AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #1 Skrevet 31. juli 2020 Hei! Har ei datter som er 12år. Jeg og faren hennes bor ikke sammen lenger,så hun er hos han annen hver helg og litt oftere i ferietider. Og det har aldri vært noe problem,alt har vært fint. Helt til de siste 2-3 mnd,for da virker det som at det er noe som plager hun da hun kommer fra faren sin. Hun er så mer stille og rolig de første dagen hun kommer hjem. Har spurt hun flere ganger om det er noe eller om alt er greit. Og da svarer hun alltid at det ikke er noe og at alt er bra. Men jeg føler på meg at det er noe. Kan det være at det skjer noe som ikke skal når hun er hos faren sin? Eller kan det være noe annet? Eller kan det bare være at jeg overreagerer? Noen andre her inne som har vært borti det før? At alt ikke er greit hos faren? At det skjer noe som ikke skal skje? Hvordan finne ut av det isåfall,hvis det skulle være noe? Anonymkode: e57e2...b14
Gjest MrTeddy29 Skrevet 31. juli 2020 #2 Skrevet 31. juli 2020 jeg ville ha reagert på det selv. Det kan vær mye og det kan vær ingenting. eg ville spurt henne forsiktig, ikke trå for hardt fram men spør om hva dem har gjort i helgene osv, bare gå forsiktig fram.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #3 Skrevet 31. juli 2020 Hva mener du når du sier at det skjer noe som ikke skal skje..? Anonymkode: b7b8c...704
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #4 Skrevet 31. juli 2020 Det kan jo også være at det er noe som plager henne ved å komme hjem til deg igjen. Anonymkode: 30a8e...f72 10
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #5 Skrevet 31. juli 2020 Kanskje hun synes det er leit å komme hjem til deg? At hun savner pappan sin og at de har for lite tid sammen? Anonymkode: fdfc2...da4 6
Munti Skrevet 31. juli 2020 #6 Skrevet 31. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du når du sier at det skjer noe som ikke skal skje..? Anonymkode: b7b8c...704 Det tror jeg godt du forstår selv.. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #7 Skrevet 31. juli 2020 Hun er 12, første jeg tenkte er typisk hormonell tenåring. Men kan jo være at du/ditt hjem er problemet, kan være hun ønsker å være der lengre eller ikke ønsker å være hos far av mange årsaker. Kan også være flytting frem og tilbake som er problemet. Det er så mangt og du må bare spør. Spør hun og spør han. Og om du mistenker vold eller overgrep, spør hun rett ut. ikke gå rundt grøten, ikke bruk barnslig ordlyd eller unnvikende ordlyd, spør rett ut. Anonymkode: c07b6...04e 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #8 Skrevet 31. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje hun synes det er leit å komme hjem til deg? At hun savner pappan sin og at de har for lite tid sammen? Anonymkode: fdfc2...da4 Ja har vært inne på den tanken også. At hun syns hun har for liten tid hjemme hos faren sin Anonymkode: e57e2...b14
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #9 Skrevet 31. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er 12, første jeg tenkte er typisk hormonell tenåring. Men kan jo være at du/ditt hjem er problemet, kan være hun ønsker å være der lengre eller ikke ønsker å være hos far av mange årsaker. Kan også være flytting frem og tilbake som er problemet. Det er så mangt og du må bare spør. Spør hun og spør han. Og om du mistenker vold eller overgrep, spør hun rett ut. ikke gå rundt grøten, ikke bruk barnslig ordlyd eller unnvikende ordlyd, spør rett ut. Anonymkode: c07b6...04e Ja dem har jo hormoner i den aldrene,så kan ligge noe i det. Og det med mye reising frem og tilbake kan også være ett problem. Kan vel bli sliten og lei seg av det også Vet ikke om jeg mistanker for vold eller overgrep,for er farlig å gjøre det uten å være sikker på det. Har jo ikke merket noe tegn på det,men er kanskje ikke lett heller hvis man stenger det inni seg. Anonymkode: e57e2...b14
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #10 Skrevet 31. juli 2020 18 minutter siden, MrTeddy29 skrev: jeg ville ha reagert på det selv. Det kan vær mye og det kan vær ingenting. eg ville spurt henne forsiktig, ikke trå for hardt fram men spør om hva dem har gjort i helgene osv, bare gå forsiktig fram. Ja man merker jo fort når det er noe. Får prøve å ta en prat med hun om det en dag vi kan sette oss ned og ha en lang prat for å høre om jeg får ut noe Anonymkode: e57e2...b14
Gjest MrTeddy29 Skrevet 31. juli 2020 #11 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja man merker jo fort når det er noe. Får prøve å ta en prat med hun om det en dag vi kan sette oss ned og ha en lang prat for å høre om jeg får ut noe Anonymkode: e57e2...b14 Gjør det. Det er faktisk bedre og være SIKKER en ikke sikker. Og i så tidlig alder så er det et utrolig vanskelig tema og bringe opp. Håper på at alt er på vellstand for henne at det bare er savnet 😃 Lykke til videre!
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #12 Skrevet 31. juli 2020 Ikke sett griller i hodet på henne hvertfall. Snakk ordentlig. Er jo ikke sikkert hun har lyst å tilbake til deg heller. Anonymkode: 87e5a...ed8 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #13 Skrevet 31. juli 2020 Mamma hadde et triks på oss da vi var ungdommer. Når vi snakka sammen spurte mamma oss vi kunne fortelle detaljert om dagen vår og fulgte nøye med om det var noe vi tydelig unngikk eller reaksjonen vår når vi snakket om noen eller noe. Kanskje prøve det? Anonymkode: e8e0d...d8b 1
Gjest BethD Skrevet 1. august 2020 #14 Skrevet 1. august 2020 Syns virkelig synd i mannfolk nå til dags. Sender barnet sitt tilbake til mor, barnet er surt og innelukket. Mor tror han misbruker barnet. Wow.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #15 Skrevet 1. august 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja har vært inne på den tanken også. At hun syns hun har for liten tid hjemme hos faren sin Anonymkode: e57e2...b14 Hva med å spørre om det? Hvis det skjer noe negativt ønsker hun neppe å være der mer. Anonymkode: 237a1...9b6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #16 Skrevet 1. august 2020 Mitt barn kan fra å ikke ville prate om ting når jeg spør hjemme, prate og åpne seg mye mer om ting når vi kjører bil. Hun er ni. Jeg merker også selv at det av en eller annen grunn er lettere å prate på en biltur. Så ta dere en god biltur, vær litt avventende, la henne styre praten, spør forsiktig (dog ikke rundt grøten). Anonymkode: 3d17b...e5b 2
Perelandra Skrevet 1. august 2020 #17 Skrevet 1. august 2020 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg