Lone Star Wolf Skrevet 5. august 2020 #21 Skrevet 5. august 2020 14 minutter siden, Lampe1 skrev: Dette er i grenseland. Politiet må kunne bruke vold for å hindre lovbrudd. I dette tilfellet var voldsbruken overdreven. Dersom det er snakk om voldelige kriminelle ja, i dette tilfellet var det uvæpnede barn og et lovbrudd fra politiet sin side. 2
Gjest Lampe1 Skrevet 5. august 2020 #22 Skrevet 5. august 2020 Akkurat nå, Lone Star Wolf skrev: Dersom det er snakk om voldelige kriminelle ja, i dette tilfellet var det uvæpnede barn og et lovbrudd fra politiet sin side. Som sagt, det var overdrevent.
Brutex Skrevet 6. august 2020 #23 Skrevet 6. august 2020 On 8/4/2020 at 2:13 PM, Tiuren said: Veldig enig, skal et samfunn fungere så må man innfinne sg med at noen har myndighet til å bestemme og kontrollere. Med dette følger at politiet kan be om å få snakke med deg og sjekke om alt er "i henhold". I min ungdom hadde jeg et utseende ("min stil") som avvek fra normalen, og det var helt normalt at politi og tollere ville ta en ekstra prat. Siden jeg hverken brukte narkotika eller bedrev annen kriminell virksomhet ble det som regel en kort og trivelig prat for begge parter. Kan ikke si jeg følte meg nevneverdig krenket heller.... Forholdet til politiet er nok veldig forskjellig også blant ikke-kriminelle. Noen har hatt kontakt med politiet og vet omtrent hva de står for. Noen har lekt polti som barn, sett filmer med politi og har kanskje en viss beundring for politiet. Andre har i liten grad hatt med politiet å gjøre, kanskje aldri snakket med en politimann verken privat eller i jobb og knapt sett en politibil. Politiet er ikke en organisasjon som bruker mye penger på annonser og informasjonsmateriell for å fortelle om seg selv, hvem de er, hva de står for og hva som er deres ambisjoner i Norge. Når de havner i konflikter med lokalbefolkningen her i Norge så vil de ikke forsvare/forklare sin handlinger. De tar heller ikke avstand når deres kollegaer i andre land begår handlinger som flertallet av befolkningen tar sterk avstand fra. De fremstår dermed ofte som diffuse og uklare. Hvis du er relativt ukjent med politiet og hva de står for er det klart at det oppleves som skremmende å bli stoppet av de. Selvfølgelig er det uklokt å opponere mot en voldsorganisasjon uansett om den heter politiet eller Hells Angels. Men redselen for det ukjente vil nok kunne få mange til å reagere litt irrasjonelt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå