AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #1 Skrevet 31. juli 2020 Alle menn som har vært i forhold med kvinner, vet at kvinnen alltid har rett fordi hun spiller på følelsene sine, og man «må» anerkjenne følelsene hennes. Gjør man ikke det er man psykopat visstnok. Jeg har begynt å snu det andre veien. I stedet for å si jeg synes, så sier jeg at jeg føler noe. Og bruker konsekvent at det hun sier og gjør får meg til å føle meg jævlig. Dette har satt henne helt ut, og jeg får plutselig alt som jeg vil, siden hun kan jo ikke la være å anerkjenne mine følelser, for da er hun jo selverklært psykopat. Prøv det ut og gi tilbakemelding. Anonymkode: 4e798...71a 1
MarieLo Skrevet 31. juli 2020 #2 Skrevet 31. juli 2020 Psykopat visstnok sier du. Så du tror egentlig ikke på det? Og det er litt psykopattrekk å bruke dette på en måte å manipulere på da. For å vinne diskusjoner med kvinner som du sier, tvinge de til å gå i mot sin egen vilje altså. Tenker du at dette er kjærlighet eller egoisme forresten? Og finnes det ondskap tror du, eller bare mangel på kjærlighet for noen andre enn seg selv? 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #3 Skrevet 31. juli 2020 Hvem visste at man kunne ha så mye moro i forhold, gitt. I kveld skal jeg og samboer drikke øl og spille Civilization 6 mens vi hører på musikk. Men dette opplegget med å klandre hverandre og manipulere hverandre høres jo mye mer givende ut. Alt ejg har gått glipp av? Hvem ønsker en partner og samboer der man elsker hverandre og tar vare på hverandre, når man kan trykke hverandre ned og ha det morsomt på den måten? Anonymkode: fc442...890 9
Støvsugerør Skrevet 31. juli 2020 #4 Skrevet 31. juli 2020 Du har nettopp lært meg noe jeg aldri hadde funnet ut av selv. Takk.
Gjest MrTeddy29 Skrevet 31. juli 2020 #5 Skrevet 31. juli 2020 Kaller det ikke og vinne noen diskusjoner. Om en person må "vinne" en diskusjon vær gang, så føler jeg ikke at det er verdt engang og snakke med vedkommende. og alltid skal ha rett 100% av tiden og aldri ta feil, er bare så dumt. Må tåle og tape av og til, og man må tåle og vinne. Enkelt å greit.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #6 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, MrTeddy29 skrev: Kaller det ikke og vinne noen diskusjoner. Om en person må "vinne" en diskusjon vær gang, så føler jeg ikke at det er verdt engang og snakke med vedkommende. og alltid skal ha rett 100% av tiden og aldri ta feil, er bare så dumt. Må tåle og tape av og til, og man må tåle og vinne. Enkelt å greit. Det spiller ingen rolle hva du mener om det så lenge jeg snakker med en kvinne som ikke kjenner deg eller dine meninger, som jeg kan forme som jeg vil med nettopp denne hersketeknikken. Man trenger faktisk aldri å tape bare man har gravd seg langt nok inn i hodet på kvinnen man samler på. Anonymkode: 4e263...6ae 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #7 Skrevet 31. juli 2020 16 minutter siden, MarieLo skrev: Psykopat visstnok sier du. Så du tror egentlig ikke på det? Selv om man føler noe, så er det ikke dermed sagt at følelsen er rasjonell. Man skal ikke ukritisk anerkjenne andres følelser, når disse følelsene ikke har noen som helst logisk eller rasjonell forankring. 17 minutter siden, MarieLo skrev: Og det er litt psykopattrekk å bruke dette på en måte å manipulere på da. For å vinne diskusjoner med kvinner som du sier, tvinge de til å gå i mot sin egen vilje altså. Ja, absolutt. Jeg lurer da på hvorfor kvinner konsekvent bruker dette argumentet, nemlig følelsene sine, i enhver situasjon de er uenige med hva partneren deres sier eller gjør. Ting må gå begge veier. Enten så får begge spille på følelsene, eller så får man være rasjonell. 4 minutter siden, MrTeddy29 skrev: Om en person må "vinne" en diskusjon vær gang, så føler jeg ikke at det er verdt engang og snakke med vedkommende. Alle kvinner jeg har vært borti skal «vinne» diskusjonen. Uansett om det er snakk om å gå på puben for å se en fotballkamp uten å ha krysset det av i kalenderen 4 uker i forveien når man uansett ikke har planer den dagen, eller om det er de større tingene i livet. Det er bare mer sosialt akseptert at kvinnen får viljen sin ved å spille på følelsene sine. Anonymkode: 4e798...71a
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #8 Skrevet 31. juli 2020 Manipulasjon er et psykopatisk trekk, men det er jo en del av sykdomsbildet at man heller ikke har selvinnsikt. Anonymkode: c0840...cd8 7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #9 Skrevet 31. juli 2020 Her måtte jeg flire høyt! Som kvinne kjenner jeg meg ikke igjen av noe du sier. Du må ha vært ilag med helt spesielle utgaver av oss, og generaliserer veeeldig. Jeg har aldri spilt på følelser, jeg bruker logikk, og taper også ofte diskusjoner. Er opptatt av saklighet... Anonymkode: 24ad2...08b
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #10 Skrevet 31. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri spilt på følelser, jeg bruker logikk, og taper også ofte diskusjoner. Er opptatt av saklighet... Det har jeg forsøkt i alle tidligere forhold og har blitt totalt overkjørt dessverre. Anonymkode: 4e798...71a
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #11 Skrevet 31. juli 2020 Nå er det nå en gang sånn at menn og kvinner er forskjellige, også når det kommer til det følelsesmessige registeret. Hvis det er så vanskelig å forstå at kvinner føler og reagerer anderledes enn menn, så bør man kanskje holde seg unna damer.. Tror de færreste damer går inn i en diskusjon med tanke på å bruke "følelse-kortet", men hvis en mann ikke skjønner hvilke knapper han trykker på i forskjellige situasjoner, så vil tilslutt det kortet komme fram. Rett og slett fordi en dame som oftest vil føle seg så liten at det er den eneste måten hun kan få stoppet diskusjonen på. Vi er forskjellige, menn og damer, det har vi alltid vært og det kommer vi alltid til å være. Hvorfor synker du ned på hennes nivå, hvis du synes det er så ille måten hun reagerer på..? Kommer det noe godt ut av det? Forøvrig er jeg aldri ute etter å vinne noen diskusjon. Mitt mål med en diskusjon er å komme til enighet om noe, ikke å få viljen min.. Anonymkode: dad85...a37 3
MarieLo Skrevet 31. juli 2020 #12 Skrevet 31. juli 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om man føler noe, så er det ikke dermed sagt at følelsen er rasjonell. Man skal ikke ukritisk anerkjenne andres følelser, når disse følelsene ikke har noen som helst logisk eller rasjonell forankring. Ja, absolutt. Jeg lurer da på hvorfor kvinner konsekvent bruker dette argumentet, nemlig følelsene sine, i enhver situasjon de er uenige med hva partneren deres sier eller gjør. Ting må gå begge veier. Enten så får begge spille på følelsene, eller så får man være rasjonell. Alle kvinner jeg har vært borti skal «vinne» diskusjonen. Uansett om det er snakk om å gå på puben for å se en fotballkamp uten å ha krysset det av i kalenderen 4 uker i forveien når man uansett ikke har planer den dagen, eller om det er de større tingene i livet. Det er bare mer sosialt akseptert at kvinnen får viljen sin ved å spille på følelsene sine. Anonymkode: 4e798...71a Først og fremst, følelser er ikke logiske. Det er bare egoet som tenker logisk, ikke følelsene. Og kjærlighet skal ikke være rasjonelt. Mennesker bruker dette fordi man må ta hensyn til andres følelser dersom man skal være i deres selskap, men ingen utnytter det, og lyger om hva de føler. Vel, ingen bør. Og nei, det er ikke mer sosialt akseptert at en av partene får viljen mer enn den andre. Siden dette er noe du tar opp, mener du at at menn skal få viljen sin oftere bare? Begge har en vilje da. Begge må ville det samme for at det skal bli bra. Og hvis du ikke bryr deg om andres følelser, hvorfor skal noen bry seg om dine? Da bryr begge seg om dine og ingen om den andres. Høres det ut som en rettferdig relasjon med mye kjærlighet i seg? Hvis man har kjærlighet for andre, så bryr man seg om de andre. Det inkluderer følelsene deres. Noen mennesker bryr seg ikke om andres følelser da, bare om sine egne, og da kan ikke andre bry seg om deres følelser heller. Det kan ikke bare gå en vei. Da blir det giftig og destrukivt. Doomed from that point. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #13 Skrevet 31. juli 2020 7 minutter siden, MarieLo skrev: Siden dette er noe du tar opp, mener du at at menn skal få viljen sin oftere bare? Absolutt ikke. Jeg forventer at man kan se rasjonelt på hverandres handlinger og tanker. Det skjer ikke, da kvinner er tilnærmet totalstyrt av følelser og ikke overlever uten konstant bekreftelse. Ironien med dette er at bekreftelsesbehov skyver bort mannfolk. Da velger jeg kvinnens taktikk. Jeg tenker uansett å avslutte dette forholdet, men tenkte det var lærerikt å undersøke hypotesen min. I neste forhold skal jeg avklare forventninger tidlig. Jeg gidder ikke kaste bort mer tid på kvinner som later som de stoler på deg, men knapt lar deg leve ditt eget liv uten at man har vært hensynsløs eller gjør noe som er allment moralsk forkastelig (utro, flørting, osv.) Anonymkode: 4e798...71a 1
MarieLo Skrevet 31. juli 2020 #14 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke. Jeg forventer at man kan se rasjonelt på hverandres handlinger og tanker. Det skjer ikke, da kvinner er tilnærmet totalstyrt av følelser og ikke overlever uten konstant bekreftelse. Ironien med dette er at bekreftelsesbehov skyver bort mannfolk. Da velger jeg kvinnens taktikk. Jeg tenker uansett å avslutte dette forholdet, men tenkte det var lærerikt å undersøke hypotesen min. I neste forhold skal jeg avklare forventninger tidlig. Jeg gidder ikke kaste bort mer tid på kvinner som later som de stoler på deg, men knapt lar deg leve ditt eget liv uten at man har vært hensynsløs eller gjør noe som er allment moralsk forkastelig (utro, flørting, osv.) Anonymkode: 4e798...71a Vi kan stoppe diskusjonen her. Det er uaktuelt å ta deg seriøst når du bare plukker ut én setning og ignorerer resten, da er dette bortkastet for min del. Ha en fin dag.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #15 Skrevet 1. august 2020 Det er vel ærlig talt som oftest menn som må krype til korset og be om unnskyldning etter en diskusjon med en dame. Det er sjelden motsatt. Generelt så virker det som at kvinner synes det er vanskelig å be om unnskyldning. (Jeg er forresten kvinne selv) Anonymkode: 415ac...fdc
MarieLo Skrevet 1. august 2020 #16 Skrevet 1. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ærlig talt som oftest menn som må krype til korset og be om unnskyldning etter en diskusjon med en dame. Det er sjelden motsatt. Generelt så virker det som at kvinner synes det er vanskelig å be om unnskyldning. (Jeg er forresten kvinne selv) Anonymkode: 415ac...fdc Det har ingenting med kjønn å gjøre egentlig, kun egoisme og stahet. Mangel på omtanke for andre. Så man skulle absolutt ikke tro at kvinner har det vanskeligere for det, for kvinner har en tendens til å være mer polarisert mot å ta vare på alle. Det er derfor kvinner ble undertrykt, for å gjøre verden mer egoistisk.
Rant Skrevet 1. august 2020 #17 Skrevet 1. august 2020 Hm. Kvinner har ikke alltid rett, men alle har rett med tanke på hva man selv føler. Man skal respektere andres følelser, det vil ikke si at man skal finne seg i å bli behandlet dårlig. Hva er det denne kvinnen sier som du føler blir feil? Hva gjør hun? Hvorfor er du sammen med noen som behandler deg dårlig?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #18 Skrevet 1. august 2020 Du kan ikke vinne Anonymkode: fd417...5f7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #19 Skrevet 1. august 2020 Kvinner har alltid rett Om en kvinne sier jorden er flat så har hun rett fordi hun er kvinne. Anonymkode: b7622...2b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå