AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 Livet er så tøft nå at jeg tror jeg stuper. Uavhenig av årsak så ble jeg brått alene med to barn, de er begge under 3år. Jeg har ingen støtte, venner eller hjelp her jeg bor. Jeg er likevel låst til boligen pga jobb. Frem til alle søknader går gjennom så har jeg 1500 å leve for frem til midten av august. Begge barna har allergier og noe spesiell kost. Siden dette skjedde så brått så får jeg verken i meg mat eller noe særlig søvn. Så må jeg jo fungere for de små, spesielt helger er lange og tøffe. Far til barna har meldt seg helt ut, så jeg står alene nå. Føler jeg holder på å drukne i alt av følelser, hverdag og barn som krever sitt. I tillegg ble det stående igjen endel av oppussingen mannen satte i gang med. Så jeg må få tiden til å fullføre det alene også. Det er ikke barnevennlig her i det hele tatt nå.. Hva gjør man? Anonymkode: 253b3...e98 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #2 Skrevet 31. juli 2020 Ta en prat med legen din ang søvn og mat etc, skulle ikke forundre meg om du iaf kvalifiserer for en kort sykemelding for å hente den inn litt mentalt før du går helt på veggen. utrolig hva 14 dager til å områ seg litt mens barna er i bhg kan gjøre. ta igjen litt søvn, få spist og ikke minst litt mental plass til å håndtere det. Ville snakket med legen. Sier ikke at man skal sykemelde seg for alle mulige tåplige grunner - men dette kan jo ende i langvarige problemer dersom du ikke får hentet deg litt inn nå. Og det er ingen tjent med. Om man kan bli sykemeldt ved sorg så burde dette ligge litt i samme kategori. Anonymkode: 0e8b4...4bb 42
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #3 Skrevet 31. juli 2020 Kontakt fastlegen din først for en prat. Det er viktig at du passer på deg selv og helsen din nå, både fysisk og mentalt, så godt det går. Ta en dag av gangen. Tenk på nettverk, det kommer du til å trenge. Har du familie og venner du kan prate med? Noen som kan komme en helg? Jeg hadde lett tatt turen hvis det var min familie eller venninne. Sist men ikke minst, det kan føles umulig. Dette skal du klare! Anonymkode: a5402...761 12
Gjest Blondie65 Skrevet 31. juli 2020 #4 Skrevet 31. juli 2020 Nå har du fått noen gode råd vedrørende kortsiktig plan. Jeg håper at denne faren som har meldt seg helt ut skal betale bidrag? Eier han en andel i boligen også? Så må du skaffe deg nettverk - på et eller annet hvis. Her trenges venner i samme situasjon (altså mindreårige barn) som kan være en støtte for deg. Når det gjelder oppussing: her også gjelder nettverk. Jeg hadde gladelig stilt opp for venner og kolleger som trengte en hånd i enden av et pussepapir, malerkost eller lignende hvis jeg ble spurt.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #6 Skrevet 31. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta en prat med legen din ang søvn og mat etc, skulle ikke forundre meg om du iaf kvalifiserer for en kort sykemelding for å hente den inn litt mentalt før du går helt på veggen. utrolig hva 14 dager til å områ seg litt mens barna er i bhg kan gjøre. ta igjen litt søvn, få spist og ikke minst litt mental plass til å håndtere det. Ville snakket med legen. Sier ikke at man skal sykemelde seg for alle mulige tåplige grunner - men dette kan jo ende i langvarige problemer dersom du ikke får hentet deg litt inn nå. Og det er ingen tjent med. Om man kan bli sykemeldt ved sorg så burde dette ligge litt i samme kategori. Anonymkode: 0e8b4...4bb Jeg er i mammaperm. Anonymkode: 253b3...e98 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #7 Skrevet 31. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontakt fastlegen din først for en prat. Det er viktig at du passer på deg selv og helsen din nå, både fysisk og mentalt, så godt det går. Ta en dag av gangen. Tenk på nettverk, det kommer du til å trenge. Har du familie og venner du kan prate med? Noen som kan komme en helg? Jeg hadde lett tatt turen hvis det var min familie eller venninne. Sist men ikke minst, det kan føles umulig. Dette skal du klare! Anonymkode: a5402...761 Jeg har ikke nettverk i det hele tatt. Anonymkode: 253b3...e98 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #8 Skrevet 31. juli 2020 6 minutter siden, Blondie65 skrev: Nå har du fått noen gode råd vedrørende kortsiktig plan. Jeg håper at denne faren som har meldt seg helt ut skal betale bidrag? Eier han en andel i boligen også? Så må du skaffe deg nettverk - på et eller annet hvis. Her trenges venner i samme situasjon (altså mindreårige barn) som kan være en støtte for deg. Når det gjelder oppussing: her også gjelder nettverk. Jeg hadde gladelig stilt opp for venner og kolleger som trengte en hånd i enden av et pussepapir, malerkost eller lignende hvis jeg ble spurt. Min bolig, han skal betale det barn å trenger. Jeg har ikke nettverk. Jeg er litt handy og har utstyret så jeg må bare gjøre det selv. Anonymkode: 253b3...e98 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #9 Skrevet 31. juli 2020 Du må skaffe deg et nettverk Anonymkode: 5ca2b...f7f 10
