Gå til innhold

Å kalle barnet sitt det samme som ei venninne skal ha på sitt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå venter ikke jeg barn, men er nysgjerig på deres meninger. Hvis ei venninne sa hun skulle kalle barnet sitt et navn som er sjeldent, men ikke sånn fancy/typisk ung mor/blogger navn og du syntes dette var veldig fint..  hadde hun da hatt grunn til å bli irritert ? 

Anonymkode: 5d9bd...29c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. Jeg hadde personlig ikke brydd meg - men folk reagerer vel forskjellig.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes utallige slike tråder på kg fra før. 

Anonymkode: 1db4d...a0b

AnonymBruker
Skrevet

Det er riktig at det finnes flere slike tråder. Hvis du blar deg fram til dem, vil du se at de fleste synes det er en uting. Men enhver får gjøre som man vil.

Anonymkode: 3cb26...47a

AnonymBruker
Skrevet

Du burde prate med henne, noen bryr seg veldig om slikt, mens andre gir blaffen. 

Anonymkode: f6f58...a0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fantasiløst! Ikke bør en sau, Finn ditt eget navn!

Anonymkode: 411bf...3a9

AnonymBruker
Skrevet

Mam kan kalle barn hva man vil. Ferdig. Om folk blir krenka, så får de ta seg en bolle! Om man ikke skal kalle det samme som et barn andre har, da er det fort mange som er utelukka 🤪

Anonymkode: 0c5e3...10a

AnonymBruker
Skrevet

Har vært borti det.

To vennepar som i 20 årene hang endel sammen og fikk barn omtrent samtidig. Det første paret kalte sønnen Trym. Ikke det egentlige navnet men omtrent i samme gate , ikke uvanlig men heller ikke top 10.

Par to fikk en sønn 6mnd senere. De brukte og Trym, litt spørsmål i starten. tryms føreldre syntes det var litt dumt.. Men tiden går, folk flytter, bytter venner osv. De har ingen kontakt idag 15 år seinere. Bor 30km fra hverandre og barna har aldri gått på skole sammen.

Tankeeksperiment: Hvis du om 16 år forteller din datter at hun egentlig skulle hete Frida, men siden et vennepar dere kjente før, men ikke har sett på 10år, fikk en ei Frida så ble du Agnes. 

Det betyr ingenting i det lange løp. Gå for det navnet du vil.

Anonymkode: 773ff...137

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med henne. Kanskje hun synes det er helt greit og kanskje hun synes det er kjipt. Uansett så er det deres valg hva dere ønsker å kalle barnet deres. Men jeg synes det er høflig å spør venninnen hva hun synes og prate litt om det, hvorfor dere også ønsker det navnet :)

Jeg hadde synes det var helt greit. Men hadde synes det var rart hvis min venninne valgte det samme navnet som datteren min uten å prate med meg først. Føles litt som at hun da tror jeg blir sur, går bak ryggen min og så er det ikke noe å gjør med det. Obs liksom. 

Anonymkode: 4d7f5...12e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: bb9fe...59f

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mam kan kalle barn hva man vil. Ferdig. Om folk blir krenka, så får de ta seg en bolle! Om man ikke skal kalle det samme som et barn andre har, da er det fort mange som er utelukka 🤪

Anonymkode: 0c5e3...10a

Vil si det er forskjell på å velge navn som hvem som helst andre har, og navn som en venninne skal bruke/har brukt til sitt barn. Det kan hende hun har brukt mye tid på å selv finne et navn som ikke var brukt av andre kjente, og da kan det nok bli dårlig stemning om den såkalte venninnen plutselig valgte dette samme navnet i ettertid. Men fok er forskjellige, noen bryr seg, andre ikke, så det beste er nok å snakke om det på forhånd.

Anonymkode: bb9fe...59f

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Navn er for alle, ingen eier et navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...