*melis* Skrevet 13. juli 2005 #1 Skrevet 13. juli 2005 Har alle dagens menn et kynisk syn på sex? Hva skjedde med romantikken og de dager da kvinnene ble sett på som mennesker? Blir litt trist jeg, når jeg leser en del innlegg her, om menn som har elskerinner uten at de har det minste av følelser for dama. (Dette går selvsagt begge veier, vet at det finens en del kyniske damer også) Har vært innom noe lignende selv, og kan si med sikkerhet at det er ikke noe gøy når man ender opp med å føle seg brukt av en man har følelser for (ikke akkurat forelskelse, men det er søren ikke lett å unngå å få følelser for en man har sex med flere ganger) Så mitt spørsmål er om det virkelig er så mange menn som man skal ha det til som kan ha elskerinner over tid uten å føle noe som helst for vedkommende? Selvsagt går det jo an å ha ONS uten de store følelsene involvert, men nå tenker jeg på et forhold over tid som kanskje startet som et begynnende (romantisk) forhold, og der man overnatter hos hverandre og ikke bare møtes for sex. Hadde vært oppløftende med noen positive svar fra dere menn, for akkurat nå føler jeg at jeg lever i en kald, kald verden
*melis* Skrevet 13. juli 2005 Forfatter #2 Skrevet 13. juli 2005 Glemte å si at damer også er velkomne til å svare
Gjest Guest Skrevet 13. juli 2005 #3 Skrevet 13. juli 2005 Du vil være i stand til alltid å kunne finne menn som oppfyller kriteriene dine. Mange menn oppfører seg ganske så anstendig og behersket i forhold til det du er lei deg over. Likevel, i bunnen og kjernen hos (mange) menn ligger de dyriske og primitive testosteron driftene. I tillegg har mange av dem hjerner som kobler totalt av, på av-knappen: "ja til sex, nei til noe mer". Spør ikke meg hvordan menn klarer dette (og en del jenter), men de gjør det hvertfall. Slike som oss, som er mer romantiske og tenker kjærlighet, nærhet og verbal kommunikasjon, vi må bare lærer oss å styre så godt vi kan unna slike menn som er så opphengt i sex og som har et overfladisk forhold til det og jenter- som ser på jenter som bruksgjenstander. Dyrekjøpte erfaringer gjør forhåpentligvis at vi blir flinkere til å stikke fingeren dypt i jorden og kjenne etter: hva slag type mann er det jeg har foran meg?
MorningStar Skrevet 13. juli 2005 #4 Skrevet 13. juli 2005 "We will always be so much more human than we wish to be." Drittsekker fins i hopetall. De som virkelig er gode må du lete lenge etter. Når du først finner en må du behandle den som gull verdt. Fordi man vet som regel ikke hva man har før man har mistet det. "If you want everything, you'll end up with nothing."
Gjest gjest1 Skrevet 14. juli 2005 #5 Skrevet 14. juli 2005 Og så gjelder det å være istand til å bli betatt av de som er snille, og ikke bare don juan'ene du vet aldri kommer til å bli monogame. Har ikke tall på antall gutter jeg har trodd ville forandre seg, "han gir sikkert slipp på ungkarslivsstilen og flørtingen når vi har vært sammen lenge nok, og forandrer mentalitet". yeah, right...
Gjest Guest Skrevet 14. juli 2005 #6 Skrevet 14. juli 2005 Jeg er lei av å møte menn som jeg tror er skikkelige, som oppfører seg pent og tilsynelatende virker ærlige og redelig, og så viser deg seg at de er enda verre enn de man får en dårlig førsteinntrykk av... Egentlig er da bedre å tro det verste og så bli positivt overrasket enn det motsatte. Det er som i sexlivet..de som ser mest skikkelig ut er de verste og mest perverse i senga, mens de som ser harry ut er de mest roamtiske....det er ihvertfall min erfaring.
Gjest Guest Skrevet 14. juli 2005 #7 Skrevet 14. juli 2005 Hvilke svar er det du ønsker? Et seksuelt forhold er et seksuelt forhold. Er jeg sammen med en for datingen og sexens skyld så er jeg ikke alene om det i det forholdet. It takes two to tango.
*melis* Skrevet 14. juli 2005 Forfatter #8 Skrevet 14. juli 2005 Hvilke svar er det du ønsker? Et seksuelt forhold er et seksuelt forhold. Er jeg sammen med en for datingen og sexens skyld så er jeg ikke alene om det i det forholdet. It takes two to tango. ← Men problemet er jo at det ofte oppstår følelser hos den ene parten...(Som sagt trenger det ikke nødvendigvis å være kjærlighet/forelskelse) Selv om man kanskje ikke ser det mens det foregår, så tror jeg at det vil sette spor senere, feks. når den ene velger å avslutte "forholdet". I alle fall ville det vært sånn for meg og de fleste andre mennesker/jenter jeg kjenner med følelser. Det jeg lurer på er om de fleste menn rett og slett ikke har den "egenskapen".
Gjest gjestemannen Skrevet 14. juli 2005 #9 Skrevet 14. juli 2005 Men problemet er jo at det ofte oppstår følelser hos den ene parten...(Som sagt trenger det ikke nødvendigvis å være kjærlighet/forelskelse) Selv om man kanskje ikke ser det mens det foregår, så tror jeg at det vil sette spor senere, feks. når den ene velger å avslutte "forholdet". I alle fall ville det vært sånn for meg og de fleste andre mennesker/jenter jeg kjenner med følelser. Det jeg lurer på er om de fleste menn rett og slett ikke har den "egenskapen". ← Jeg skjønner at det kan oppstå følelser, men hvis du på tross av denne vissheten begir deg inn i et forhold som primært vil være av en seksuell karakter så har du deg selv å takke. Da blir det for dumt å komme rekende og prate om en kynisk verden og drittsekker. Du er selv ansvarlig for din egen lykke og ansvarlig for å ikke ende opp i en slik situasjon. Iallfall hvis du ikke har blitt lurt til å tro at det kunne bli noe mer. For meg så vil nok ikke sterke følelser oppstå hvis kvinnen ikke er den rette. Kanskje vi menn ikke har den "egenskapen" å falle for hvem som helst..? Men akkurat på det punktet så vet vi jo at kvinner er mer kresne enn menn.
Gjest Jente Skrevet 14. juli 2005 #10 Skrevet 14. juli 2005 Denne tråden illustrerer også dette med at svært mange menn og kvinner tenker, og følgelig kommuniserer, helt ulikt noen ganger. Dette er i grunnen et klassisk eksempel:(satt på spissen) mannen tenker "ja ha, her har vi en selvvalgt situasjon der man vet premissene og konsekvensene. Følgelig vet vi hva slags strategi vi må velge - no problem" (lekte med biler, teknikk og ting da han var liten). Kvinnen tenker: "Åh, ja, han var ålreit, også lar vi oss blende litt mens vi er med på moroa. Kanskje han vil noe mer? Vi begynte jo bare med sex og ikke noe annet, men kanskje..? Det kunne jo være ålreit for å se om det kunne bli noe. Lurer på hvordan barna våre ville ha sett ut, hvis vi noensinne ville ha fått noen." Mannen blir irritert over kvinnens mangel på konsekventhet og hennes vinglende behandling av spillereglene (som han allerede mener de begge er enige om). Mann/kvinne- spill og omgang er noe jeg har analysert i mange år, og jeg får mine antakelser bekreftet hver eneste gang. Det er gøy, men det fører også ti at jeg blir litt oppgitt over tingenes tilstand, samtidig som jeg ønsker for alle små jenter og gutter at de får det inn i undervisningen: menn og kvinner tenker ofte ulikt. Det finnes løsninger: man kan lærer seg teknikker som gjør at man ikke sprekker av sinne eller gir opp alle av det motsatte kjønn. De som holder i kurs i dette vil bli svært rike. Vær så god, her fikk dere en idè: helt gratis.
Gjest Guest Skrevet 14. juli 2005 #11 Skrevet 14. juli 2005 Du kan jo sjekke med gutta i denne tråden.
Gjest gjest1 Skrevet 14. juli 2005 #12 Skrevet 14. juli 2005 Men problemet er jo at det ofte oppstår følelser hos den ene parten...(Som sagt trenger det ikke nødvendigvis å være kjærlighet/forelskelse) Selv om man kanskje ikke ser det mens det foregår, så tror jeg at det vil sette spor senere, feks. når den ene velger å avslutte "forholdet". I alle fall ville det vært sånn for meg og de fleste andre mennesker/jenter jeg kjenner med følelser. Det jeg lurer på er om de fleste menn rett og slett ikke har den "egenskapen". ← Jeg lurer på om problemet (for min del iallefall, som kvinne) er at vi stort sett ikke har lyst til å ha sex regelmessig med menn vi ikke LIKER. For at jeg skal tenne på en mann må jeg like ham bedre enn resten av omgangskretsen, selv om jeg ikke trenger å være forelsket. Og da er det lett at følelsene sniker seg inn... Mens menn kan godt ha sex med jenter de i utgangspunktet ikke er glade i / tiltrukket av / interesserte i, og da vil heller ikke følelsene komme uansett hvor lenge kvinnen holder ut og venter.
Gjest lurven Skrevet 14. juli 2005 #13 Skrevet 14. juli 2005 har vært borti noen kyniske jenter, noe som har ført til at jeg er blitt mer kynisk selv.
Gjest Ananas Skrevet 15. juli 2005 #14 Skrevet 15. juli 2005 Dette dreier seg ikke om kjønn. Dette dreier seg om hvilke holdninger man har til feltet, og du finner alle type holdninger hos folk av begge kjønn. Jeg er mann og er ikke interessert i å ha sex med ei kvinne utenfor et romantisk forhold.
Gjest GreenSky Skrevet 15. juli 2005 #15 Skrevet 15. juli 2005 Jeg tror det ligger mye i slik samfunnet er for tiden. Rammene rundt forhold blir stadig løsere, og fokuset på sex er større enn aldri før. Det innebærer mer frihet enn før, og resultatet blir "sommerfugl-forhold" fra blomst til blomst.
Gjest GreenSky Skrevet 15. juli 2005 #16 Skrevet 15. juli 2005 (endret) har vært borti noen kyniske jenter, noe som har ført til at jeg er blitt mer kynisk selv. ← Men du ser at det blir en ond sirkel? Ved å (ubevisst) straffe det motsatte kjønn fordi en har blitt såret, eller ved å beskytte seg selv fra å bli såret, vil en spre hele greia videre. Endret 15. juli 2005 av GreenSky
Gjest lurven Skrevet 15. juli 2005 #17 Skrevet 15. juli 2005 Men du ser at det blir en ond sirkel? Ved å (ubevisst) straffe det motsatte kjønn fordi en har blitt såret, eller ved å beskytte seg selv fra å bli såret, vil en spre hele greia videre. ← ja er faktisk klar over, men sånn er det likevel
Gjest GreenSky Skrevet 15. juli 2005 #18 Skrevet 15. juli 2005 ja er faktisk klar over, men sånn er det likevel ← Når du faktisk er klar over det, hvorfor ikke gjøre verden til et bedre sted?
Gjest lurven Skrevet 15. juli 2005 #19 Skrevet 15. juli 2005 Når du faktisk er klar over det, hvorfor ikke gjøre verden til et bedre sted? ← er du klar over det selv? kan ikke du begynne med deg selv da. gjør verden til et bedre sted
Gjest GreenSky Skrevet 15. juli 2005 #20 Skrevet 15. juli 2005 (endret) er du klar over det selv? kan ikke du begynne med deg selv da. gjør verden til et bedre sted ← Jepp, jeg er klar over det. Jeg ville ikke ha det slik, ville ikke være bitter, og ville ikke la det gå utover andre. Så jeg sa stopp, og jobbet med saken. Verden har blitt bedre for meg og mine. Kynisme og bitterhet tærer en opp innenfra. Det er ikke bra. Endret 15. juli 2005 av GreenSky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå