Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OK.

God natt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å se seg selv utenfra.... Har du naboer som er nokså nye i Norge ser de ikke på det de gjør som spesielt galt eller at det kan plage andre naboer. 

Anonymkode: df171...c23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg. 

Anonymkode: 3ed08...233

• Liker 29
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Moren til venninnen min har kjøpt rekkehus ved siden av en sånn  somalsk familie, hun har huset på enden så det er en nabo på andre siden igjen som flere ganger i uka er på den utenlandske familiens dør og klager. De spiller EKSTREMT høy musikk store deler av dagen, jeg mener så høy at vi hører den fra parkeringsplassen når vi ankommer, man kan så vidt prate inne. Barna deres har en trampoline og en hage som de løper rundt i og skriker og gjaller større deler av dagen og i helger fra 7-22 gjerne. Flere naboer har klaget, men de skjerper seg bare litt så er det i gang igjen. 

Anonymkode: e08b1...df1

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å se seg selv utenfra.... Har du naboer som er nokså nye i Norge ser de ikke på det de gjør som spesielt galt eller at det kan plage andre naboer. 

Men det er da ikke så vanskelig å forstå, når du har sagt ifra 100 ganger, at du er lei av bråk! At du ikke får nok søvn og rolig kveld. 

Anonymkode: 65f9b...bb5

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men det er da ikke så vanskelig å forstå, når du har sagt ifra 100 ganger, at du er lei av bråk! At du ikke får nok søvn og rolig kveld. 

Jo, tydeligvis er det det. Jeg er av disse fornorskete innvandrerne. Legger barna tidlig, passer på at de ikke skriker og hoier i trappeoppgangen og alt det der. Men jeg husker hvor uviktig alle disse normene nordmenn forholder seg til virker for mine foreldre, da de kom hit. Man ser ikke seg selv så godt utenfra. For dem virket det ikke som at de var bråkete, men at de var livlig. Og at nordmenn er halvdaue mennesker som trenger å lives opp. Eller at maten lukter; so what, norsk mat hverken smaker eller lukter godt, altså er det nordmenn som går glipp av noe positivt. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moren til venninnen min har kjøpt rekkehus ved siden av en sånn  somalsk familie, hun har huset på enden så det er en nabo på andre siden igjen som flere ganger i uka er på den utenlandske familiens dør og klager. De spiller EKSTREMT høy musikk store deler av dagen, jeg mener så høy at vi hører den fra parkeringsplassen når vi ankommer, man kan så vidt prate inne. Barna deres har en trampoline og en hage som de løper rundt i og skriker og gjaller større deler av dagen og i helger fra 7-22 gjerne. Flere naboer har klaget, men de skjerper seg bare litt så er det i gang igjen. 

Og tenk deg,  verre har jeg det

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og tenk deg,  verre har jeg det

Jeg tror jeg hadde vurdert å flytte, bare for å komme meg vekk fra det der

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, tydeligvis er det det. Jeg er av disse fornorskete innvandrerne. Legger barna tidlig, passer på at de ikke skriker og hoier i trappeoppgangen og alt det der. Men jeg husker hvor uviktig alle disse normene nordmenn forholder seg til virker for mine foreldre, da de kom hit. Man ser ikke seg selv så godt utenfra. For dem virket det ikke som at de var bråkete, men at de var livlig. Og at nordmenn er halvdaue mennesker som trenger å lives opp. Eller at maten lukter; so what, norsk mat hverken smaker eller lukter godt, altså er det nordmenn som går glipp av noe positivt. 

Nå vet jeg ikke hvor du kommer fra, men jeg fikk aldri lov til å være ute til kl 12. Mine foreldre visste hva jeg gjør og med hvem jeg leker ute. Jeg måtte legge meg 20:00 eller 20:30. 
Vi fikk aldri klage. 
så det var unormalt for mine foreldre også.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Slike historier fra hverdagen berører ikke politikerne, de teller penger, BNP øker, skatteinntekter øker, alt er bare bra. Se så flotte og fargerike vi er blitt, hipp hipp hurra! Folket tar støyten. Det finnes sikkert 100.000 slike episoder fra hverdagen som nordmenn sitter og plages med, men våger ikke si noe som helst. For uten på et lite anonymt forum, et lite pip som raskt kveles.

Anonymkode: f5b12...fab

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg klarte ikke mer hylende, skrikende barn til kl. 12 på kvelden og flyttet! 

• Liker 11
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Har du vurdert å flytte ?

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naboen mine holder på slik de også, og de er Norske 😅

Anonymkode: 65413...903

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Har du vurdert å flytte ?

Ja, og tenker det skal skje snart. 
Har jobb her i nærhet hvor jeg bor nå, og venninner. Så litt synd 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en ikke-vestlig innvandrer som bor i et område med svært høy boligpris. Jeg er den eneste i hele gaten hvor jeg bor som ikke har et norsk navn. 

Her er det stille, og det ELSKER jeg!! Aldri i livet kunne jeg hatt en nabo som TS har...  En sjelden gang, et par ganger i løpet av en sommer hører jeg høy musikk fra nabolaget sent på kvelden, noen ungdommer i villa som fester litt, det går greit.  

Jeg har en venninne som også bor i et svært dyrt område. 800 meter fra hennes  hus  er det noen rekkehus som ble kjøpt av kommune. Husene leies ut til flyktning familier. Den type rekkehus er ekstrem populær for barnefamilie , kun de færreste som har råd til det. Et par med lære og sykepleie lønning uten hjelp fra familie vil neppe få råd til det. Nå bor noe flyktning familiene der, du skulle ha sett hvordan hage deres ser ut.. Det gjør vondt hver gang min venninne går forbi der...Det kunne ha vært så mye penere hadde de bare gjort bit bit litt hage arbeid, bare klippet plen.. Det er jo kun kjempefine villa i området ellers. Kommune tror at de bare flytter flyktninger  til de dyreste og hvittest delene av Norge så er de integrert. Min erfaring er, i flere tilfeller skaper det mer fordom mot flyginger hvis det ikke blir gjort på en god måte. Mange flyktninger og innvandrere trenger å forstå MYE MYE bedre hvordan det norske samfunnet fungerer, dos and dont’s i Norge, Ønsket og uønsket adferder i Norge basert på norsk kultur. De må iallfall klare over hvilke adferder er stekt uønsket. 

Her er Norge, skal innvandrere tilpasse seg til det norske kultur, ikke omvendt. Punktum! Mann må gjerne beholde sitt kulturarv i Norge som mann vil så lenge det ikke plager andre eller bryter norsk lov.  Hvis det er ikke bra nok i Norge, vil ikke tilpasse norsk kultur, får de flytte til hvor de kan Beholde sitt kulturarv og være måte i fred. Barne deres må gjerne løpe og skrik hele natt i nabolaget siden hvis det er mer vanlig der bort. 

Jeg har en utleie leilighet , jeg leier IKKE til de som lager sterk krydret mat hele tiden, ALT lukt hvitløk. Jesus !! Det har ingenting med rasisme å gjøre. Det må være lov å mislike mat lukt henger over hele leiligheten! 

Anonymkode: 17ce8...8e9

• Liker 42
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei veninne fra Etiopia som har bodd i Norge i 10 år. Både hun, mann og barn har integrert seg med jobber og egen leilighet. 

Etter at de flyttet hit opp har hun blitt veldig opptatt av at de ikke skal lukte mat hele tiden, så når de lager etiopisk mat står de ute på verandaen og koker på kokeplate, slik at ikke hele leiligheten og klærne stinker hvitløk og krydder. 

Hun har ikke lyst å sitte på bussen og forpeste omgivelsene sier hun. 

Når barna var mindre var de også opptatt av at de ikke skulle bråke og herje utenfor blokka 24/7.Hun la fort merke til at det ikke var akseptabelt i nabolaget å ta seg til rette med leven og hurlumheiog nå synes hun det er deilig må ha det litt roligere rundt seg enn det hun er vant med fra hjemlandet. 

Anonymkode: 21484...a81

• Liker 8
Skrevet

Staaaakkars hun som må gå forbi en ustelt hage.

Mine bedritne naboer har utelukkende vært fra Norge. Så jeg flyttet et sted hvor det knapt er naboer. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slike historier fra hverdagen berører ikke politikerne, de teller penger, BNP øker, skatteinntekter øker, alt er bare bra. Se så flotte og fargerike vi er blitt, hipp hipp hurra! Folket tar støyten. Det finnes sikkert 100.000 slike episoder fra hverdagen som nordmenn sitter og plages med, men våger ikke si noe som helst. For uten på et lite anonymt forum, et lite pip som raskt kveles.

Anonymkode: f5b12...fab

Nordmenn flest er virkelighetsfjerne, alt handler bare om å nå ''utopiaen'' fortest mulig, men det som er greia, er at denne verden ikke er en utopia. Alt høres så bra ut i teorien eller...

Tenk på de som ikke kan flytte da, og må leve med bråk og støy, kanskje de drives til selvmord etterhvert pga søvnrpoblemer... nei, folk tar lite hensyn...

Anonymkode: d71b3...d0f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ei veninne fra Etiopia som har bodd i Norge i 10 år. Både hun, mann og barn har integrert seg med jobber og egen leilighet. 

Etter at de flyttet hit opp har hun blitt veldig opptatt av at de ikke skal lukte mat hele tiden, så når de lager etiopisk mat står de ute på verandaen og koker på kokeplate, slik at ikke hele leiligheten og klærne stinker hvitløk og krydder. 

Hun har ikke lyst å sitte på bussen og forpeste omgivelsene sier hun. 

Når barna var mindre var de også opptatt av at de ikke skulle bråke og herje utenfor blokka 24/7.Hun la fort merke til at det ikke var akseptabelt i nabolaget å ta seg til rette med leven og hurlumheiog nå synes hun det er deilig må ha det litt roligere rundt seg enn det hun er vant med fra hjemlandet. 

Anonymkode: 21484...a81

Haha!! Så mange ganger På bussen måtte jeg flytte fra noen som lukt hviteløk og krydder ! De alle ser ut fra et bestemt geografisk område. 

PS: noen nordmenn lukter gamle svett , det er  en annen sak :) 

Anonymkode: 17ce8...8e9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...