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #10 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må skaffe deg et nettverk Anonymkode: 5ca2b...f7f Lettere sagt enn gjort. Få venner nå slik at jeg har støtte og avlastning. Det hørtes jo koselig ut? Også få tid til å møte og bli kjent med noen når man er alene med to små? Det har jeg ikke mye tid for. Anonymkode: 253b3...e98 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #11 Skrevet 31. juli 2020 Selg unna ting så du har råd til mat. Ta så kontakt med helsestasjonen, de kan ofte sette deg i kontakt med andre eller har andre lavterskel tilbud hvor du kan bli kjent med andre og få et større nettverk. Anonymkode: 74531...175 9
RoH Skrevet 31. juli 2020 #12 Skrevet 31. juli 2020 Hvordan i all verden kan det være uavhengig av årsak? Det er vel nettopp det som har skjedd i fortid som har satt deg i den posisjonen du er nå? Av å til overraskes menneskers ene til å ikke tenke langsiktig meg. 2
Gjest Blondie65 Skrevet 31. juli 2020 #13 Skrevet 31. juli 2020 NETTVERK: Er du i jobb? Begynn der. Går barna i barnehage? Bli kjent med noen av de andre foreldrene. Du trenger ikke drive aktiv fritid - du må rett og slett bruke de kildene du har til nettverk uten at det går utover en allerede begrenset fritid. Kolleger kan bli venner for livet! Jeg har f.eks. ikke bil - likevel har jeg kolleger som bare jeg nevner at nå hadde det vært OK med en tur på IKEA - og voila - fikset. I forbindelse med siste flytting var tre kolleger med tre forskjellige biler involvert i både utrydding (kjøre og kaste boss) samt selve flyttingen. Du blir, i din situasjon med små barn, nødt til å utnytte kildene til nettverk i din allerede eksisterende hverdag da det ikke er mulig å bruke tid på hobbyer og interesser der man treffer nye bekjentskaper. Siden du er handy, kan jo du yte gjengjeld når en kollega senere trenger en håndsstrekning. RENOVERING / OPPUSSING: Her må du lage en prioritering og gjennomføre det. Jeg ville prioritert slik: 1) Barnevennlig - rydde unna / fullføre ting som gjør at barna kan bevege seg fritt. 2) Kosmetisk / fullføring. 3) Nye prosjekter. (Dette har du sikkert tenkt på alt, men siden alt er nå overveldende, nevner jeg det likevel).
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #14 Skrevet 31. juli 2020 46 minutter siden, RoH skrev: Hvordan i all verden kan det være uavhengig av årsak? Det er vel nettopp det som har skjedd i fortid som har satt deg i den posisjonen du er nå? Av å til overraskes menneskers ene til å ikke tenke langsiktig meg. Han var utro mens jeg gikk høygravid. Han velger meg bort. Anonymkode: 253b3...e98 8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #15 Skrevet 31. juli 2020 36 minutter siden, Blondie65 skrev: NETTVERK: Er du i jobb? Begynn der. Går barna i barnehage? Bli kjent med noen av de andre foreldrene. Du trenger ikke drive aktiv fritid - du må rett og slett bruke de kildene du har til nettverk uten at det går utover en allerede begrenset fritid. Kolleger kan bli venner for livet! Jeg har f.eks. ikke bil - likevel har jeg kolleger som bare jeg nevner at nå hadde det vært OK med en tur på IKEA - og voila - fikset. I forbindelse med siste flytting var tre kolleger med tre forskjellige biler involvert i både utrydding (kjøre og kaste boss) samt selve flyttingen. Du blir, i din situasjon med små barn, nødt til å utnytte kildene til nettverk i din allerede eksisterende hverdag da det ikke er mulig å bruke tid på hobbyer og interesser der man treffer nye bekjentskaper. Siden du er handy, kan jo du yte gjengjeld når en kollega senere trenger en håndsstrekning. RENOVERING / OPPUSSING: Her må du lage en prioritering og gjennomføre det. Jeg ville prioritert slik: 1) Barnevennlig - rydde unna / fullføre ting som gjør at barna kan bevege seg fritt. 2) Kosmetisk / fullføring. 3) Nye prosjekter. (Dette har du sikkert tenkt på alt, men siden alt er nå overveldende, nevner jeg det likevel). Mammaperm, men fast 100% jobb/ under utdanning. Mine kollegaer er eldre enn foreldrene mine. Ja, nå er det ikke barnevennlig og må skje i løpet av døgnet å få orden. Anonymkode: 253b3...e98 1
Pia Sofia Skrevet 31. juli 2020 #16 Skrevet 31. juli 2020 Han bare dro?? Han KAN faktisk ikke bare dra fra barna sine på den måten, han kan slå opp med deg, men ikke sette ungene i den situasjonen uten å bidra!! Og ikke gjøre ferdig oppussingen i tillegg!? Jeg aner ikke om du har skyld i bruddet eller om han er en unge selv, men siden han tror det er et valg å bare dra, så høres han ikke ut som en Mann! Snakker dere sammen? 8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #17 Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, Pia Sofia skrev: Han bare dro?? Han KAN faktisk ikke bare dra fra barna sine på den måten, han kan slå opp med deg, men ikke sette ungene i den situasjonen uten å bidra!! Og ikke gjøre ferdig oppussingen i tillegg!? Jeg aner ikke om du har skyld i bruddet eller om han er en unge selv, men siden han tror det er et valg å bare dra, så høres han ikke ut som en Mann! Snakker dere sammen? Han var utro mens jeg gikk høygravid Anonymkode: 253b3...e98 1
RoH Skrevet 31. juli 2020 #18 Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han var utro mens jeg gikk høygravid. Han velger meg bort. Anonymkode: 253b3...e98 Vel da har du havnet sammen med en drittsekk uten, å har faktisk all min sympati. Uavhengig av denne handlingen fra hans side gjorde du et valg når du valgt han. Neste gang du skal opp på hesten får du ta med denne erfaringen, vi har alle en lei tendens til å gjenta feilene til våre foreldre og våre egne feil. Høres egentlig ut til at du trenger profesjonell hjelp med det økonomiske, banker, NAV? med flere har folk som kan hjelpe deg med å sette opp fornuftige budsjetter. Når dette er tatt hånd om må du se på ting i et litt lengre perspektiv. Hvordan skal du gjøre det med barnefordeling, greit nok at han ikke treffer barna i den betente perioden, men dette bør jo normaliseres på sikt, du har jo krav på barnebidrag om du har 100% omsorg, NAV kanhjelpe deg med dette, de forskuterer også bidrag og krever det fra far om han ikke betaler. Lykke til, og jeg er ganske sikker på at livet ditt ser bedre ut om et år eller tre. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #19 Skrevet 31. juli 2020 3 minutter siden, RoH skrev: Vel da har du havnet sammen med en drittsekk uten, å har faktisk all min sympati. Uavhengig av denne handlingen fra hans side gjorde du et valg når du valgt han. Neste gang du skal opp på hesten får du ta med denne erfaringen, vi har alle en lei tendens til å gjenta feilene til våre foreldre og våre egne feil. Høres egentlig ut til at du trenger profesjonell hjelp med det økonomiske, banker, NAV? med flere har folk som kan hjelpe deg med å sette opp fornuftige budsjetter. Når dette er tatt hånd om må du se på ting i et litt lengre perspektiv. Hvordan skal du gjøre det med barnefordeling, greit nok at han ikke treffer barna i den betente perioden, men dette bør jo normaliseres på sikt, du har jo krav på barnebidrag om du har 100% omsorg, NAV kanhjelpe deg med dette, de forskuterer også bidrag og krever det fra far om han ikke betaler. Lykke til, og jeg er ganske sikker på at livet ditt ser bedre ut om et år eller tre. Jeg valgte å tilgi han også prøve videre. Så ser jeg at første helg mulig så fortsetter han å velge bort familielivet, selv om han lovet å velge oss. Så jeg har virkelig prøvd å gå videre for familien sin del. Han er bare ikke med på det. Anonymkode: 253b3...e98 2
Pia Sofia Skrevet 31. juli 2020 #20 Skrevet 31. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han var utro mens jeg gikk høygravid Anonymkode: 253b3...e98 Ja, jeg leste det, men du kan likevel ha vært en heks! Det finnes INGEN unnskyldning for utroskap når dama er gravid, men det kan være en forklaring! Siden han bare dro, så bør det ha vært ekstreme forhold hjemme? Du svarte ikke på om dere snakker sammen. Du må spørre han hva planene med barna er! Det er ingen selvfølge at det er dama som skal ha dem! Jeg ville sagt at dere måtte dele 50/50, helt uavhengig av om jeg mente det eller ikke. Bare for å få han til å forstå at det ikke er et valg han kan ta, å bare droppe ungene han har skaffet seg! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå