Aksjemegler Skrevet 31. juli 2020 #1 Skrevet 31. juli 2020 Jeg har enn så lenge to døtre 50-50 med barnas mor Ett barn går på barneskole og ett starter på ungdomskole nå.. Moren ønsker å ha barna mer og har prøvd diverse frenstøt for å endre dette. Grunnen for at hun skal ha barna mer hos seg, er diverse "bekymringer" om meg som far. Etter at disse bekymringene har blitt undersøkt av fagfolk, er det ingen som deler hennes oppfatning. Det jeg har oppdaget er at hun går rundt blant våre felles venner, andre foreldre og skolen og forteller ting om meg som ikke ser sant. Det er ganske alvorlige ting hun sier, og jeg begynne nå å merke en viss skepsis hos enkelte som ikke kjenner meg så godt. Det er stadig flere unnskyldninger for at det ikke passer å komme på besøk. Det kan være tilfeldig i noen tilfeller, men det et par venner av barna som tidligere var på besøk flere ganger i måneden som nå kun besøker barna når de er hos moren. Jeg har også skriftlig bevis for to ulike epiosder hvor hun har kommet med løgner om meg. Noen ganger har jeg lyst å legge ut min side av saken på Facebook og underbygge med fakta, Men jeg kommer ikke til å gjøre det pga barna. Jeg må finne en annen løsning, men jeg vet ikke hva.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #2 Skrevet 31. juli 2020 Jeg vet det er vanskelig, men jeg ville bare oversett og gått videre med "hevet hode". Fornuftige folk som du vil ha i livet ditt faller ikke for denne typen drittslenging, og på sikt vil hun gå lei. Ikke helt det samme, men etter at jeg ble skilt snakket min eks-mann veldig dårlig om meg til venner, kollegaer og familie. Flere påpekte at jeg måtte "ta igjen" eller fortelle min side av saken. Det var hardt og stressende imens det stod på, men jeg kommenterte aldri på det (synes ikke dette var en sak alle andre skulle ha innsyn i). Hvis noen spurte (som ikke var nære), sa jeg som sant var at det ikke var deres sak og at hva min eks-mann gikk rundt og fortalte fikk han ta på egen kappe. Det blåste over til slutt. Finn deg dine støttespillere som du stoler på, og snakk ut om frustrasjonen med dem. Men ikke synk på hennes nivå og utlevere det som er privat med alle mulig andre. Anonymkode: dda4c...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #3 Skrevet 31. juli 2020 Hun er tydeligvis ute etter mer penger, derfor finner hun opp ting for å få barna mer hos seg.... Overse det, selv om det er tungt! Pass bare på at du har alt ditt på stell. Dette vil slå tilbake på henne en dag uansett! Hun fremstiller jo seg som mindre intelligent! Anonymkode: 3b1d4...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #4 Skrevet 31. juli 2020 Du beskriver en narsissist. Sikkert en "covert narsissist" . Dette må du lese deg opp på, og det mye mulig at du , med tiden , trenger hjelp fra en psykolog eller noen som hvertfall har kunnskap om dette temaet . Disse menneskene har bare ikke noe medfølelse , empati, samvittighet. De bare er drit flink på manipulering og skuespill. Anonymkode: 4af59...432 1
Hr. Aktiv Skrevet 31. juli 2020 #5 Skrevet 31. juli 2020 (endret) Velkommen til klubben. Jo da kjenner til det meste der desverre. Her har du litt motiverende lesing. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/9703d/moedre-motsetter-seg-delt-bosted-naar-samlivet-tar-slutt-uten-gode-grunner?fbclid=IwAR2TxibqMztbt-1VRZR0dPda8T13tMGR2XrJurTfmTuQwWELgoJtF6xap8A Edit: Husk alt du sier og foretar deg er negativt i jussens øyne sett fra den andre siden. Endret 31. juli 2020 av Hr. Aktiv 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #6 Skrevet 31. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du beskriver en narsissist. Sikkert en "covert narsissist" . Dette må du lese deg opp på, og det mye mulig at du , med tiden , trenger hjelp fra en psykolog eller noen som hvertfall har kunnskap om dette temaet . Disse menneskene har bare ikke noe medfølelse , empati, samvittighet. De bare er drit flink på manipulering og skuespill. Anonymkode: 4af59...432 Slutt å sette diagnoser på fremmede over nett!!! Anonymkode: 7051f...c88 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #7 Skrevet 31. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å sette diagnoser på fremmede over nett!!! Anonymkode: 7051f...c88 Nope. Anonymkode: 4af59...432
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #8 Skrevet 31. juli 2020 Du kan ikke ta innover deg at folk blir "rare" som du sier. Det kan godt være at de bare er lojale ovenfor din eks da damene er veninner. Du må bare hilse på dem og være vennlig og hyggelig, så får de selv velge hva de skal tro. Når du har bevis så må du jo bare konfrontere andre om det. Husk at jentene må være i fokus, ikke deg. ungene kan være på besøk hos moren, og så får hun styre med det kaoset. Det er ikke bare bare å ha venner på besøk. Så kan du gjøre det hyggelig med familietid hos deg, eller skape gode minner der du tar med barna ut i naturen / fisketur osv. Evt invitere en venn av din datter med på fisketur eller sykkeltur? Kansje de er med når de innser at dere ikke bare er inne men ute i frisk luft? Anonymkode: 35607...9e2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #9 Skrevet 31. juli 2020 Du kan ikke bruke livet ditt på å gå i kjølvannet av en person for å korrigere hva som sies om deg. Sannheten vil komme for en dag. Anonymkode: 94d4e...625
Aksjemegler Skrevet 31. juli 2020 Forfatter #10 Skrevet 31. juli 2020 For min egen del kan hun si hva hun vil. Jeg kan leve med at hun baksnakker meg. Problemet at barna har behov for å være i kontakt med venner, og de liker godt å være på besøk her. Hvis det går så langt at vennene ikke får lov å være på besøk, så blir det vanskelig for jentene. Jeg gjør en ekstra innsats fordi jeg mener de skal ha det godt og stabilt hos meg. Jeg har en følelse av at de ender opp med å bo hos meg på sikt, selv om det ikke er noe jeg jobber aktivt for. Og jeg tror eksen min kjenner på det samme, derfor bruker hun alle midler for å sabotere for meg. Dvs de hun egentlig rammer er jentene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå