AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #1 Del Skrevet 31. juli 2020 For ca. 2 uker siden hadde ble jeg sterilisert. Samme dag ble det også tatt blodprøver av meg for å avgjøre hvilken blodtype jeg har, og dette ble sendt rett til laben på sykehuset. Operasjonen gikk fint, og utenom en liten infeksjon som blir behandlet med antibiotika har det ikke vært noen problem. I dag kjedet jeg meg og gikk da tilfeldigvis inn på helsenorge, for å gjøre meg litt kjent med systemet der. Jeg ser da at ca. en uke etter operasjonen har noen som blir omtalt som "forløpskoordinator for kreft" hatt innsyn i mine dokumenter. På bakgrunn for innsyn står det "Poliklinsik besøk". I dag har noen som står som "sekretær skrivetjeneste" også hatt innsyn i mine dokumenter, og på bakgrunn står det "Henvendelse fra pasientens behandler". Kjente jeg ble skikkelig stresset over dette, men så tenker jeg at dette kanskje er normal prosedyre etter en operasjon? At det alltid blir sjekket for kreft eller noe sånt? Tør ikke å ringe legen for å høre, tilfelle det er helt vanlig. Vil liksom ikke bli sett på som hysterisk eller hypokonder. Er det noen som vet om dette er vanlig? Anonymkode: 7026b...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 31. juli 2020 #2 Del Skrevet 31. juli 2020 Ikke vanlig, nei. Enten så er det noen som snoker på deg, eller så har de vært innom feil pasient. Ring legen å hør, det er da på ingen måte merkelig eller hysterisk å ville sjekke opp noe sånt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReyJu Skrevet 31. juli 2020 #3 Del Skrevet 31. juli 2020 1 time siden, Unika skrev: Ikke vanlig, nei. Enten så er det noen som snoker på deg, eller så har de vært innom feil pasient. Ring legen å hør, det er da på ingen måte merkelig eller hysterisk å ville sjekke opp noe sånt! Ringte sykehuset. Hun jeg snakket med sa at hun synes det var veldig rart, og hun kunne ikke svare på hvorfor da hun ikke hadde noe særlig mer tilgang enn det jeg har. Fikk beskjed om at alt sikkert er i orden og at jeg ikke trenger å engste meg. Synes likevel det var rart 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #4 Del Skrevet 31. juli 2020 Kan være en feil, rett og slett. At hun/han skulle se på noen andre og tastet feil. Skjer meg av og til i min jobb, og da klikker jeg meg raskt ut igjen uten å kikke- men jeg har jo rent teknisk vært inne på vedkommende. Anonymkode: 4e21a...505 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 31. juli 2020 #5 Del Skrevet 31. juli 2020 Jeg var innlagt somatisk et døgn. I uken som gikk etterpå var det veldig mange forskjellige innom journalen min som ikke hørte til på den avdelingen jeg var på. Jeg syntes også det var rart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #6 Del Skrevet 31. juli 2020 Sannsynligvis har de vært inne på feil pasient (de gjør det i ett kjør og det er helt horribelt hvor dårlige rutiner de har), men med tanke på at det nesten rent bokstavlig nå står i din journal at noen mistenker at du har kreft, synes jeg de burde snu seg rundt og finne ut hva dette er umiddelbart. Det er ikke greit å la en pasient helt ubegrunnet måtte bekymre seg for kreft uten å kunne få en avklaring. Jeg ville ringt opp igjen ved første anledning og krevd en skikkelig forklaring og hvis jeg ikke fikk det ville jeg gått videre med saken. Det finnes antagelig en pasient i andre enda her også som ikke får tilstrekkelig oppfølging all den tid det ser ut som om hen muligens får sine medisinske vurderinger gjort på bakgrunn av din medisinske historie. Anonymkode: 5aa8d...a13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #7 Del Skrevet 31. juli 2020 Hva er dette i HelseNorge? Anonymkode: f415d...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #8 Del Skrevet 31. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sannsynligvis har de vært inne på feil pasient (de gjør det i ett kjør og det er helt horribelt hvor dårlige rutiner de har), men med tanke på at det nesten rent bokstavlig nå står i din journal at noen mistenker at du har kreft, synes jeg de burde snu seg rundt og finne ut hva dette er umiddelbart. Det er ikke greit å la en pasient helt ubegrunnet måtte bekymre seg for kreft uten å kunne få en avklaring. Jeg ville ringt opp igjen ved første anledning og krevd en skikkelig forklaring og hvis jeg ikke fikk det ville jeg gått videre med saken. Det finnes antagelig en pasient i andre enda her også som ikke får tilstrekkelig oppfølging all den tid det ser ut som om hen muligens får sine medisinske vurderinger gjort på bakgrunn av din medisinske historie. Anonymkode: 5aa8d...a13 Her lager du mye vas og rykter for ingenting. Det kan være mange grunner til at andre enn akkurat de man snakket med på sykehuset var inne i journalen, f.eks skrive epikrise, sette opp time, sende faktura, takste, sjekke prøvesvar. Jeg tipper årsaken her er en eller annen banal rutine, som ts fint kan få svar på ved å kontakte forløpskoordinator eller sjekke de skrevne dokumentene i journalen. F.eks kan det være tatt vevsprøver ved steriliseringen for sikkerhets skyld, og så dobbeltsjekker bare koordinator at disse er negative og at ingen ytterligere behandling/undersøkelser er nødvendig. Dobbeltkontroll er et sikkerhetstiltak. Du trenger ikke lage masse drama om at noen ikke får behandling fordi du og ts ikke forstår sammenhenger, det er garantert rutiner som ligger til grunn her. Anonymkode: 95f3f...df3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #9 Del Skrevet 1. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Her lager du mye vas og rykter for ingenting. Det kan være mange grunner til at andre enn akkurat de man snakket med på sykehuset var inne i journalen, f.eks skrive epikrise, sette opp time, sende faktura, takste, sjekke prøvesvar. Jeg tipper årsaken her er en eller annen banal rutine, som ts fint kan få svar på ved å kontakte forløpskoordinator eller sjekke de skrevne dokumentene i journalen. F.eks kan det være tatt vevsprøver ved steriliseringen for sikkerhets skyld, og så dobbeltsjekker bare koordinator at disse er negative og at ingen ytterligere behandling/undersøkelser er nødvendig. Dobbeltkontroll er et sikkerhetstiltak. Du trenger ikke lage masse drama om at noen ikke får behandling fordi du og ts ikke forstår sammenhenger, det er garantert rutiner som ligger til grunn her. Anonymkode: 95f3f...df3 Ja, eller så har noen vært inne på feil journal. Helsenorge.no var for meg stappfult av feil innlogginger, notater og innleggelser og jeg fikk ikke slettet noen av dem, så jeg reserverte meg til slutt for hele greia. Samboerens var lik. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg visstnok har vært innlagt på lukka avdeling og hvor mange timer jeg har hatt på sykehus jeg aldri har vært i samme landsdel som en gang. Jeg har til og med fått diagnosen forstørret prostata. Hilsen kvinne 45. Anonymkode: 5aa8d...a13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #10 Del Skrevet 1. august 2020 På mitt sykehus er det mange sekretærer som fungerer som forløpskoordinator for kreft, men de har i tillegg vanlige sekretæroppgaver som f.eks. skriving av journal, diagnoseregistrering, sjekke at alt av opplysninger er registrert som f.eks. nærmeste pårørende, adresse osv, utskrivelse av pasienten i datasystemet og avslutning av pasientforløpet osv. Jeg vil tro at det er dette som har skjedd. Det er bare en sekretær som har vært inne i journalen din og gjort sin vanlige jobb Anonymkode: ac454...a3b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. august 2020 #11 Del Skrevet 1. august 2020 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er dette i HelseNorge? Anonymkode: f415d...d82 Det er en nettside med alle helsetjenestene dine samlet. Timeavtaler, prøvesvar, vaksiner, resepter, alt mulig. Du kan logge deg på med Bank ID og se her: https://tjenester.helsenorge.no/ Endret 1. august 2020 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 1. august 2020 #12 Del Skrevet 1. august 2020 Ville tatt en telefon til fastlegen for å få avklart, bedre det en å bruke tid på å bekymre meg for noe som mest sa synlig ikke er noe å bekymre seg for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #13 Del Skrevet 1. august 2020 10 minutter siden, Apis skrev: Ville tatt en telefon til fastlegen for å få avklart, bedre det en å bruke tid på å bekymre meg for noe som mest sa synlig ikke er noe å bekymre seg for Fastlegen har ingenting med dette å gjøre. Dette er sykehuset sitt administrative system sannsynligvis, og det vet fastlegen nada niks om. Sannsynligvis har personen som har tittel forløpskoordinator kreft andre arbeidsoppgaver i tillegg, og har bare utført dem. Skrivetjenesten er innom for å fullføre notat, lage brev av notat, koding, eller flere ande administrative småting. HI, hvis det var mistanke om kreft ville det stått i et eller annet notat. Anonymkode: dd98a...342 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 1. august 2020 #14 Del Skrevet 1. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fastlegen har ingenting med dette å gjøre. Dette er sykehuset sitt administrative system sannsynligvis, og det vet fastlegen nada niks om. Sannsynligvis har personen som har tittel forløpskoordinator kreft andre arbeidsoppgaver i tillegg, og har bare utført dem. Skrivetjenesten er innom for å fullføre notat, lage brev av notat, koding, eller flere ande administrative småting. HI, hvis det var mistanke om kreft ville det stått i et eller annet notat. Anonymkode: dd98a...342 Bedre å få masse subjektive svar på KG som en ikke vet kvaliteten på, en å spørre fastlegen som er inngangsporten til helse Norge å få et konkret svar 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #15 Del Skrevet 1. august 2020 31 minutter siden, Million skrev: Det er en nettside med alle helsetjenestene dine samlet. Timeavtaler, prøvesvar, vaksiner, resepter, alt mulig. Du kan logge deg på med Bank ID og se her: https://tjenester.helsenorge.no/ Står ikke noe på meg, selv om jeg veit jeg har resepter liggende og lege time Anonymkode: 078b8...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #16 Del Skrevet 1. august 2020 37 minutter siden, Apis skrev: Bedre å få masse subjektive svar på KG som en ikke vet kvaliteten på, en å spørre fastlegen som er inngangsporten til helse Norge å få et konkret svar Fastlegen vet ikke mer enn det som står i epikrisen, og den kan TS også finne på HelseNorge. Anonymkode: 95f3f...df3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. august 2020 #17 Del Skrevet 1. august 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Står ikke noe på meg, selv om jeg veit jeg har resepter liggende og lege time Anonymkode: 078b8...772 Det hørtes jo veldig merkelig ut. Ring og hør med HelseNorge. Står tlf nr helt nederst på siden jeg linket til. Kanskje legen din er litt gammeldags og ikke bruker "det store, skremmende internettet"? Det er etter hva jeg forstår flere måter legene kan tilpasse hvor mye pasientene kan se og styre på HelseNorge. Men du skulle etter alle solemerker ha kunnet se i det minste reseptene du har (e-resepter altså). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #18 Del Skrevet 1. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Står ikke noe på meg, selv om jeg veit jeg har resepter liggende og lege time Anonymkode: 078b8...772 Vaksiner finner du under fanen for vaksiner, resepter under fanen for resepter. Ikke alle helseforetak har mulighet for å sjekke timer, journal og prøvesvar. Anonymkode: 95f3f...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 1. august 2020 #19 Del Skrevet 1. august 2020 Jeg har flere enn ti besøk i journalen som jeg ikke kan fatte hvorfor har vært der. Så kanskje ikke så uvanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå