Gå til innhold

Hva er vanlig? 1.klasse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av en annen tråd.

Hva er vanlig når førsteklassinger er ferdige med første året på skolen? Kan de fleste barna lese og skrive? Jeg vet jo at det vil alltid være 2-4 elever som ligger langt foran i lesing og skriving, men jeg spør om de aller fleste førsteklassinger. Alrså barn som skal begynne i andre klasse etter sommeren.

Anonymkode: 74d95...0b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leser greit her, men man må virkelig lese 15 minutt hver dag, også i sommerferien. I vår bekjentskapskrets er det barna av foreldre som ikke har lest hver dag sammen med barna som henger igjen med lesing og skriving.

Anonymkode: f5466...562

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser greit her, men man må virkelig lese 15 minutt hver dag, også i sommerferien. I vår bekjentskapskrets er det barna av foreldre som ikke har lest hver dag sammen med barna som henger igjen med lesing og skriving.

Du sier at barnet ditt lese bra. Lese hen setninger eller bare ett og ett ord? Eller greier hen å lese en kort tekst som består av 5-6 setninger? Eller kanskje leser hen en hel barnebok?

Anonymkode: 74d95...0b0

AnonymBruker
Skrevet

Leser stavelser og noen små ord og ord som går igjen leser han som et ord, f.eks som sånn, sett, for, oss, kanskje, hvilken. Leser kort tekst som består av 8-10 setninger i boken vi leser ila det kvarteret. Her er faktabøker om jorden populære, barnas atlas, dinosaurbøker og bøker om verdensrommet populære. Typisk 1 side i en slik bok for hver leseøkt. Leser store og små bokstaver uten problemer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min gutt er vel på nivå 4 på Dams leseunivers. Vet ikke om det sier dere så mye. Han leser greit, men vi har ikke lest så mye i ferien 

Anonymkode: 63d9d...14a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...