AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 Jeg er så og si desperat. I 14 år har jeg jibbet i bhg, 7 av dem som ped.leder. Har og har hatt to flotte arbeidsplasser, men nå er jeg så lei at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har vært lei lenge (typ 2-2,5 år), så gjorde tiltak i fjor med å starte på studier og bytte arbeidsplass (samme yrke). Trives veldig godt, men... jeg er altså så forsynt av alt. Jeg vet jeg er en veldig flink pedagog (vil ikke skryte, men jeg har alltid gitt 100% og har alltid fått veldig gode tilbakemeldinger). Nå gir jeg ikke lenger 100%.. gjør jeg skal ift foreldresamarbeid og oppgaver, men har null motivasjon til å lage opplegg (selv om jeg gjør det fordi jeg må). Jeg syns rett og slett det er kjedelig å være med barn hele dagen. Det gir meg ikke så mye lenger (selv om jeg gir de stimuli, samspill, kos og trøst). Jeg blir ikke utfordret (annet enn i konflikter barn i mellom), jeg er mindre og mindre tolerant for støy, krevende foreldre, frekke barn, barn som ikke er høflige osv. Lei av påkledning, uhell i buksa, leke på gulvet og alltid være « på». For lite hender, øyne og folk. For mange barn, store grupper og for mye krav til hva vi skal gjøre med lite ressurser. Blir gal!! Jeg får heller ikke utviklet meg videre, og jeg føler jeg står på stedet hvil. Har lett etter jobb i flere måneder, men ikke mye vi førskolelærere kan jobbe med. Vil ikke jobbe med rus, fysisk krevende adferd, asylsøkere osv. Jeg vil ha et rolig arbeidsmiljø, men likevel nok å gjøre. Jeg vil jobbe med mennesker, service og relasjoner, men mer administrativt. Har tatt en slik utdannelse nå, men nada jobber. Hva gjør der som har byttet jobb? Hjelp! Vurderer veiledning, men da må jeg vel gå mer skole? Har helst ikke lyst til det nå. Anonymkode: fea48...d8b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så og si desperat. I 14 år har jeg jibbet i bhg, 7 av dem som ped.leder. Har og har hatt to flotte arbeidsplasser, men nå er jeg så lei at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har vært lei lenge (typ 2-2,5 år), så gjorde tiltak i fjor med å starte på studier og bytte arbeidsplass (samme yrke). Trives veldig godt, men... jeg er altså så forsynt av alt. Jeg vet jeg er en veldig flink pedagog (vil ikke skryte, men jeg har alltid gitt 100% og har alltid fått veldig gode tilbakemeldinger). Nå gir jeg ikke lenger 100%.. gjør jeg skal ift foreldresamarbeid og oppgaver, men har null motivasjon til å lage opplegg (selv om jeg gjør det fordi jeg må). Jeg syns rett og slett det er kjedelig å være med barn hele dagen. Det gir meg ikke så mye lenger (selv om jeg gir de stimuli, samspill, kos og trøst). Jeg blir ikke utfordret (annet enn i konflikter barn i mellom), jeg er mindre og mindre tolerant for støy, krevende foreldre, frekke barn, barn som ikke er høflige osv. Lei av påkledning, uhell i buksa, leke på gulvet og alltid være « på». For lite hender, øyne og folk. For mange barn, store grupper og for mye krav til hva vi skal gjøre med lite ressurser. Blir gal!! Jeg får heller ikke utviklet meg videre, og jeg føler jeg står på stedet hvil. Har lett etter jobb i flere måneder, men ikke mye vi førskolelærere kan jobbe med. Vil ikke jobbe med rus, fysisk krevende adferd, asylsøkere osv. Jeg vil ha et rolig arbeidsmiljø, men likevel nok å gjøre. Jeg vil jobbe med mennesker, service og relasjoner, men mer administrativt. Har tatt en slik utdannelse nå, men nada jobber. Hva gjør der som har byttet jobb? Hjelp! Vurderer veiledning, men da må jeg vel gå mer skole? Har helst ikke lyst til det nå. Anonymkode: fea48...d8b Jeg gjorde det, sånn cirka. Begynte å jobbe som støttepedagog på et pedagogisk fagsenter. Har kontor i dette senteret og så jobber jeg med flere barn i forskjellige barnehager. Som regel ett barn i hver barnehage. Jobber med barn med atypisk autisme, forsinket språkutvikling, atferdsproblemer, sosiale problemer... Kjenner det samme som før, kan si at jeg jobber mindre og har mindre ansvar, og så trives jeg mye bedre. Anonymkode: 1e435...b81
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #4 Skrevet 31. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde det, sånn cirka. Begynte å jobbe som støttepedagog på et pedagogisk fagsenter. Har kontor i dette senteret og så jobber jeg med flere barn i forskjellige barnehager. Som regel ett barn i hver barnehage. Jobber med barn med atypisk autisme, forsinket språkutvikling, atferdsproblemer, sosiale problemer... Kjenner det samme som før, kan si at jeg jobber mindre og har mindre ansvar, og så trives jeg mye bedre. Anonymkode: 1e435...b81 Takk for svar😊 Har du spes.ped i tillegg da eller, eller tok du videreutdanning? Noe av dette er absolutt noe jeg kan tenke meg! Følge opp barn på den måten uten at man er 7.5 t på det samme barnet hele tiden. For du jobber for fagsenteret, ikke barnehagen(e)? Ts Anonymkode: fea48...d8b
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #5 Skrevet 31. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så og si desperat. I 14 år har jeg jibbet i bhg, 7 av dem som ped.leder. Har og har hatt to flotte arbeidsplasser, men nå er jeg så lei at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Har vært lei lenge (typ 2-2,5 år), så gjorde tiltak i fjor med å starte på studier og bytte arbeidsplass (samme yrke). Trives veldig godt, men... jeg er altså så forsynt av alt. Jeg vet jeg er en veldig flink pedagog (vil ikke skryte, men jeg har alltid gitt 100% og har alltid fått veldig gode tilbakemeldinger). Nå gir jeg ikke lenger 100%.. gjør jeg skal ift foreldresamarbeid og oppgaver, men har null motivasjon til å lage opplegg (selv om jeg gjør det fordi jeg må). Jeg syns rett og slett det er kjedelig å være med barn hele dagen. Det gir meg ikke så mye lenger (selv om jeg gir de stimuli, samspill, kos og trøst). Jeg blir ikke utfordret (annet enn i konflikter barn i mellom), jeg er mindre og mindre tolerant for støy, krevende foreldre, frekke barn, barn som ikke er høflige osv. Lei av påkledning, uhell i buksa, leke på gulvet og alltid være « på». For lite hender, øyne og folk. For mange barn, store grupper og for mye krav til hva vi skal gjøre med lite ressurser. Blir gal!! Jeg får heller ikke utviklet meg videre, og jeg føler jeg står på stedet hvil. Har lett etter jobb i flere måneder, men ikke mye vi førskolelærere kan jobbe med. Vil ikke jobbe med rus, fysisk krevende adferd, asylsøkere osv. Jeg vil ha et rolig arbeidsmiljø, men likevel nok å gjøre. Jeg vil jobbe med mennesker, service og relasjoner, men mer administrativt. Har tatt en slik utdannelse nå, men nada jobber. Hva gjør der som har byttet jobb? Hjelp! Vurderer veiledning, men da må jeg vel gå mer skole? Har helst ikke lyst til det nå. Anonymkode: fea48...d8b Vi er flere. Er skikkelig lei på samme måte som deg. Anonymkode: 363a9...07d 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #6 Skrevet 31. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar😊 Har du spes.ped i tillegg da eller, eller tok du videreutdanning? Noe av dette er absolutt noe jeg kan tenke meg! Følge opp barn på den måten uten at man er 7.5 t på det samme barnet hele tiden. For du jobber for fagsenteret, ikke barnehagen(e)? Ts Anonymkode: fea48...d8b Ikke noe ekstra nei, samme utdanning som deg 🙂 Det er en del reisetid i en 100% stilling. Barna jeg jobber med har vedtak på ukentlige timer, alt fra 3 timer i uka, til 12 eller 15. Jeg har plantid på kontoret og så reiser jeg til det ulike barnehagene, er der de timene jeg skal være med barnet og så går jeg videre. Er ett barn syk så slipper jeg å møte opp, bruker tiden til å planlegge eller oppdatere meg faglig 🙂 Anonymkode: 1e435...b81 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #7 Skrevet 31. juli 2020 Men dette varierer nok fra kommune til kommune. En bekjent av meg jobber i en annen kommune også som støttepedagog. Hun er ansatt under Forebygging og tiltak men er bare i barnehagene, hun jobber i tre forskjellige. Så er hun innom hver barnehage hver dag, men dette ønsket hun selv, andre bytter på dagene de er i hver barnehage. Vi er ikke en del av grunnbemanningen og ingen kan kreve at vi involverer oss i noe som har med avdelingen å gjøre. Så for min bekjent er det ikke noe stress å være utplassert i barnehagene. De dagene barna hun jobber med er syke så sitter hun på et kontor eller personalrommet og jobber der. Anonymkode: 1e435...b81 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #8 Skrevet 31. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke noe ekstra nei, samme utdanning som deg 🙂 Det er en del reisetid i en 100% stilling. Barna jeg jobber med har vedtak på ukentlige timer, alt fra 3 timer i uka, til 12 eller 15. Jeg har plantid på kontoret og så reiser jeg til det ulike barnehagene, er der de timene jeg skal være med barnet og så går jeg videre. Er ett barn syk så slipper jeg å møte opp, bruker tiden til å planlegge eller oppdatere meg faglig 🙂 Anonymkode: 1e435...b81 Høres jo fantastisk ut! Blir du lønna som vanlig pedagog? Har ikke hørt om noe fagsenter her jeg bor, men en sånn type jobb høres jo veldig spennende ut! Har du fast arbeidstid (6,45/7,5 t) hver dag? Ts Anonymkode: fea48...d8b
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #9 Skrevet 31. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres jo fantastisk ut! Blir du lønna som vanlig pedagog? Har ikke hørt om noe fagsenter her jeg bor, men en sånn type jobb høres jo veldig spennende ut! Har du fast arbeidstid (6,45/7,5 t) hver dag? Ts Anonymkode: fea48...d8b Ja, lønnes som barnehagelærer. Jobber 7.5 timer hver dag ja, men noe av denne tiden går til reisevei. Anonymkode: 1e435...b81 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #10 Skrevet 31. juli 2020 Google Støttepedagog stillinger så ser du hva jobben innebærer 🙂 Anonymkode: 1e435...b81
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #11 Skrevet 31. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, lønnes som barnehagelærer. Jobber 7.5 timer hver dag ja, men noe av denne tiden går til reisevei. Anonymkode: 1e435...b81 Tusen takk for svar og håp 😅👍Har vurdert å ta spes.ped enten over ett år eller som master. Vil jo gjerne ha litt mer kunnskap om utredninger, diagnoser, ASK osv. Har jobbet endel med ulike diagnoser, men føler jeg kan det «overfladiske». Fikk virkelig lyst til å prøve meg og se etter slike jobber - takk! Anonymkode: fea48...d8b
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #12 Skrevet 31. juli 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar og håp 😅👍Har vurdert å ta spes.ped enten over ett år eller som master. Vil jo gjerne ha litt mer kunnskap om utredninger, diagnoser, ASK osv. Har jobbet endel med ulike diagnoser, men føler jeg kan det «overfladiske». Fikk virkelig lyst til å prøve meg og se etter slike jobber - takk! Anonymkode: fea48...d8b Bare hyggelig og lykke til!!😃 Anonymkode: 1e435...b81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå