AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #1 Skrevet 31. juli 2020 Lurer på dette. Nordmenn må jo alltid bli styrt på denne måten, at noen over arrangerer ting for de. Så skal de tvinges til å delta, dere kaller det sosialt. Skremmende. I arbeidslivet ser jeg dette, noen over bestemmer hva ansatte skal gjøre på fritiden. Så skal ansatte tvinges til å delta, merkelig opplegg. Alltid skal det drikkes masse alkohol, folk blir plutselig imøtekommende og "sosiale". Dagen etterpå så er alt som før, innesluttet og kjedelig. Norske må være noen av det mest kontrollerte menneskene jeg har møtt hittil i livet. Alt skjer etter streng sosial kontroll. Anonymkode: 81794...a74
MarieLo Skrevet 31. juli 2020 #2 Skrevet 31. juli 2020 Klarer å finne på noe selv. Ting som det der handler bare om viljen. Og mange er ikke vante til å følge sin egen frie vilje. Og bedrifter og egoister er glade i å kontrollere andre ved å ha folk til å følge ens frie vilje.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #3 Skrevet 31. juli 2020 Arbeidsgiver bestemmer ikke hva ansatte skal gjøre på fritiden. Arbeidsgiver kan velge å arrangere ting som et tilbud til sine ansatte, men dersom arbeidsgiver vil bestemme at de ansatte skal gjøre noe, må det skje i arbeidstiden. Det finnes nok en del bedrifter der det er sterkt sosialt press om å delta på ulike arrangement, men slik er det ikke overalt. Hva har du å sammenligne med, når du sier at nordmenn er de mest kontrolerte menneskene du har møtt? Anonymkode: 1fc3e...90d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #4 Skrevet 31. juli 2020 Skjønner ikke hva du mener? Det er da hyggelig at noe sosialt blir arrangert, men du må ikke delta hvis du ikke vil. Dessuten, folk flest er da også sosiale på egenhånd uten at noe arrangeres. Det er ikke bare via jobb man er sosial. Anonymkode: 3feab...e29
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #5 Skrevet 31. juli 2020 Har en del venner som aldri greier å gjøre noe som helst sosialt uten at noen andre onviterer og arrangerer🤦♀️blir så lei av å alltid være den som tar intitiativ.. Anonymkode: 782ae...8b9
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #6 Skrevet 31. juli 2020 Jeg har ikke det inntrykket i det heletatt. Mange er nok innesluttet, men finner på masse selv uten å være styrt av andre. Anonymkode: fed73...944
Aragorn ll Elessar Skrevet 31. juli 2020 #7 Skrevet 31. juli 2020 Jeg har ingen problemer med å finne på ting på på egenhånd.
Jerry Lee Skrevet 31. juli 2020 #8 Skrevet 31. juli 2020 6 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Jeg har ingen problemer med å finne på ting på på egenhånd. Ikke jeg, heller. Og i jobbsituasjon....var på siste arbeidsplass i over 20 år uten å delta på julebord eller avdelingsturer. Kollegaer som ble enda mer atale og ufordragelige i fylla og skulle ta opp jobbproblemer de ikke turte snakke om PÅ jobb...nei, de orket jeg bare ikke.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #9 Skrevet 31. juli 2020 2 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev: Jeg har ingen problemer med å finne på ting på på egenhånd. Ts mente vel ikke for seg selv, men med andre... At folk gjerne er litt mer spontane med venner i andre land? trenger sikkert ikke reise lenger enn til Danmark for å merke forskjell Anonymkode: 129c9...78f
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #10 Skrevet 31. juli 2020 Mine kollegaer og jeg klarer helt fint finne på noe. Vi er noen som er samme på.fritiden, men det er så mislikt av leder og andre kollegaer for ALLE skal jo være inkludert hele tiden. Selv om de aldri tar initiativ selv. Jeg og flere har også sagt nei til arrangement i regi jobb fordi vi ikke ønsker bruke for mye tid med jobb/kollegaer på fritid og delta på noe Vi ikke ønsker. Anonymkode: f19ea...35a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå