Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt bedre kjent med en person de siste årene gjennom en profesjonell setting. Det er mye humor, og i løpet av koronatiden har det også blitt mer åpenhet rundt tankerm/ følelser pga pandemi. Mest pga at det har vært økonomisk krevende også i vårt samarbeid, og det var mulig med konkurs for en av oss. Jeg har vist sårbarhet og vi har nå en mer ekte kommunikasjon som ikke er like overfladisk som tidligere.

Kjenner på at det ikke lenger bare er en ren ryddig profesjonell relasjon. Og det er rart for meg at vi har utvekslet tanker om krise, søvnvansker osv i en krevende tid. Ser at vi ikke går tilbake til sånn det var før.

Normalt er jeg en svært privat person og deler ikke særlig med noen. Derfor kjenner jeg vel på at jeg har tråkket over egne grenser med hvor åpen jeg har vært og hvor mye jeg har delt egne tanker.

Nå etter verste krisen har lagt seg økonomisk sett kjenner jeg på at det er skapt en nærhet mellom oss. Nesten ufrivillig, fra mitt ståsted ihvertfall. Det var ikke bevisst. 

Er dette noe jeg bør ta opp og få begrenset? Eller bare la det ligge, og oppføre meg profesjonelt?

Anonymkode: d1dba...512

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke ut som det er mye tillit?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, MarieLo skrev:

Høres ikke ut som det er mye tillit?

Hva mener du med det? Det krever da tillit å dele private ting?

Ts

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det? Det krever da tillit å dele private ting?

Ts

Nei. Krever ikke noe annet enn spontanitet.

Det at du er usikker nå, vitner til mangel på tillit. Så hvilken nærhet er det egentlig?

Og hvorfor vil du begrense det? Hvorfor la det ligge?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Åpenhet rundt tannkrem, var det det som stod? Hang meg litt opp i det, og skjønte ikke helt.

Men det du mener er at dere deler tannkrem og følelser med hverandre, og er kommet tettere? Ja, det skaper jo mer tillit jo mer man blir kjent med hverandre, vil være med hverandre, dele ting, le og ha det koselig, trives med hverandre, og det skaper nærhet. Selvsagt føler man da mer tillit til hverandre. Ellers hadde man ikke valgt å ville være med personen.

Hvorfor skal du ta det opp og få begrenset? Tror ikke jeg helt forstår? Er ikke denne personen også blitt mer tillitsfull med deg, at det er en gjensidighet. Fint å vise tillit og ha nærhet  til en man stoler på. 

Endret av exictence
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, exictence skrev:

Åpenhet rundt tannkrem, var det det som stod? Hang meg litt opp i det, og skjønte ikke helt.

Men det du mener er at dere deler tannkrem og følelser med hverandre, og er kommet tettere? Ja, det skaper jo mer tillit jo mer man blir kjent med hverandre, vil være med hverandre, dele ting, le og ha det koselig, trives med hverandre, og det skaper nærhet. Selvsagt føler man da mer tillit til hverandre. Ellers hadde man ikke valgt å ville være med personen.

Hvorfor skal du ta det opp og få begrenset? Tror ikke jeg helt forstår? Er ikke denne personen også blitt mer tillitsfull med deg, at det er en gjensidighet. Fint å vise tillit og ha nærhet  til en man stoler på. 

Skulle stå tanker og følelser.

Ja, jeg overtenker nok. Ikke vant til gode relasjoner fra familie og venner fra tidligere, så er nøkkelen litt skremmende å ha delt hvordan jeg tenker og opplever ting. Og vises meg mer sårbar enn jeg pleier. 

Vi trives sammen ja. Ihvertfall opplever jeg det slik.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er tillit, har man kanskje lyst å åpne seg mer ?

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle stå tanker og følelser.

Ja, da forstår jeg. Ha, ha, den autokorrekturen noen ganger 😄

Ja, jeg overtenker nok. Ikke vant til gode relasjoner fra familie og venner fra tidligere, så er nøkkelen litt skremmende å ha delt hvordan jeg tenker og opplever ting. Og vises meg mer sårbar enn jeg pleier. 

Hyggelig nå med god relasjon. Det er bare til å nyte og være glad. Ikke noe å ta opp. Bare la tiden gå og vær glad for ting som skjer som er hyggelig. La det fortsette.

Vi trives sammen ja. Ihvertfall opplever jeg det slik.

Så kjekt. Det hadde vært hyggelig av deg å si kort at du synes det er så kjekt å være sammen med ham/henne, og du setter pris på den tilliten.

Husk, si det du selv hadde blitt glad for å høre. Fokuser på å glede vedkommende, at han/henne føler seg betydningsfulle. Hvem liker ikke å være den som betyr noe for en annen. Vis det, si det, men ikke hele tiden, for da betyr det liksom ikke så mye, og det kan gå over til å være masete. 

• Liker 1
Skrevet

Prøv å si det til vedkommende også, ikke bare skriv om det på KG. ❤

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du kan være redd for nære relasjoner og for å bli avvist. Kanskje du har negative erfaringer med nærhet fra tidligere? Prøv å nyte at noen kjenner deg litt dypere og finn ut hva du er redd for. 

Anonymkode: 044c8...e0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du kan være redd for nære relasjoner og for å bli avvist. Kanskje du har negative erfaringer med nærhet fra tidligere? Prøv å nyte at noen kjenner deg litt dypere og finn ut hva du er redd for. 

Anonymkode: 044c8...e0a

Oj. Der traff du en spiker på hodet. Takk for tankevekkende kommentar. 

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...