AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #1 Skrevet 31. juli 2020 Mange er blitt opplært å skrive søknadsbrev for å få ny jobb. Men jeg har startet å undre om søknadsbrev er kun for storbyer der man allikevel ikke kjenner hverandre eller bryr seg om hverandre. Hva er vitsen å skrive en iherdig søknad som skal matche leseren og kun igjennom der bli akseptert. Enda verre å gi av seg selv uten at man vet man skriver til er jo enda verre, fordi alle vet jo det er ikke sammenlignbar det som uttrykkes i det offentlige til bedrifter, men intern er det andre pulser av negative slag som mennesker må håndtere. Kunne man like gjerne skrevet hei, er interessert i jobb, ring meg om dere vil ha en ny person som er villig til å jobbe og bli en ressurs for bedriften? Eller kun ringe? Og intervju hvorfor skal kun intervju være formel? intervju er vel også for søker å bli kjent time? Anonymkode: 572ce...b6d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #2 Skrevet 31. juli 2020 Jeg vet ingenting om hvordan dette gjøres «på bygda». Det spørs kanskje på hvor mange som søker på jobben? Bedrifter setter som regel pris på at søkeren legger litt innsats i å presentere seg selv og sine kvalifikasjoner. Dette med jobbintervju forandrer seg noe etterhvert som man opparbeider seg erfaring og kompetanse. Etter 8 år i arbeidslivet opplever jeg nå at bedrifter er opptatt av å presentere seg for meg, og intervjuet er mer som et møte. Jeg er ingeniør. Anonymkode: ca928...468
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #3 Skrevet 31. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet ingenting om hvordan dette gjøres «på bygda». Det spørs kanskje på hvor mange som søker på jobben? Bedrifter setter som regel pris på at søkeren legger litt innsats i å presentere seg selv og sine kvalifikasjoner. Dette med jobbintervju forandrer seg noe etterhvert som man opparbeider seg erfaring og kompetanse. Etter 8 år i arbeidslivet opplever jeg nå at bedrifter er opptatt av å presentere seg for meg, og intervjuet er mer som et møte. Jeg er ingeniør. Anonymkode: ca928...468 Defintivt det samme. Jeg jobber innen HR men på bygda og det er tydelig at mange ikke ta seg tid å skrive en fint presentasjon og tilpasset søknadsbrev. Og det er også klart at ledelse her foretrekker de som tar seg denne tid. Intervjue er like viktig for begge sider - uansett om det er en ny utdannet eller en med lang fartstid. Anonymkode: 0d703...37d 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #4 Skrevet 31. juli 2020 Fordi det som regel ikke er jobbsøker som styrer arbeidsmarkedet, men bransje og videre arbeidsgiver/arbeidsplass. Anonymkode: dcd64...30e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå