wix Skrevet 13. juli 2005 #1 Skrevet 13. juli 2005 Skal dere ha musikk under selve middagen? Vi har leid et litt dyrt band som spiller 4x45 minutter til dans etter middagen, men vi har ikke noen å spille til sanger under middagen. Vi skal vel ha noen sanger (og mange gjester - 80-90 stk). Både mor og svigermor synes det er helt horribelt uten musikk til bakgrunnsmusikk og i allefall til sanger under middagen, men jeg vet ikke... Hva er vanlig? Hvordan blir sanger uten musikk? De fleste synger, men det er vel få sånne megaivrige "forsanger"-typer...
tommeline Skrevet 14. juli 2005 #2 Skrevet 14. juli 2005 Når det er 80-90 syns jeg ikke det er nødvendig med bakgrunnsmusikk i det hele tatt! Det blir nok støy likevel med så mange mennesker som prater. Det er veldig greit med en som kan spille til sanger, da er det lettere å komme i gang på riktige toner. Vi fikk ikke dette til Så vi satser på en forsanger som kan dra i gang sangene.
smilepia Skrevet 14. juli 2005 #3 Skrevet 14. juli 2005 Vi hadde ingen bakgrunnsmusikk under middagen. Tenkte på det, men med 40 gjester som snakker sammen, barn som løper i mellom og serveringspersonalet, så blir det nok støy. Også slapp vi da at vår snille musikkvenn måtte løpe att og frem for å skru ned og opp lyden for hver tale/sang. Ang akkompagnement til sangene, så er det selvsagt fint når noen kan spille, men vi hadde bare mamma som forsanger. Hun bommet også på melodien en gang (på første sangen atpåtill), men det tok alle med et smil, og øvrige sanger gikk helt fint.
Gjest Madam Felle Skrevet 14. juli 2005 #4 Skrevet 14. juli 2005 Vi hadde en som spilte under middagen, og glad er vi for det. Det var mye lettere for gjestene å følge sangene, når en person hadde kontrollen. Men det er jo ikke nødvendig, og det er jo selvfølgelig dere som bestemmer dette.
Pasha Skrevet 14. juli 2005 #5 Skrevet 14. juli 2005 I bryllupet til svigerbror gjorde de det på den måten at onkelen deres spilte piano under sangene.. ellers var det ikke noe bakgrunnsmusikk.. var vel 50-60 gjester så det var jo støy nok
lol75 Skrevet 14. juli 2005 #6 Skrevet 14. juli 2005 Synes det er unødvendig med musikk under middagen. Folk skal ha mulighet til å snakke, og i tillegg er det jo vanligvis endel taler også.
Gjest Madam Felle Skrevet 14. juli 2005 #7 Skrevet 14. juli 2005 Synes det er unødvendig med musikk under middagen. Folk skal ha mulighet til å snakke, og i tillegg er det jo vanligvis endel taler også. ← Folk klarer faktisk å snakke, selv om det er musikk i bagrunnen.
lol75 Skrevet 14. juli 2005 #8 Skrevet 14. juli 2005 Folk klarer faktisk å snakke, selv om det er musikk i bagrunnen. ← Joda, jeg regner med det Har aldri vært i et bryllup med musikk under middagen, og har egentlig aldri savnet det. (Men så er ikke jeg noen fan av taffelmusikk..)
Vinterbrud-05 Skrevet 14. juli 2005 #9 Skrevet 14. juli 2005 Jeg har vært i ett bryllup med bakgrunns musikk, og jeg likte det meget godt! Man ble i veldig godt humør av musikken, og man fikk en følelese av at det ble var en "eksklusiv" fest. (Nå mener jeg ikke at det ikke kan være eksklusivt uten musikk altså, men det var den følelsen jeg fikk i det bryllupet med taffelmusikk. ) Så ut av dette, har dere sikkert forstått at vi skal ha taffelmusikk. Vi skal ha en som spiller trekkspill en time før vi går til bords (mens gjestene mingler) også skal han samme spille piano under middagen.
Gjest brud03062006 - gjest nå Skrevet 14. juli 2005 #10 Skrevet 14. juli 2005 Vi skal ha musikk også under middag - samt 4 x 45 min dans etterpå... For det betaler vi kr. 5000,- For oss kostet det bare 1250,- ekstra for å spille under middag - og det syntes vi det var verdt... Det er nå bare en gang i livet jeg gifter meg og da vil jeg være sikker på at stemningen under middagen blir helt topp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå