AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 Det er rent og Norge og vi gjør mye bra for miljøet. Prøver å leve litt mer sparsommelig og vil redusere forbruket. MEN, en ting har jeg tenkt. Vi er noen kjemper i forhold til mange folkeslag. Da snakker jeg ikke om overvekt, men skjelettet vårt i tillegg. Jeg er undervektig, tynn , men likevel ei skikkelig kjempe ved siden av folk fra veldig mange andre land. Selv om de er normalvektige og formfulle. Jeg er 180, og ser så mange store i Norge! Føler meg ikke sååå høy i Norge, og her har de fleste mer kjøtt på seg en meg så jeg er jo temmelig spinkel her. Men har dere tenkt over at vi bør bli de siste til å reise, fly og kjøpe mye klær dersom vi skal fortsette å vokse slik? ikke nekt for at vi blir store. Gå inn i hus som ble bygget for lenge siden og vi kan ikke stå oppreist der. Skal vi ha krav på ekstra store fly? Bygge større veier fordi bilene blir større? Skal barneslaver måtte legge enda mer arbeid i å sy klærne våre (ja til slanke også) fordi vi blir store? Måtte kreve enda mer av jordens ressurser fordi kroppene våre trenger enda mer mat? Anonymkode: 2c20b...4f9
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 Vi er ikke spesielt miljøvennlige i Norge, vi forbruker mye mer enn verdensgjennomsnittet pr person. Men det virker som det er stor vilje til å bli bedre. Men grunnen til at vi slipper ut mer er ikke hovedsakelig for at vi er er større bygd enn andre folkeslag. Anonymkode: 6cbdd...088
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #3 Skrevet 30. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er ikke spesielt miljøvennlige i Norge, vi forbruker mye mer enn verdensgjennomsnittet pr person. Men det virker som det er stor vilje til å bli bedre. Men grunnen til at vi slipper ut mer er ikke hovedsakelig for at vi er er større bygd enn andre folkeslag. Anonymkode: 6cbdd...088 Har ikke skriver at vi slipper ut mer? Det har jeg ikke inntrykk av, men at pr pers så vil vi trenge mer næring, større bosted og større fremkomstmidler og større klær selv om vi er tynne. Anonymkode: 2c20b...4f9
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #4 Skrevet 30. juli 2020 Lol! Nordmenn er virkelig ikke så høye, iforhold til Balkan område og Nederland, så er ikke nordmenn gjennomsnittlig spesielt høye. Anonymkode: 3371b...697
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #5 Skrevet 31. juli 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Lol! Nordmenn er virkelig ikke så høye, iforhold til Balkan område og Nederland, så er ikke nordmenn gjennomsnittlig spesielt høye. Anonymkode: 3371b...697 Ikke bruk slike ord, nordmenn vet ikke hva Balkan betyr. Skriv konkrete land, da har du høyere sjanse for å bli forstått Anonymkode: d94eb...05a
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #6 Skrevet 31. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke bruk slike ord, nordmenn vet ikke hva Balkan betyr. Skriv konkrete land, da har du høyere sjanse for å bli forstått Anonymkode: d94eb...05a Hvorfor skulle dem ikke forstå hva som mentes? Jaja... Anonymkode: 3371b...697
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #7 Skrevet 31. juli 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor skulle dem ikke forstå hva som mentes? Jaja... Anonymkode: 3371b...697 Fordi flest nordmenn vet ikke hva Balkan er (hvor det ligger og hvilke land det består av), derfor må man være litt mer konkret Anonymkode: d94eb...05a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå