Gå til innhold

Hva mener de med dette? At pandemien kommer til å være slik i 3 år til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nrk.no/vestland/fhi_-avstand-og-handvask-fortsetter-i-to-tre-ar-1.15105645

Jeg lurer på hvordan de kan være så sikre at det kommer til å vare i minst 3 år...

Det er utrolig deprimerende lesning... Jeg har mistet mye av årene mine til sykdom før, og jeg er nå i midten av tjueårene... Da er jeg nesten 30 når dette er over...

Har absolutt ingen planer om å reise i år, men hadde lyst å ihvertfall prøve å ta meg en reise om kanskje 2 år eller noe, se litt nye land siden jeg ikke har hatt anledning til å reise mye da jeg var yngre... Er så utrolig deppa over dette : (

Anonymkode: 8f0f1...2b3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/vestland/fhi_-avstand-og-handvask-fortsetter-i-to-tre-ar-1.15105645

Jeg lurer på hvordan de kan være så sikre at det kommer til å vare i minst 3 år...

Det er utrolig deprimerende lesning... Jeg har mistet mye av årene mine til sykdom før, og jeg er nå i midten av tjueårene... Da er jeg nesten 30 når dette er over...

Har absolutt ingen planer om å reise i år, men hadde lyst å ihvertfall prøve å ta meg en reise om kanskje 2 år eller noe, se litt nye land siden jeg ikke har hatt anledning til å reise mye da jeg var yngre... Er så utrolig deppa over dette : (

Pust med magen. Ta en uke av gangen. Vi vet ikke.

Anonymkode: 6ed1a...7de

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du kan reise når du er 30 også.

Anonymkode: 2c808...38f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

"Håndvask fortsetter i flere år". Igjen lurer jeg på hvem som først har begynt med dette nå? Har de tenkt å slutte igjen når pandemien er over?

Anonymkode: f569f...d79

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Nå høres det ut som om du er eldgammel og at livet er over når du er 30. 😂

Det er mer enn reise utenlands som gjør livet gøy! Faktisk det meste annet! 

Anonymkode: c75c6...fe5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det på samme måte. Ikke pga reising, og jeg er til og med litt eldre enn deg. Men jeg sliter også med dette. Livet forsvinner forbi, går glipp av å kunne finne meg en kjæreste og livspartner før det er for sent. Og normalt samvær med familie og venner og nærhet osv blir helt borte noe man og keg trenger av alle grunner, ikke minst fordi man ikke vet hvor lenge man har de man er glad i!

Anonymkode: 98327...991

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Håndvask fortsetter i flere år". Igjen lurer jeg på hvem som først har begynt med dette nå? Har de tenkt å slutte igjen når pandemien er over?

Anonymkode: f569f...d79

Er mer det med avstand til nære og kjære og at man ikke kan «leve normalt» Jeg sliter med! (Ikke Ts)

Anonymkode: 98327...991

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pandemier er kommet for å bli. Selv om en kanskje finner en vaksine for covid-19 så vil det dukke opp nye virus. 
Dette er naturens måte å ordne opp i bestander. Når bestanden av elg, rev, hare etc er for stor så vil sykdom regulere ned bestanden. Dette går igjen hos alle dyr, spesielt pattedyr.
Nå er vi over 7 milliarder mennesker på kloden. Det er for mange. 

Anonymkode: a5e92...d34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå høres det ut som om du er eldgammel og at livet er over når du er 30. 😂

Det er mer enn reise utenlands som gjør livet gøy! Faktisk det meste annet! 

Anonymkode: c75c6...fe5

Kanskje ikke helt sånn, men jeg føler meg allerede litt eldgammel fordi jeg ikke har opplevd så mye kjekt og derfor ville jeg prøve å ta igjen litt pga at jeg lenge hadde en drøm om å reise litt ut i verden... Men nå innser jeg at det bare er totalt urealistisk..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt rart at FHI er så pesimistiske når WHO sier noe annet. De sier at de første vaksinene kan være klare allerede til nyttår (men da for utvalgte grupper og land), mens produksjon i storskala kan skje allerede til neste sommer/høst. Jeg stoler mer på WHO enn FHI der altså...

Anonymkode: 9ec33...efe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håndvask bør fortsette i mer enn kun tre år til...

Anonymkode: cac54...9e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er veldig pessimistisk. Enig med den over her som viser til at WHO tror på vaksiner til nyttår for risikogrupper og til neste sommer/høst for alle. Kanskje det går fortere enn det også, eller at de finner en virksom medisin raskt. Husk at alle forskere i verden jobber på spreng for å utvikle vaksine og finne medisin som virker. Det må jo gi resultater ganske fort! Skjønner forresten godt din bekymring. Er eldre enn deg og er redd for at jeg skal miste alle muligheter til å finne kjæreste før det er for sent. Sukk. 

Anonymkode: 83bc7...8aa

AnonymBruker
Skrevet

Håndvask bør fortsette i mer enn kun tre år til...

Anonymkode: cac54...9e0

Ja, ser ikke noen grunn til å slutte med hyppig håndvask når pandemien er over. Synes desinfeksjon/vask av hender i butikker kan fortsette for all fremtid.

Anonymkode: 20bb0...8d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ser ikke noen grunn til å slutte med hyppig håndvask når pandemien er over. Synes desinfeksjon/vask av hender i butikker kan fortsette for all fremtid.

Anonymkode: 20bb0...8d8

Det synes jeg også! Jeg har barnehagebarn, og håper denne spritingen kan spare meg for noen runder med omgangssyken. Det er vel også det eneste positive jeg ser ved koronaen...

Anonymkode: 163a3...d56

• Liker 2
Gjest Warrior
Skrevet

Ja det var deprimerende å lese. Håper ikke pandemien varer i 2-3 år til og at det tar så lang tid før en vaksine er klar :( 

Håndvask er forresten noe vi bør huske hele livet. Ikke bare under pandemier. 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pandemier er kommet for å bli. Selv om en kanskje finner en vaksine for covid-19 så vil det dukke opp nye virus. 
Dette er naturens måte å ordne opp i bestander. Når bestanden av elg, rev, hare etc er for stor så vil sykdom regulere ned bestanden. Dette går igjen hos alle dyr, spesielt pattedyr.
Nå er vi over 7 milliarder mennesker på kloden. Det er for mange. 

Anonymkode: a5e92...d34

For mange? Ingen vil jo oppleve å dø av korona. Ikke på en sånn brutal måte. Så det er naturlig at folk blir deppa av å høre at det kanskje varer 3 år til. Uansett om vi er over 7 milliarder mennesker. Ingen fortjener å dø på grunn av et drittvirus.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste pandemier varer i 2-3 år

Anonymkode: e4cd6...3d2

• Opprett ny...