Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er litt hønemor kanskje, men er førstegangsfødende så lurer på alt...

Bør man ha med tåteflaske og mme i fødebagen i tilfelle man ikke får i gang melkeproduksjonen? Vi bor 3t kjøretur unna sykehuset, så tenkte om jeg skulle pakke med en tåteflaske som jeg kan evt. Ha mme i til bilturen hjem hvis det skulle komme lite melk?

får man mme på sykehuset mens man er der eller må man ta det med hjemmefra?

Har lest på nett att bleier til barnet og bind til meg får man på sykehuset mens man er der så det trenger jeg ikke pakke. Ammeinnlegg leste jeg også noen skrev de fikk. 

Har pakket smokk, en kortermet og langermet body, lue, babypose?(som en kjeledress/sovepose), purelan, benpanthen, Våtservietter, tørre engangskluter, to litt store gulpekluter

Anonymkode: b7a55...410

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mme og alt du trenger for å få i barnet mat har de på sykehuset☺️

Anonymkode: 5e401...9b2

AnonymBruker
Skrevet

Babyen får selvfølgelig mme på sykehuset hvis nødvendig. 

Tre timer hjem er lenge, men babyen vil mest sannsynlig sove hele veien hvis du mater rett før dere drar. Ha med smokk. 

Hvis du skal ha med mme må du jo også ha varmt vann på termos, kokt kaldt vann og målebeger. Høres styrete ut. 

Anonymkode: 58821...a17

Skrevet

Fødte for 1,5 uker siden, av forskjellige grunner måtte baby ha litt MME dette fikk vi på sykehuset 😊 de har både flasker, sprøyter og kopp de kan mate baby med. 

De har også tørre engangskluter / våtservietter, så det er ikke nødvendig å ha med, men greit å ha litt til hjemturen om det er langt. Jeg hadde heller ikke med gulpekluter da sykehuset har flanellskluter som man kan benytte seg av.  

Om du tenker å bruke private klær på baby på sykehuset kan det være greit med en eller to bodyer til da det ofte kan skje litt uhell i starten ved bleieskift. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Gurooooooooo skrev:

Fødte for 1,5 uker siden, av forskjellige grunner måtte baby ha litt MME dette fikk vi på sykehuset 😊 de har både flasker, sprøyter og kopp de kan mate baby med. 

De har også tørre engangskluter / våtservietter, så det er ikke nødvendig å ha med, men greit å ha litt til hjemturen om det er langt. Jeg hadde heller ikke med gulpekluter da sykehuset har flanellskluter som man kan benytte seg av.  

Om du tenker å bruke private klær på baby på sykehuset kan det være greit med en eller to bodyer til da det ofte kan skje litt uhell i starten ved bleieskift. 

Okei supert! 

nei tenkte hovedsakelig å bruke det de har på sykehuset hvis de har klær å låne til baby og spare bodyene til hjemturen 😊 hører folk si at i starten kan det hende man må skifte bleie hver time, så tenkte det kunne være greit med klesskift i tilfelle det kommer noe bajs på babyklærne på bilturen hjem. Eller kanskje det går greit hvis jeg skifter på han når vi forlater sykehuset og skifter på han med en gang vi kommer hjem etter 3 timer. Får vel bare stoppe å sjekke hver halvtime om han har bæsjet på seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Om det er fare for trafikk eller veiarbeid på strekningen, hadde jeg faktisk tatt med mme... måtte selv gi mme fra starten av, og han måtte ha minimum hver 3.time.. kjedelig om man plutselig blir stående, og turen tar 5 timer..

Anonymkode: 59120...609

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei supert! 

nei tenkte hovedsakelig å bruke det de har på sykehuset hvis de har klær å låne til baby og spare bodyene til hjemturen 😊 hører folk si at i starten kan det hende man må skifte bleie hver time, så tenkte det kunne være greit med klesskift i tilfelle det kommer noe bajs på babyklærne på bilturen hjem. Eller kanskje det går greit hvis jeg skifter på han når vi forlater sykehuset og skifter på han med en gang vi kommer hjem etter 3 timer. Får vel bare stoppe å sjekke hver halvtime om han har bæsjet på seg. 

Mest sannsynlig vil baby sove hele veien. :fnise: Ikke vekk en sovende baby. 

Anonymkode: 58821...a17

• Liker 3
Skrevet

Jeg ammet ikke første barnet, fikk mme og flasker på sykehuset ☺️ Frøkna tok ikke puppen i det hele tatt, vi prøvde og prøvde 😅 så hun måtte få mme, til tross for at vi prøvde i mange uker å få til ammingen.

