Gå til innhold

Nye klær til skolestart hvert år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her er nr 2 heldig å arve klær etter storesøster. Store søster får nye klær fordi hun må ha nye klær og har ingen å arve fra. Er det mest rett å kjøpe et nytt sett me klær selv om skapet er fult, bare for å ha nye klær til første skoledag i 2.klasse? Hun fikk nye klær til skolestart i fjor da hun var førsteklassing. 

Hva gjør dere?

Anonymkode: 8ded7...f4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper alltid noe nytt

Anonymkode: 7a6e7...946

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker selv hvor stas det var å ha nye klær til første skoledag. Mine gutter får noe nytt hvertfall, ny hettegenser og ny bukse, de skal opp i 5 og 8. 

Om hun «alltid» arver og storesøster alltid får nytt så synes hun sikkert det blir stas med noe nytt.

Anonymkode: 32728...2f5

• Liker 30
Skrevet

Det avhenger sikkert litt av personligheten til hun som er nr.2, men tenker jo at det må være litt kjipt å "aldri" få noe nytt, selv om jeg er veldig for arveklær. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Her kjøper vi nytt antrekk til skolestart. Husker selv hvor stas det var når jeg var liten.

Anonymkode: 3578b...d28

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Her har 14 åringen bestilt 4 gensere til 3000,- i dag. Syns det er litt mye siden skapene er fulle. 11 åringen og hu andre har også fått 2 nye bukser hver 

Anonymkode: 06d8b...7a8

Skrevet

Vi kjøper alltid nytt til første dagen etter sommerferien. :) 

Skrevet

Man trenger absolutt ikke nye klær til skolestart. Har du økonomi til det, eller kommer over et godt tilbud. eks om et barn har bursdag på sommeren og har fått klær da, kan de fint brukes til skolestart.

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk alltid være med og kjøpe klær til første skoledag, og synes det var stas. Selv om jeg var overbegeistret for klærne jeg arvet, var det ekstra stas å få velge et antrekk selv. 

Min datter får være med å kjøpe nye klær til skolestart, og det skal vi gjøre hvert år så lenge hun ønsker det ☺️

• Liker 1
Skrevet

Selvom vi slet med økonomien da jeg var lita, så fikk vi alltid sko og klær til skolestart 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De får nye klær til skolestart. Alle tre har mye arveklær, og de får sjeldent nye klær "for moro" ellers i året. Jeg har ikke all verdens med økonomi, men sparer litt av feriepengene til dette. De får velge seg ut klær i kjedebutikker, så er ikke voldsomme flotte greier. Er og med i kundeklubb, og velger feks de butikkene de har salg. (Kapphal anbefaler jeg!). 

Ellers har idrettslaget de er med i, rabatter på en lokal sportsbutikk, så om de vil ha noe i de merkene der, så handler vi gymklær der. 

Anonymkode: e2305...d1b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingen barn på skolen enda, men når han blir større ser jeg for meg at han får ett antrekk eller to til første skoledag. Jeg husker alltid den gleden av å dra på shopping med mamma og kunne ha på meg helt nye klær til ett nytt skoleår

Skrevet

Litt unødvendig kanskje mtp at de vokser så fort ut av dem. Hvis de selv ikke bryr seg så kanskje ikke vits tenke på det. Dette får bare være opp til hver enkelt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her får de nye klær til skolestart i 1. klasse. Utenom det får de nye klær når de trenger det. Trenger de ikke klær til skolestart så kjøper vi ikke bare for å kjøpe. Det

Anonymkode: 96681...78e

• Liker 7
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Nye klær til skolestart. 

AnonymBruker
Skrevet

Regner dere oppstart i SFO som skolestart, eller den dagen skolen faktisk starter?

Anonymkode: 0cf91...9f8

AnonymBruker
Skrevet

Her lærte eg noko nytt. Kva er grunnen til at de kjøper nytt til skulestart? Slitasje/mote/at kleda blir for små? Har barnehagebarn, så treng ikkje tenke på dette enno da men greitt å vite 🙂

Anonymkode: 42530...40f

AnonymBruker
Skrevet

Det et ikke hver dag en begynner på et nytt klassetrinn, og barneklær trenger ikke være dyrt. Jeg synes ikke minstemann skal straffes fordi hun er yngst og bør få nytt av og til hun og. 

Anonymkode: 6add7...db7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nye klær til skolestart hvert år. Selv om skapet er velfylt,er det noe med den følelsen av nye klær...nytt skoleår.. spenningen😊

Anonymkode: a8ab0...946

AnonymBruker
Skrevet

Ja, nye klær til skolestart☺️

Anonymkode: 55a96...975

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...