Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det er et litt vanskelig tema å ta opp med nærmeste leder og vil gå frem på riktig måte, men har aldri gjort dette før. Jeg har fått arbeidskontrakt, jobb i kommunen, og har fått 2 års ansiennitet. Jeg har 2 barn, og en bachelor, ikke all verdens erfaring innen fagfeltet, men sikkert nok til et år. I tillegg har jeg over 3 år ansiennitet fra butikk, men det blir vel ikke alltid regnet med. Kan jeg starte med å sende en melding å spørre hvordan min ansiennitet er beregnet? 
Jeg ble ansatt for over en mnd. Siden, men fikk ikke kontrakten før jeg etterspurte den, min nærmeste leder har vært på ferie, men påstod hun hadde vært og levert på pulten til hun som ordner med det alt av papirer på meg osv. Men da fungerende leder ringte mens jeg satt der påstod hun at hun ikke hadde fått noe av dette, så det gjør jo også at jeg blir litt kritisk til at det er beregnet riktig. Hvordan gå frem? 

innen helse

Anonymkode: ac9d1...440

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

du sender bare en mail med alle attestene dine vedlagt (hvor det kommer fram hvor stor stilling du har hatt og hvor lenge), så kan du skrive noe sånt som "hei, legger ved attester for mine tidligere arbeidsforhold, til beregning av ansiennitet". Eller noe sånt. Eller du kan levere kopier av attestene i hånda til din nærmeste leder som har med dette å gjøre. Da vil de beregne dette og gi deg den lønnen du skal ha. Å beregne ansiennitet er høyst vanlig som nyansatt, så trenger ikke å gjøre det vanskeligere enn det er;) 

Anonymkode: 69c46...6f3

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

du sender bare en mail med alle attestene dine vedlagt (hvor det kommer fram hvor stor stilling du har hatt og hvor lenge), så kan du skrive noe sånt som "hei, legger ved attester for mine tidligere arbeidsforhold, til beregning av ansiennitet". Eller noe sånt. 

Det er nærmeste leder som skal ha attestene? Jeg er i lik situasjon som ts, nettopp sendt tilbake arbeidskontrakt og en sjef på ferie 🙈

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, pia mater skrev:

Det er nærmeste leder som skal ha attestene? Jeg er i lik situasjon som ts, nettopp sendt tilbake arbeidskontrakt og en sjef på ferie 🙈

ja, nærmeste leder tar seg som regel av sånt. Hvert fall den personen som ansatte deg og ordnet med kontrakt osv. Akkurat nå i ferietiden er det ikke sikkert sånne ting blir prioritert, det holder om man tar det når sjefen er tilbake:) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...