Gjest Warrior Skrevet 31. juli 2020 #1 Skrevet 31. juli 2020 I morgen er det alt August og siste sommermåned og nå nærmer høsten seg. Gruer meg på grunn av jeg frykter det blir mye smitte til høsten og vinteren. Influensasesongen varer fra oktober til april om jeg ikke tar feil. Omgangssyke er det mest av om vinteren. Det meste av virusinfeksjoner liker seg best om høsten og vinteren. Så da kommer vel korona til å gjøre det også? Jeg er veldig redd for at neste bølge kommer og at den blir stor. Tenker på det hele tiden, er redd og irritert. Redd for at noen av de jeg er glad i skal få det. Redd for å bli syk selv men er ikke i risikogruppen. Hvis alt stenges igjen så er ikke det det verste. Trene kan jeg gjøre hjemme siden jeg har nok utstyr til det. Det verste er om det øker og mange blir syke. Bærer smitte uten å vite det. Hvordan blir høsten og vinteren da? Hvordan blir jula i år? Jeg er så redd korona så kommer ikke til å tørre å gå i butikken å handle mat hvis det blir mye smitte. Trodde aldri et virus skulle gjøre meg så redd at jeg gruer meg til høsten og vinteren. Flere som gruer seg?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #2 Skrevet 31. juli 2020 Forstår deg veldig godt. Anonymkode: cbab3...e55 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #3 Skrevet 31. juli 2020 Er mer redd for virkningene det har på samfunnet, jobbene våre og folks holdninger til hverandre. Anonymkode: 859b7...40c 2
Gjest Warrior Skrevet 31. juli 2020 #4 Skrevet 31. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er mer redd for virkningene det har på samfunnet, jobbene våre og folks holdninger til hverandre. Anonymkode: 859b7...40c Det også, men selve viruset og sykdommen jeg frykter mest.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #5 Skrevet 31. juli 2020 Så lenge vi ikke trenger å stenge ned igjen så bør det gå bra. Problemet er alle disse svake menneskene som på død og liv må besøke familie, de må se kollegaene sine osv. Disse kommer til å ødelegge om de ikke holdes i sjakk. Anonymkode: c7984...9e2 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #6 Skrevet 31. juli 2020 Som med alt annet livet tenker jeg ikke så mye på hva som kan skje. Det å grue seg er den mest bortkastede følelsen jeg kan ha. Jeg er lykkelig fra dag til dag, og gjør mitt for at fremtiden skal bli god og trygg. I dag er en fantastisk dag, sol, har vært på lang tur, huset er rent, og vi venter hyggelige gjester til (utendørs)grilling i kveld. Om corona smeller til høsten fordi ingen andre tar forhåndsregler, om huset mitt brenner ned neste uke som følge av forhold utenfor min kontroll, om arbeidsplassen min går konkurs, om kreftsykdom rammer en av mine nærmeste.... Det får jeg ikke gjort noe med. Hadde en eldre slektning som levde livet sitt slik dere i denne tråden gjør. Det var sars, terror, fugleinfluensa, tsunami, brann... Ikke en eneste dag var god og trygg, alt var vondt på grunn av noe som kunne skje. Personen døde av alderdom i 90 årene. Anonymkode: bdad9...1ad 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #7 Skrevet 31. juli 2020 Jeg er mer redd for å miste all behandling igjen. Det å miste 6+ timer av behandling på grunn av en vanlig forkjølelse, siden all luftveisymptomer skal behandles som potensiell covid-19. Det er ikke corona som vil ta livet mitt, det er konsekvensene av mangel på behandling, og det skal stå i dødsannonsen hvem som har skyld. Disse egoistiske folkene som har dratt med seg smitte fra utlandet! Anonymkode: 6f2a7...cad 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #8 Skrevet 31. juli 2020 Jeg bekymrer meg for smitten jeg også. Har en pappa som ikke vil overleve viruset hvis han får det. Han er ikke en gang pensjonist enda, og fortjener mange flere fine år med oss. Jeg har mistet helt troen på de fleste folka rundt oss. Sikkert mange som opprettholder distanse og alle reglene som jeg ikke legger merke til... Men var i Trondheim sentrum i dag (måtte dit pga. helserelaterte ting) og folk gikk rett opp i trynet på meg flere ganger. 10-20 cm unna, mens jeg nesten går ned fra fortauet, på veien, for å prøve å komme meg unna så godt jeg kan. Blir jeg syk, og igjen smitter pappa, vet jeg hvilke mennesker jeg skal skylde på. Noen ganger ønsker jeg at jeg hadde hatt en sånn sirkel stroppet til meg, som mange har tatt i bruk for å være morsom, som her. Bare fordi Norge har åpnet opp igjen, betyr det ikke at faren er over. Smitten er bare på et nivå som sykehusene takler. Det er alt. Jeg kan fortsatt bli smittet og dø. Pappa kan bli smittet å dø. Svigerforeldrene mine kan bli smittet å dø. Vi kan alle i verste fall få senskader vi ikke enda er klare over. Blir vi veldig dårlige ligger vi og gisper etter pusten i panikk, fordi lungene våre er så syke at vi ikke klarer å få i oss nok luft. Skjønner ikke folk hvor jævlig dette er?? "Men sjansen for å bli dødssyk er så liten" ja, og sjansen for å krasje i bilen er også liten men likevel bruker vi bilbelte, har kollisjonspute i orden, og skademeldingsskjema klart i bilen. Viruset i seg selv er ekkelt å tenke på. Men det skal jeg klare å komme meg gjennom. Men de egoistiske folka rundt meg, det er de som bryter ned meg og ødelegger håpet på at dette går bra. Anonymkode: a44c1...b2a 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #9 Skrevet 31. juli 2020 Er redd for å måtte føde uten mannen min, blir det fullt smitte utbrudd igjen slipper han ikke inn på sykehuset her vi bor. Kan ikke tenke meg noe verre enn fødsel uten han. Anonymkode: ec655...78b 1
Frøyamor Skrevet 31. juli 2020 #10 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er redd for å måtte føde uten mannen min, blir det fullt smitte utbrudd igjen slipper han ikke inn på sykehuset her vi bor. Kan ikke tenke meg noe verre enn fødsel uten han. Anonymkode: ec655...78b Samme her. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #11 Skrevet 31. juli 2020 Har du vurdert å få hjelp for denne angsten? Mener ikke være frekk, men du har flere innlegg om dette og du mater frykten din. Anonymkode: 686dd...82f 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #12 Skrevet 31. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vurdert å få hjelp for denne angsten? Mener ikke være frekk, men du har flere innlegg om dette og du mater frykten din. Anonymkode: 686dd...82f Ikke sykeliggjør ts når vi er midt inne i en pandemi. Dette er ikke unormalt. Anonymkode: 089ad...d12 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #13 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke sykeliggjør ts når vi er midt inne i en pandemi. Dette er ikke unormalt. Anonymkode: 089ad...d12 Angst og mating av frykt er aldri sunt. Særlig ikke under en pandemi, da man virkelig kan kjøre psyken i kjelleren om man gir næring til den type følelser. Anonymkode: bdad9...1ad 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #14 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke sykeliggjør ts når vi er midt inne i en pandemi. Dette er ikke unormalt. Anonymkode: 089ad...d12 Jeg mener det er unormalt og at det tydeligvis forringer TS sin livskvalitet. Noe som kan være vel så skadelig som å få korona Anonymkode: 686dd...82f 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 31. juli 2020 #15 Skrevet 31. juli 2020 Tror vi vil få ett kraftig slag i trynet.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #16 Skrevet 31. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener det er unormalt og at det tydeligvis forringer TS sin livskvalitet. Noe som kan være vel så skadelig som å få korona Anonymkode: 686dd...82f Samt det faktum at stress og angst har negativ effekt på immunforsvaret. https://www.apa.org/research/action/immune https://hartfordhealthcare.org/about-us/news-press/news-detail?articleId=18853&publicid=395 Anonymkode: 64d51...e43 1
Gjest Warrior Skrevet 31. juli 2020 #17 Skrevet 31. juli 2020 (endret) 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bekymrer meg for smitten jeg også. Har en pappa som ikke vil overleve viruset hvis han får det. Han er ikke en gang pensjonist enda, og fortjener mange flere fine år med oss. Jeg har mistet helt troen på de fleste folka rundt oss. Sikkert mange som opprettholder distanse og alle reglene som jeg ikke legger merke til... Men var i Trondheim sentrum i dag (måtte dit pga. helserelaterte ting) og folk gikk rett opp i trynet på meg flere ganger. 10-20 cm unna, mens jeg nesten går ned fra fortauet, på veien, for å prøve å komme meg unna så godt jeg kan. Blir jeg syk, og igjen smitter pappa, vet jeg hvilke mennesker jeg skal skylde på. Noen ganger ønsker jeg at jeg hadde hatt en sånn sirkel stroppet til meg, som mange har tatt i bruk for å være morsom, som her. Bare fordi Norge har åpnet opp igjen, betyr det ikke at faren er over. Smitten er bare på et nivå som sykehusene takler. Det er alt. Jeg kan fortsatt bli smittet og dø. Pappa kan bli smittet å dø. Svigerforeldrene mine kan bli smittet å dø. Vi kan alle i verste fall få senskader vi ikke enda er klare over. Blir vi veldig dårlige ligger vi og gisper etter pusten i panikk, fordi lungene våre er så syke at vi ikke klarer å få i oss nok luft. Skjønner ikke folk hvor jævlig dette er?? "Men sjansen for å bli dødssyk er så liten" ja, og sjansen for å krasje i bilen er også liten men likevel bruker vi bilbelte, har kollisjonspute i orden, og skademeldingsskjema klart i bilen. Viruset i seg selv er ekkelt å tenke på. Men det skal jeg klare å komme meg gjennom. Men de egoistiske folka rundt meg, det er de som bryter ned meg og ødelegger håpet på at dette går bra. Anonymkode: a44c1...b2a Ja synes folk må lære seg å ta mer hensyn. Det er ikke vanskelig å ta hensyn til andre mennesker og ta hensyn til at det er en pandemi. Hvis alle gjør det. Kanskje det ikke vil bli så ille til høsten og vinteren da. Frykter også å bli syk å ligge å gispe etter luft. Ble veldig tungpusta av en vanlig influensa og bare det var fælt. 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vurdert å få hjelp for denne angsten? Mener ikke være frekk, men du har flere innlegg om dette og du mater frykten din. Anonymkode: 686dd...82f Jeg prøver å få bort angsten for denne sykdommen. En hard kamp hver dag, men korona ødelegger mye. Ikke bare for meg. For mange. Ikke rart man blir redd heller. Det er så mye om viruset på nettaviser og nyhetene. Så mye fælt det var i de verste landa i vår. Hørte om det hver dag. Frykter det blir så ille til høsten igjen. Jeg er nok ikke den eneste som er redd for at det skal bli mye smitte til høsten og vinteren. Redd for at det eksploderer. Håper at frykten er bortkastet at det ikke blir så ille, men det er ikke enkelt å bare gi faen i frykten. 27 minutter siden, Catalina Culès skrev: Tror vi vil få ett kraftig slag i trynet. Redd for det ja 😕 Endret 31. juli 2020 av Warrior
Anbefalte innlegg