AnonymBruker
Skrevet

Det beste for melkeproduksjonen er at baby henger på puppen, så kjør hardt på ammingen. tar gjerne 3-4 dager før produksjonen kommer skikkelig igang, men baby lever på litt råmelk frem til da vanligvis. Prøv å unngå mme for ikke å klusse med ammingen fra starten. De følger med vekten sykehuset og gir bare mme om baby taper for mye vekt de første dagene. Egentlig syns jeg de er drøyt ivrige på mme...de fleste babyene tåler fint å vente på at melka kommer. Selv om det kanskje ikke høres sånn ut 😛 Viktigste er å slappe av, drikke masse, spise mye og hviiile, og la baby die så mye den kan, og evt pumpe innimellom om baby sover mye. Jo mer stimuli jo kjappere kommer melka. 

Anonymkode: 8efbe...471

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei supert! 

Nei, du trenger ikke stoppe hver halvtime for å sjekke for bæsj. Og har du planer om å amme, burde du ikke begynne med smokk før amming er på plass. 

Anonymkode: 55f8e...4c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare så du vet det, det er helt vanlig at det tar mange dager før melken kommer 😊 Jeg fikk ikke melk før på dag 4 med første. Ga ikke mme av den grunn. Men er det behov så får du på sykehuset :)

Anonymkode: 7c698...6b5

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare så du vet det, det er helt vanlig at det tar mange dager før melken kommer 😊 Jeg fikk ikke melk før på dag 4 med første. Ga ikke mme av den grunn. Men er det behov så får du på sykehuset :)

Anonymkode: 7c698...6b5

Så barnet kan fint gå 4 døgn uten mat?

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse babyene hyler og gråter masse. Mye bedre å bare gi mme fra start, da får du en mett og fornøyd baby. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk aldri i gang noe melkeproduksjon selv om de mente jeg hadde masse melk. For å si det sånn kom ut en dråpe hver gang jeg pumpet. (I flere uker) så det kan være lurt å ha med seg mme utstyr tilfelle. Men baby kommer nok til å sove på den strekka hjem uansett. Husker første natten hjemme etter å komme hjem fra sykehuset, ca 4 dager etter fødsel så skrek vel babyen i mange timer mens jeg prøvde å amme. Heldigvis hadde jeg en pakke mme, som jeg kunne gi med kopp. Så uansett hvor gira du er på amming vil jeg råde deg til å ha mme i bakhånd, for man vet aldri

Anonymkode: 82ac6...c65

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse babyene hyler og gråter masse. Mye bedre å bare gi mme fra start, da får du en mett og fornøyd baby. 

Stemmer ikke, nei. Det er ikke sånn at alle nyfødte som ikke får mme hyler og gråter. Babyen får råmelk før melkeproduksjonen kommer ordentlig i gang, så de får i seg noe. Her kom melken på dag 3, ingen av mine hylte. 

Anonymkode: 5bc66...309

AnonymBruker
Skrevet

På sykehuset så får du det du trenger, men du kan jo evt ta med litt slik at du har en flaske til hjemturen. Ta med deg termos på sykehuset så får du sikkert fyllt den opp med kokt vann for du reiser hjem. 

Anonymkode: ff5fe...46f

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer ikke, nei. Det er ikke sånn at alle nyfødte som ikke får mme hyler og gråter. Babyen får råmelk før melkeproduksjonen kommer ordentlig i gang, så de får i seg noe. Her kom melken på dag 3, ingen av mine hylte. 

Tro meg, man hører forskjell på barsel på hvilke babyer som skal ammes og hvilke som får mme 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tro meg, man hører forskjell på barsel på hvilke babyer som skal ammes og hvilke som får mme 😅

Så alle skal droppe amming basert på din erfaring mener du? Og mener du mine unger feks er sjelden vare som ikke hylte og skrek? 🙄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei barnet kan ikke gå 4 døgn uten mat. Ja, de spiser veldig lite de første døgnene, men de må ha mat :)

Jeg fødte natt til torsdag og fikk melk tirsdagen etter. Ga jentene mme fra en bitteliten kopp i mellomtiden ☺️

Anonymkode: 82e9d...066

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei barnet kan ikke gå 4 døgn uten mat. Ja, de spiser veldig lite de første døgnene, men de må ha mat :)

Jeg fødte natt til torsdag og fikk melk tirsdagen etter. Ga jentene mme fra en bitteliten kopp i mellomtiden ☺️

Pluss råmelk, men det kom ikke så fryktelig mye av det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...