AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #1 Skrevet 31. juli 2020 Hvordan oppbevarer dere kaker med krem som skal stå i kjøleskapet lenge? Feks gulrotkake. Om jeg dekker med plast/aluminiumsfolie så klister jo kremen seg fast🤔 Kunne brukt bokser med, men kan jo heller ikke stable stykkene pga kremen..da må det såfall mangen bokser til for en langpannekake.. Anonymkode: ad3b9...a93
Chuck Skrevet 31. juli 2020 #2 Skrevet 31. juli 2020 (endret) https://www.jernia.no/kjøkken/matlaging/ildfast/ildfast-form/funktion-langpanne-med-lokk-grå/p/00224463?gclid=Cj0KCQjwgo_5BRDuARIsADDEntQ6kAKIBP2TagNe-MDfP8nk3qXXszKTw1a7Wh4oxf67MZMpOviybGMaAiogEALw_wcB Endret 31. juli 2020 av Chuck
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #3 Skrevet 31. juli 2020 Hvor lenge er det snakk om? Jeg pleier alltid bare å legge et stort stykke aluminiumsfolie over uten at det klistrer seg fast noe særlig. Legg den over men med masse åpenrom mellom kaken og folien. Aluminiumsfolien er såpass stiv at du kan forme den litt ved å bygge opp nederst rundt der den festes til selve formen - hvis du skjønner hva jeg prøver å forklare. Da går folien litt mer oppover før den blir til et lokk over formen. Eller som brukeren over foreslo, så finnes det esker med lokk som man får kjøpt i langpannestørrelser. Jeg kan tenke meg de fleste steder som selger lignende ting selger også det. Skal i teorien ikke være vanskelig å finne, spesielt ikke hvis du leter på nettet. Anonymkode: 9c02b...083
Chuck Skrevet 31. juli 2020 #4 Skrevet 31. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller som brukeren over foreslo, så finnes det esker med lokk som man får kjøpt i langpannestørrelser. Den varianten jeg linket til er en langpanne med tilhørende lokk. Altså kan man steke kaken i pannen og sette på lokket etterpå. Veldig praktisk.
Brunhilde Skrevet 31. juli 2020 #5 Skrevet 31. juli 2020 3 hours ago, Chuck said: Den varianten jeg linket til er en langpanne med tilhørende lokk. Altså kan man steke kaken i pannen og sette på lokket etterpå. Veldig praktisk. Den er ikke like stor som en standard langpanne, er den? Syns den var noe smal til det.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #6 Skrevet 31. juli 2020 Jeg pleier å stikke noen tannpirkere ned i hvert hjørne før jeg pakker godt inn i aluminiumsfolie. Da legger den seg over, og du slipper at den kleber se fast i kremen Anonymkode: a81b8...f9d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå