AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #1 Del Skrevet 31. juli 2020 Kan ingenting om blomster og hage, men har liten flekk jeg kunne tenke meg legge duk og en blomst eller to som vokser utover på. Går det greit nå, eller er det visse tider på året man burde styre med slikt? Noe spesielt man må vite når man skal lage blomsterbed for første gang? Anonymkode: 1faa5...fd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mhmjadda Skrevet 31. juli 2020 #2 Del Skrevet 31. juli 2020 Det er ikke for sent nei, man kan i prinsipp anlegge bed hele året hvis klimaet er enig. Google, det er masse fine blogger om sånt. Hvis du har masse ugress kan det være greit å prøve å unngå de verste stedene, eventuelt legge duk/tykt lag med aviser og forsøke å kvele det verste. Kommer stort sett tilbake, men greit at det ikke blir et overgrodd vilniss av skvalderkål første måneden. Kjøp jord fra en bonde eller utsalg i stort volum, billigere og bedre enn papp-jorda du får kjøpt på hagesenter og Plantasjen. Gjør litt research på hva du vil ha og hva som passer i ditt klima, eventuelt kjøp det du liker og se om det går, og fyll på senere. Jeg driver med en blanding 😛 Noe som skulle ha fungert bare dør, mens andre ting som virkelig ikke burde fungert vokser som bare det. Hvis du kjøper dyrere planter/busker/trær så gjør enda litt mer research og spander på deg tiden og arbeidet det tar for å plante det skikkelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 31. juli 2020 #3 Del Skrevet 31. juli 2020 (endret) Høsten er en utmerket tid til å lage nye bed og plante på, jeg pleier å styre på med det til langt ut i okt-nov De neste månedene er det ofte mye salg på hagesentrene også og det er jo alltid hyggelig 😊 Endret 31. juli 2020 av Rumle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #4 Del Skrevet 31. juli 2020 Takk for svar, og takk for tips om salg 😀 Anonymkode: 1faa5...fd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå