Gå til innhold

Er du mentalt forberedt på det som kommer...?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bølge nummer 2 står for døren, er du mentalt forberedt på det som kommer? Bilder av overfylte sykehus, dødstall som stiger og nå miste noen du kjenner? 

Alt dette kommer til å inntreffe iløpet av det neste halvåret (kanskje med unntak av dødsfall i omgangskretsen hvis du er heldig...). Er du mentalt oppladet og klar for dette traumet? 

Hvordan har du isåfall forberedt deg på en utfordrende høst og vinter? 

Anonymkode: ce832...530

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette synes jeg var fullstendig unødvendig!

Det er faktisk ganske mange som sliter med angst og depresjon i disse tiden, pga. måten covid19 har forandret hverdagen. 

Og her var det nødvendig å opprette en tråd for å spre mest mulig frykt og panikk.

Totalt smakløst!

• Liker 15
Skrevet (endret)

Hva er poenget med å lage tråder for å skremme folk? Ingen vet hva som vil skje, så det beste er å ta det som det kommer og i mellomtiden passe på å overholde regler for smittevern.

Endret av Uatskillelig
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Blueberrymuffin skrev:

Dette synes jeg var fullstendig unødvendig!

Det er faktisk ganske mange som sliter med angst og depresjon i disse tiden, pga. måten covid19 har forandret hverdagen. 

Og her var det nødvendig å opprette en tråd for å spre mest mulig frykt og panikk.

Totalt smakløst!

Så fortell det til myndighetene, som tydelig har tatt en 180 graders vending med åpne grenser, etter at vi hadde klart å få første bølge under kontroll. TS er bare dønn ærlig! 

Jeg er selv en av de som er ganske preget av denne tiden. Jeg har flere nære og kjære i faresonen, og jeg HAAATER usikkerheten. Jeg som likte å klemme på folk er nå blitt nærmest skeptisk til alle fremmede rundt meg. Går og bekymrer meg over de jeg vet om som går til behandling, og de som har jobber som henger i en tynn tråd.

For å svare på det TS spør om så har jeg tatt en alvorsprat med de aller næreste. At de burde ha en liten buffer, hente medisiner og slikt på apoteket, og skaffe seg munnbind. Ha litt å gå på hvis det blir en ny nedstengning.

Og ikke alltid tro at det finnes noen oppe i systemet som nødvendigvis "vet best". De er bare dumme mennesker de også, som vi alle er. 

Tanken har også slått meg at julen i år fort kan bli en trist jul, med noen tomme sitteplasser. For å være helt ærlig vet jeg ikke hvordan jeg vil takle akkurat den delen. Jeg vil virkelig ikke miste noen jeg er glad i til corona.

Anonymkode: db239...562

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, orker ikke tanken... Det er så forferdelig..

Enda verre med folk som virker å være i denial...

Anonymkode: 23ef9...bfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Korona fører ikke til endringer i mitt liv. Er klar jeg. Bare venter og ser hva som skjer. 
Har nok toalettpapir ;) 

Anonymkode: ccb1b...1d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Korona fører ikke til endringer i mitt liv. Er klar jeg. Bare venter og ser hva som skjer. 
Har nok toalettpapir ;) 

du har ingen i risikogruppen som du kjenner?

AnonymBruker
Skrevet

Innser at barna mine kan bli foreldreløse. Minste er 7. De har allerede mistet faren i annen sykdom . Og jeg er i moderat risiko. Har ikke annen slekt. Var så glad vi kom oss gjennom våren. Stolte på at folk ville fortsette å være like flinke. Slik at de lave tallene fortsatte/ ble enda lavere. Men nei, det slurves og reises på alle kanter. Dette ser jeg mørkt på .

Anonymkode: 4512f...76b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du har ingen i risikogruppen som du kjenner?

Nei. Ikke som er nære. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Innser at barna mine kan bli foreldreløse. Minste er 7. De har allerede mistet faren i annen sykdom . Og jeg er i moderat risiko. Har ikke annen slekt. Var så glad vi kom oss gjennom våren. Stolte på at folk ville fortsette å være like flinke. Slik at de lave tallene fortsatte/ ble enda lavere. Men nei, det slurves og reises på alle kanter. Dette ser jeg mørkt på .

Er sikkert helt ute å kjører nå, men skulle nesten ønske de i risikogruppen kunne flyttes til en by for seg selv, slik at de bare omgikk hverandre..

Så kan de som driter i det være for seg selv og reise og styre på...

Jeg er i riskogruppa også, hadde ihvertfall føltes mye mer ''lettet'' over å være rundt likesinnende og mer forsiktige mennesker..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mener at å flyttes midlertidig... til det hele går over.

Er så lei ''åpne grenser'' og at folk kan komme og dra hvor dem vil, er ikke verdt stresset å hele tiden ikke vite..

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er sikkert helt ute å kjører nå, men skulle nesten ønske de i risikogruppen kunne flyttes til en by for seg selv, slik at de bare omgikk hverandre..

Så kan de som driter i det være for seg selv og reise og styre på...

Jeg er i riskogruppa også, hadde ihvertfall føltes mye mer ''lettet'' over å være rundt likesinnende og mer forsiktige mennesker..

Faktisk enig med deg.

AnonymBruker
Skrevet

Ferien tar jo aldri slutt heller. Det myldrer av utenlandske turister overalt. Og det fortsetter nok til langt utover høsten.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ferien tar jo aldri slutt heller. Det myldrer av utenlandske turister overalt. Og det fortsetter nok til langt utover høsten.

Hva slags utenlandske turister? Hvor kommer dem fra? Vet Tyskland , men er det flere?

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags utenlandske turister? Hvor kommer dem fra? Vet Tyskland , men er det flere?

Veldig mye dansker og tyskere. En god del nederlendere og polakker. Noen engelske, spanske og franske. 

AnonymBruker
Skrevet

Håper på det beste, men er absolutt mentalt forberedt på det verste: bølge nr. 2/mutasjon av viruset, samtidig som det er mayhem i USA pga. skrantende økonomi og presidentvalg. Året ender med finansiell krise for USA, som igjen påvirker resten av verden.

Blir en trist vår, før hastevaksinene rulles inn, gratis, og med tvang i enkelte land. Håper de får bedre tid på å teste den ut før vi i Norge blir prøvekaniner. 255 døde så langt i år kvalifiserer ikke til å bli prøvekaniner for enda en hastevaksine (remember svineflu?)

Samtidig har verdenssituasjonen lært meg å leve mer i nuet, sette pris på menneskene jeg har, og å nyte hvert øyeblikk. Har også plutselig fått mye tid til å lese og lære meg mye nytt - noe jeg har savnet grunnet en stressende jobb. 

Let the games begin.

Anonymkode: eb3eb...068

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ikke så lenge folk holder seg unna meg. 

Anonymkode: 2b639...f7a

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bølge nummer 2 står for døren, er du mentalt forberedt på det som kommer? Bilder av overfylte sykehus, dødstall som stiger og nå miste noen du kjenner? 

Alt dette kommer til å inntreffe iløpet av det neste halvåret (kanskje med unntak av dødsfall i omgangskretsen hvis du er heldig...). Er du mentalt oppladet og klar for dette traumet? 

Hvordan har du isåfall forberedt deg på en utfordrende høst og vinter? 

Anonymkode: ce832...530

Har planlagt testamente, men ikke skrevet det enda.

Sjekket livsforsikringene våre (mannen er sykepleier, selvsagt om han ikke jobber som det. Han har fått beskjed om at han kan bli kalt i tjeneste og idrettsanlegg kan bli midlertidig koronasykehus).

Puster med magen med tanke på hjemmekontor ut året. Tenker foreløpig ikke forbi 31.desember enda ift praktisk jobb.

Kjøpt 150 engangs munnbind. Skal kjøpe vaskbart i ullstoff i dag.

Har 4 liter håndsprit, skal kjøpe mer og sette i boden.

Har kjøpt inn enkelt treningsutstyr til bruk hjemme.

Ser ikke nyheter på tv. Heller ikke internasjonale. Brant meg på det da jeg så for sterke bilder for meg i vår.

Planlegger struktur på søvn, gåturer og bruk av Pokemon go / Wii under evt ny "Hjemmetid". Håper dere ikke blir full lockdown! 

Planlegger å se standup, komedier og romantiske filmer. Krim, grøss osv er unødvendig for topplokket under en pandemi.

Har kjøpt inn mel, proteinpulver, sukker, gjær og litt annet som står i boden. 

Holder avstand, vasker hender og unngår folkemengder.

Tenker langsiktig på at i 2025 kan vi se tilbake på kloke valg, og at vil kommer gjennom dette.

Anonymkode: c980c...3e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en tråd. Nå må dere roe dere ned. Det kommer til å gå helt fint, også med dere som er i risikogrupper (med mindre dere er eldre enn 75 år, men det tviler jeg på). Det er nok mer skadelig med denne ufattelige angsten!

Anonymkode: f0a52...e86

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For en tråd. Nå må dere roe dere ned. Det kommer til å gå helt fint, også med dere som er i risikogrupper (med mindre dere er eldre enn 75 år, men det tviler jeg på). Det er nok mer skadelig med denne ufattelige angsten!

Anonymkode: f0a52...e86

Du kjenner åpenbart ikke langtidssyke selv. I aldersgruppen 20-35...

Anonymkode: c980c...3e2

• Opprett ny...