Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var tenåring fødte min søster.

Da jeg kom på sykestuen rett etter hun hadde født ytret hun dette: 

Kjære lillesøstera mi, aldri få barn. Jeg unner deg ikke sånn smerte, jeg vil ikke at du skal oppleve dette. Lov meg det.( Hun gråt)

Dette gjorde inntrykk. Såpass at jeg har utsatt barn år etter år.

Er det så ille? Er det så fælt ? At dere fraråder det?

Hva er kriteriene for å få keisersnitt?

Har litt lyst på barn... Før det er for sent ... Bare ett liksom... 

Anonymkode: c758a...6b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helvetes vondt ja, men jeg fikk to likevel. 

Anonymkode: 1525c...a5e

• Liker 10
Skrevet

Vondt? Ja! Aldri opplevd en slik intens smerte før. Anbefales? På det sterkeste! Jeg vil gjerne føde igjen, enda det bare er 6 uker siden mini kom.  

det sekundet barnet er ute er smerten over. Gleden var enorm og mestringsfølelsen gigantisk🙌🏼

• Liker 12
Skrevet

Jeg synes ikke det var vondt. Åpningsriene er som kjempekraftig menssmerter eller ekstreme liftsmerter eller magesmerter som vanligvis fører til diare. Akkurat det å oresse ut babyen er ikke vondt (synes jeg), men hele prosessen er kjempe slitsom og jeg ble helt utmattet etterpå. Jeg har født to barn og begge uten smertestillende. 

Graviditet derimot🙈

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig vondt, ja... jeg vil beskrive det som om du prøver å drite ut en stor vannmelon samtidig som rompa står i brann. Men med en gang ungen er ute går det bra igjen! Det er altså en intens og vond opplevelse, men det er utrolig verdt det!! Jeg fikk tre barn på fire år så det så 🤪😀

Anonymkode: 218bd...175

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er dritvondt. Men ikke vondere enn at mange folk velger å få flere barn.

Anonymkode: e118d...946

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er utrolig vondt, ja... jeg vil beskrive det som om du prøver å drite ut en stor vannmelon samtidig som rompa står i brann. Men med en gang ungen er ute går det bra igjen! Det er altså en intens og vond opplevelse, men det er utrolig verdt det!! Jeg fikk tre barn på fire år så det så 🤪😀

Men hvorfor advarte søstera mi meg slik da? 

Skrevet (endret)

Ja. Det er så ille. Jeg har fått ett og tør ikke få fler etter traumatisk fødsel. Trodde på alle de som sa at så fort ungen er ute er all smerte over. Det var ikke helt sant. Klarte ikke sitte på flere uker og det tok ca 3 mnd før jeg klarte å ha på vanlig truse (utenom samboers boksere).

Når det er sagt var det ikke selve utpressinga som gjorde vondt, selv om jeg ble klippet og babyen ble tatt med sugekopp som glapp fra babyens hode flere ganger slik at han fikk et hematom (blødning i hodet). Det verste var stormriene som varte i 14 timer (rier uten pause mellom)

Endret av w0ho
  • Liker 6
Skrevet

Jeg vil ikke føde for er redd for nettop det

Finnes folk som dør av smertene :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor advarte søstera mi meg slik da? 

Sikkert fordi hun nettopp hadde født og alt var ferskt... min mor var med på min første fødsel, og i følge henne skrek jeg ut at jeg aldri i livet ville føde igjen...men et par timer etterpå var jeg klar for å føde igjen ;)

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok utrolig individuelt. Kjenner mange som gjerne vil føde mange ganger til og syns ikke det har vært så ille. Mens andre dessverre har lange og tunge fødsler med komplikasjoner. Det går jo alltid bra til slutt.

Anonymkode: 421dc...bd7

Skrevet

Absolutt vondt, men ikke så vondt at jeg bare fikk ett barn. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Ishm skrev:

Det er vel ikke smertene de dør av, men komplikasjoner, blødninger og/eller infeksjoner?

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt forferdelig vondt, ikke sammenlignbart med noe annen smerte jeg har kjent før. Det føltes som om hele kroppen holdt på å revne i to.

Men jeg har likevel født to barn uten smertelindring (av eget ønske), og skulle veldig gjerne ha opplevd å føde igjen! Det er en helt utrolig opplevelse, og de verste smertene er faktisk over når ungen er ute.

Anonymkode: 392b4...bff

• Liker 1
Skrevet

Jeg følte meg traumatisert i flere år etter jeg fødte min første. Virkelig. 

Fikk likevel nr 2 9 år senere. Husker jeg gråt på barsel fordi jeg aldri i livet kunne gjøre det igjen. At jeg aldri skulle få flere barn. Følte aldri mestring eller glede over å ha klart det, annet enn enorm lettelse over å være ferdig. Følte meg så mislykket. 

Likevel var det verdt alt ❤️❤️❤️

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Ishm skrev:

Slutt nå. Dør av smerten du liksom. Men at noen blir traumatiserte, tror jeg på. 
Vil sitere tegne-Hanne: Som å slå lilletåa i bordkanten, bare i hele korsryggen og magen.

En ting som er verre dog: Bore hos tannlegen uten bedøvelse. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Mye klaging her.

Mannen gjorde alt arbeidet først, nå får damene også gjøre en innsats - uten å klage.

Anonymkode: f8a65...3fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Verste smerte jeg noensinne har hatt. Sa det samme som søsteren din. Dette var ingen god ide. Etter første barn lovte jeg meg selv at jeg aldri skulle gjøre dette igjen. 2,5 år etterpå så var jeg der igjen🙃

Fødte begge med bare 1g Paracet som smertestillende. Tror jeg hadde valgt det samme om igjen hvis jeg skullec føde flere ganger. Revnet begge gangene. Mest siste gangen da fødselen var kjempekort. Men det var mest vondt med første. Da orket jeg ikke å reise meg ut av sengen på over en time etterpå, og kunne ikke sitte normalt på flere dager. Andre gang var lettere, følte meg superkvikk etterpå. Heldigvis så er man ganske flink til å glemme smerter. Er forresten noe jeg kommer til å huske for livet. Så sinnsykt mye inntrykk, så er veldig glad alt i alt at jeg har fått oppleve noe så magisk. Kroppene våre er skapt for å kunne føde barn. Ville ikke byttet ut disse opplevelsene mot KS. 

Anonymkode: 3a50a...3d4

• Liker 1
Skrevet

Fødsel er veldig vondt, og vanskelig å handtere når det står på som verst. I etterkant så glemmes smerten fort, og den var definitivt vert det. 

Det finnes folk som få innvilget planlagt ks pga. fødselsangst, så det er også en mulighet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja det var vondt. Hadde ekstreme rier over lang tid og ble satt igang. Helt til jeg fikk epidural..

Dere som sier det var så sinnsygt vondt, rakk dere ikke smertelindring? Epidural, lystgass, badekar?  

Epidural fjernet så og si alt smerter, mister derimot pressefølelsen, så måtte presse selv og baby ble tilslutt  tatt med sugekopp. Men det verste med hele fødselen var jo riene. 

Hvis du er så redd for å føde, men vil ha barn : søk om ks eller epidural :)

Anonymkode: ee106...c93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...