AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 Jobber på et hotell og i går natt var det fullbooket. Et par som kjørte av veien i nærheten ringte, først gjennom bilbergingsmannen, og deretter selv, for å spørre om rom. Vi er fullstendig fullbooket sa jeg begge gangene, sa at vi ikke hadde så mye som et møterom en gang å tilby de. Ikke et bøttekott en gang, helt ærlig talt. Så presterer de å dukke opp her i resepsjonen på gråten, som om det vil løse problemene deres... Altså, jeg anser meg selv som et empatisk menneske, men her slet jeg med å holde maska. Hva mener de jeg skal gjøre? Tilby de senga mi hjemme? Sende mannen på sofaen, så kan de sove vegg i vegg med 2åringen min? Er det jeg eller de som er tullerusk? Anonymkode: 9e099...e49 12
Gjest Chroma Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 Er det bare ert hotell/overnattingssted i nærheten? Veldig rart å dukke opp gråtende når de allerede har fått svar om at det er fullt.
Determegja Skrevet 30. juli 2020 #3 Skrevet 30. juli 2020 Vi hadde telt/sovepose som backup da vi kjørte norgesferie i sommer. 8
Narad Skrevet 30. juli 2020 #4 Skrevet 30. juli 2020 Du skal trylle vet du vel! De tror sikkert at du har en magisk stav som kan trylle fram ett fantastisk nydelig rom til de, du kunne bare ikke si det på telefonen til de. Eller kanskje de tenkte at du kunne kaste ut noen andre siden det var så synd på de siden de gråt. 7
Frøyamor Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 Det er ikke din feil eller problem de ikke har tatt stilling til at hele Norge er på ferie i nettopp Norge. Det er fullbooket overalt nå. Har lest om flere som har måttet sove i bilene sine feks. 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #6 Skrevet 30. juli 2020 3 minutter siden, Chroma skrev: Er det bare ert hotell/overnattingssted i nærheten? Veldig rart å dukke opp gråtende når de allerede har fått svar om at det er fullt. Et hotell, ellers er det rorbuer og hytter. Et hotell til som er mer type hostel og de har ikke en gang åpen telefon på kvelds-og nattetid. Anonymkode: 9e099...e49
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #7 Skrevet 30. juli 2020 1 minutt siden, Determegja skrev: Vi hadde telt/sovepose som backup da vi kjørte norgesferie i sommer. Lurt! 1 minutt siden, Narad skrev: Du skal trylle vet du vel! De tror sikkert at du har en magisk stav som kan trylle fram ett fantastisk nydelig rom til de, du kunne bare ikke si det på telefonen til de. Eller kanskje de tenkte at du kunne kaste ut noen andre siden det var så synd på de siden de gråt. Var faktisk det jeg mumla til meg selv når de ringte selv, etter bilbergingsmannen ringte. 1 minutt siden, Frøyamor skrev: Det er ikke din feil eller problem de ikke har tatt stilling til at hele Norge er på ferie i nettopp Norge. Det er fullbooket overalt nå. Har lest om flere som har måttet sove i bilene sine feks. Takk! Anonymkode: 9e099...e49 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #8 Skrevet 30. juli 2020 Før korona har sikkert mange opplevd at fullt og «fullt» ikke er det samme, i alle fall har jeg opplevd det. Det kan jo være en sammenheng der. Ellers bar de vel desperate da. Stakkars folk. Hadde tilbudt dem resepsjonen. Sikkert en sofa der. Anonymkode: ea4ed...710 17
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #9 Skrevet 31. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Før korona har sikkert mange opplevd at fullt og «fullt» ikke er det samme, i alle fall har jeg opplevd det. Det kan jo være en sammenheng der. Ellers bar de vel desperate da. Stakkars folk. Hadde tilbudt dem resepsjonen. Sikkert en sofa der. Anonymkode: ea4ed...710 Ingen sofa her, nei... Sykt liten lobby i et eldre noe slitt hotell. Anonymkode: 9e099...e49 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #10 Skrevet 31. juli 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen sofa her, nei... Sykt liten lobby i et eldre noe slitt hotell. Anonymkode: 9e099...e49 Ok. Da sendte du dem vel ut på gaten, da? disse folka hadde jo ikke en gang bilen sin og var helt strandet. Da kunne jeg også grått og forhørt meg på nærmeste hotell om det fantes en mulighet. Jeg har forresten blitt tilbudt seng hjemme hos folk på roadtrip på Vestlandet (og i utlandet), selv om jeg hadde bil med telt i bagasjen. Typisk når jeg ikke har rukket en ferge eller noe. Betalte ca 200 kroner hver gang. Anonymkode: ea4ed...710 17
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #11 Skrevet 31. juli 2020 Har opplevd samme selv. Og det er er visst en vanlig ting at folk tror man lyver/kan trylle. Kan godt hende de håpte du hadde en sofa i lobby som du ville latt de sove på, etc. Hadde en familie forøvrig som kom droppende inn i fire-tiden og ville ha firemannsrom. Men de syntes det var for dyrt. (tilbydde de det billigste jeg hadde, som er pris for dobbeltrom og bare inkludert frokosten for småbarna, men fortsatt fire senger osv). De ville ikke betale fullpris siden de "kom så sent" og bare fikk noen timer, og det var urettferdig at andre fikk ha rommet lengre for penga (siden de sjekka inn på dagtid) Forsøkte si på en hyggelig måte at det er ikke timene det går på, men at rommet brukes og må vaskes til neste gjest. Nei da skulle de heller bare kjøre videre i åtte nye timer 🤷♀️ Anonymkode: 01aa3...d5d 21
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #12 Skrevet 31. juli 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Da sendte du dem vel ut på gaten, da? disse folka hadde jo ikke en gang bilen sin og var helt strandet. Da kunne jeg også grått og forhørt meg på nærmeste hotell om det fantes en mulighet. Jeg har forresten blitt tilbudt seng hjemme hos folk på roadtrip på Vestlandet (og i utlandet), selv om jeg hadde bil med telt i bagasjen. Typisk når jeg ikke har rukket en ferge eller noe. Betalte ca 200 kroner hver gang. Anonymkode: ea4ed...710 Nei, jeg sendte de med bilbergingsmannen til nærmeste rorbu 20 min unna. Anonymkode: 9e099...e49 14
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #13 Skrevet 31. juli 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har opplevd samme selv. Og det er er visst en vanlig ting at folk tror man lyver/kan trylle. Kan godt hende de håpte du hadde en sofa i lobby som du ville latt de sove på, etc. Hadde en familie forøvrig som kom droppende inn i fire-tiden og ville ha firemannsrom. Men de syntes det var for dyrt. (tilbydde de det billigste jeg hadde, som er pris for dobbeltrom og bare inkludert frokosten for småbarna, men fortsatt fire senger osv). De ville ikke betale fullpris siden de "kom så sent" og bare fikk noen timer, og det var urettferdig at andre fikk ha rommet lengre for penga (siden de sjekka inn på dagtid) Forsøkte si på en hyggelig måte at det er ikke timene det går på, men at rommet brukes og må vaskes til neste gjest. Nei da skulle de heller bare kjøre videre i åtte nye timer 🤷♀️ Anonymkode: 01aa3...d5d Det er desverre mange av disse ja... Anonymkode: 9e099...e49 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #14 Skrevet 31. juli 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Da sendte du dem vel ut på gaten, da? disse folka hadde jo ikke en gang bilen sin og var helt strandet. Da kunne jeg også grått og forhørt meg på nærmeste hotell om det fantes en mulighet. Jeg har forresten blitt tilbudt seng hjemme hos folk på roadtrip på Vestlandet (og i utlandet), selv om jeg hadde bil med telt i bagasjen. Typisk når jeg ikke har rukket en ferge eller noe. Betalte ca 200 kroner hver gang. Anonymkode: ea4ed...710 Jeg ser for øvrig ditt forsøk på å gi meg dårlig samvittighet, men jeg anser fortsatt meg selv som en empatisk person selv om jeg ikke sendte disse fremmede, utenlandske menneskene som jeg ikke vet nasjonaliteten til, hjem til min sovende samboer og barnet mitt mens jeg selv fortsatte nattevakten, når det var et siste alternativ som involverte 20 mins kjøring for bilbergingsmannen som prøvde å slippe problemet sitt av på trappen til hotellet. Anonymkode: 9e099...e49 34
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #15 Skrevet 31. juli 2020 8 timer siden, Determegja skrev: Vi hadde telt/sovepose som backup da vi kjørte norgesferie i sommer. Veldig relevant for HI. Anonymkode: 31bd3...0c5 17
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #16 Skrevet 31. juli 2020 Det finnes kanskje flere hotell, campingplasser eller annet der? Ellers hadde jeg tipset om air bnb. Anonymkode: d6f8d...d48
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #17 Skrevet 31. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser for øvrig ditt forsøk på å gi meg dårlig samvittighet, men jeg anser fortsatt meg selv som en empatisk person selv om jeg ikke sendte disse fremmede, utenlandske menneskene som jeg ikke vet nasjonaliteten til, hjem til min sovende samboer og barnet mitt mens jeg selv fortsatte nattevakten, når det var et siste alternativ som involverte 20 mins kjøring for bilbergingsmannen som prøvde å slippe problemet sitt av på trappen til hotellet. Anonymkode: 9e099...e49 Ser h*n prøvde på det. Samme gjorde jo de som søkte overnatting, skulle spille på din samvittighet. Er det fullt så er det jo fullt, da må man se på alternative muligheter. Men er det fullt der også kan man ikke gjøre mye. Det er jo ikke ditt problem, men du prøvde jo å hjelpe! Det er jo ikke lov å la folk sove i en lobby eller på et kjøkken/lagerrom. Anonymkode: 15b19...1c4 13
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #18 Skrevet 31. juli 2020 Det går jo an å vise litt medfølelse og om mulig fleksibilitet. Jeg har opplevd at resepsjonisten har fortalt meg at det er helt fullbooket og det er helt umulig for meg å beholde rommet en natt til, men så går jeg på nettsiden 10 minutter senere og fint kan bestille meg et rom en ekstra natt i en ny reservasjon. Samme romtype. Så må jeg gå ned igjen til resepsjonen og få den nye reservasjonen inn i den nåværende fordi de selvsagt ikke kan gjøre det per telefon eller e-post. I tillegg har de fleste hoteller en ålreit lobby med sofa, stoler og lignende som de kan være på. Har aldri opplevd at det ikke er det på de hotellene jeg har vært på, og jeg har vært på ganske mange. Selv om jeg ikke har vært gjest har resepsjonistene gladelig tilbudt en fin og rolig sofaplass og noe å drikke på hvis jeg skal sette meg der og studere for eksempel. Jeg synes det er rart at du anser deg selv som et empatisk menneske. Her er det to personer som er strandet uten tak over hodet eller bil på en fremmed plass, og da er det fort gjort å bli stresset. Stress gjør at mange reagerer litt annerledes enn man normalt gjør. Anonymkode: 4fdaf...470 13
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #19 Skrevet 31. juli 2020 Det var nok ikke mangelen på hotellrom på hotellrom som gjorde dem fortvilte - det var hele situasjonen. Ikke hadde de bil, ikke hadde de rom. Med så mange fullbookede steder er det ikke bare-bare og ommøblere på planene i et fremmed land der alt er ukjent. Kan hende denne ulykken ødela hele reisen deres slik at de ikke lengre hadde husrom der de egentlig skulle også. Så har du jo selve avkjørselen. Det kunne ha vært en nær-døden opplevelse avhengig av hva som skjedde. Har full forståelse for reaksjonen til disse stakkars menneskene. De var jo desperate og visste vel ikke hvor de skulle begynne. De trengte hjelp. Forstår at du heller ikke kan trylle. Men å skrive nedlatende innlegg på KG om situasjonen, det forstår jeg ikke... for du høres ikke særlig empatisk ut? Anonymkode: 33f83...c12 28
Spøkelse Skrevet 31. juli 2020 #20 Skrevet 31. juli 2020 Øh nei, det er ingenting du kan gjøre med det, men det går vel an å ha forståelse for at de havnet i en ekkel og uheldig situasjon og var litt på felgen følelsesmessig? 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå