AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 Hvordan tok ungen det, og hvor lang tilvenning hadde dere? Anonymkode: a5d82...eb7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 Gikk helt supert Hadde 3, trengte egentlig bare 1 Anonymkode: fc72d...3d3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #3 Skrevet 30. juli 2020 Eldstemann hadde det vanskelig med oppstarten. Jeg hadde tre hele dager fri fra jobb, men var sykemeldt i etterkant av permisjonen og tillot meg å gi han korte dager en del uker. Han er en type som alltid har vært veldig knytta til meg og han var igrunn ikke klar, selv om barnehagen gjorde alt de kunne for å trygge ham. Yngste sklei rett inn i barnehagen fra dag en, og selv om jeg hadde planlagt lang tilvenning over flere uker pga erfaringen med eldste, så var det ikke helt nødvendig. De er veldig ulike! Men så har yngste og vært med på levering og henting siden hun var pitteliten, så hun kjente både området og de ansatte litt allerede. Det har heldigvis lett for å gå bra. Man må bare ta seg tid, ha en god dialog med barnehagen og ikke stresse så fælt med det. Anonymkode: ca0bd...f78 1
Mellion Skrevet 30. juli 2020 #4 Skrevet 30. juli 2020 Det gikk kjempe fint! Hadde 3 dager tilvenning og noen uker med kortere dager i barnehagen. Nå er hun en skikkelig barnehage jente på snart 2 år som elsker å være der 😃 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 Jeg har 3 barn, og vært igjennom 3 tilvenning og barnehagestarter. Alle tre gikk veldig bra. Alle mine har vært veldig klare for bhg, og vært skikkelig barnehageunger fra dag 1. Syns det var verst for meg. Vanskelig å levere fra seg babyen til "fremmede", men de var veldig flinke til å ta vare på oss og. Anonymkode: a43a2...0d2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #6 Skrevet 30. juli 2020 Det ble ett mareritt for å si det sånn Anonymkode: e0a53...04c
Sinsiew Skrevet 30. juli 2020 #7 Skrevet 30. juli 2020 Veldig bra! Kom inn i barnehagen første dagen og satt på gulvet med alle andre barn enn vårt, for henne så vi ikke snurten av før vi skulle dra hjem. Hadde 3 dager tilvenning.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #8 Skrevet 30. juli 2020 Det gjekk ikkje spesielt bra. Mykje gråting i fleire veker, noko barnehagen seinare nekta for. I tillegg fekk eg skulda for at tilvenninga tok tid: Eg fekk ved oppstart uoppfordra beskjed om at foreldre kunne sitte i ei stund i barnehagen heile den første veka viss barnet hadde behov for det, noko eg gjorde. Pedagogisk leiar presterte i etterkant å anklage meg for å gjere barnet utrygg, sidan eg hadde vore tilstades i barnehagen ut over dei tilmålte tre dagane (som er standard tilvenningstid). Mykje rot og surr første året i barnehagen, lite informasjon til foreldre. Etter nokre månader gjekk det seg til. Merka stor forskjell i trivsel etter oppstart av andre året i barnehagen. Barnet stortrives. Har vent seg til å vere med mange andre barn, og ikkje minst har vi fått ny pedagogisk leiar, som liker å vere ute 🙂 Beklager klaginga. Var uheldig. For dei fleste går det heilt fint! Anonymkode: b7590...92f
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. juli 2020 #9 Skrevet 30. juli 2020 3 dager tilvenning. Dag 3 satt jeg på cafe hele dagen 👀😅 Ungen min elsket barnehagen fra dag 1 😃
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #10 Skrevet 31. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan tok ungen det, og hvor lang tilvenning hadde dere? Anonymkode: a5d82...eb7 Begge mine tok bhg start ganske normalt. Veldig spennende å gøy i bhg, men veldig vanskelig at mamma ikke skal være der. Ikke slike som løp inn i gled eog aldri felte en tåre. Sånn sett var tilvenningen lang, tok et par mnd før de begynte å gå frivillig inn døra. Men faktisk tilvevving hadde vi en uke og den brukte vi, samtidig måtte liksom plastret bare rives av, så jeg så at det ville ta dem lang tid å bli trygg på de ansatte om de bare satt i mitt fang. Ideelt sett burde vi hatt 6 mnd tilvenning 😛 Men det gikk nå fint allikevel da, nå er de 2 og 4 og elsker bhg Anonymkode: 6c489...41c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #11 Skrevet 31. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Eldstemann hadde det vanskelig med oppstarten. Jeg hadde tre hele dager fri fra jobb, men var sykemeldt i etterkant av permisjonen og tillot meg å gi han korte dager en del uker. Han er en type som alltid har vært veldig knytta til meg og han var igrunn ikke klar, selv om barnehagen gjorde alt de kunne for å trygge ham. Yngste sklei rett inn i barnehagen fra dag en, og selv om jeg hadde planlagt lang tilvenning over flere uker pga erfaringen med eldste, så var det ikke helt nødvendig. De er veldig ulike! Men så har yngste og vært med på levering og henting siden hun var pitteliten, så hun kjente både området og de ansatte litt allerede. Det har heldigvis lett for å gå bra. Man må bare ta seg tid, ha en god dialog med barnehagen og ikke stresse så fælt med det. Anonymkode: ca0bd...f78 Eksakt slik hos oss også! Anonymkode: e70b5...f5d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #12 Skrevet 31. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gjekk ikkje spesielt bra. Mykje gråting i fleire veker, noko barnehagen seinare nekta for. I tillegg fekk eg skulda for at tilvenninga tok tid: Eg fekk ved oppstart uoppfordra beskjed om at foreldre kunne sitte i ei stund i barnehagen heile den første veka viss barnet hadde behov for det, noko eg gjorde. Pedagogisk leiar presterte i etterkant å anklage meg for å gjere barnet utrygg, sidan eg hadde vore tilstades i barnehagen ut over dei tilmålte tre dagane (som er standard tilvenningstid). Mykje rot og surr første året i barnehagen, lite informasjon til foreldre. Etter nokre månader gjekk det seg til. Merka stor forskjell i trivsel etter oppstart av andre året i barnehagen. Barnet stortrives. Har vent seg til å vere med mange andre barn, og ikkje minst har vi fått ny pedagogisk leiar, som liker å vere ute 🙂 Beklager klaginga. Var uheldig. For dei fleste går det heilt fint! Anonymkode: b7590...92f Samtidig kan det være de har et poeng. Jeg har prøvd to varianter. Med første var jeg hønemor, prøvde å være der mest mulig med barnet og hadde laaaaange leveringer, skulle liksom bli til barnet ikke gråt mer etc. Etter "boka" for endel. Fikk lov til det da, de respekterte mitt ønske. Så så jeg over tid at hun tilslutt ble trygg på de ansatte, og at tryggheten kom raskere jo mindre jeg ble hengende igjen i bhg. Så med nr to så tenkte jeg at vi får se da, hvordan dette går. Hun var like gammel som storesøster var ved start og litt samme type, trengte mye tid for å bli trygg på folk. Allikevel tok det meg 2 dager før jeg innså at så lenge jeg sitter her med henne, så søker hun ikke til de ansatte. De vil ikke skje. Da må vi flytte inn i mange mnd før hun elsker de som familiemedlemmer. Så dag 3 sa jeg bare til ped-leder at "nå går jeg, hun kan ikke bare sitte i mitt fang....", og så gikk jeg. Til protester selvsagt, og gråt. Forskjellen var at jeg hadde sett i to år allerede hvor godt de ivaretar barna når de har det vanskelig. Så jeg tenkte mer at nå må hun få erfare at disse gode menneskene også er en trygg havn med trøst og kos i mitt fravær. Herregud så mye kjappere hun ble trygg der. Skjønte da at jeg hadde gjort første en bjørnetjeneste. Burde gitt henne muligheten til å bli trygg på sine nye omsorgspersoner mye raskere. Så jeg har nå innsett at når man velger putte barna i bhg så er det faktisk til deres beste at de raskt får erfare at det også er et trygt og godt sted å være. Gitt at det er det da selvsagt. Men jeg burde sett første gang også at det var det, så der var det MINE følelser som sto i veien for hennes opplevelse av trygghet. Antagelig ga jeg henne mer inntrykk av at dette var noe å være bekymret for iom at jeg ikke "turte" forlate henne. Nei det funket egentlig ikke for mitt barn, men det er slik jeg ser nå etterpå fordi jeg har gjort det en gang til... Så er ikke sikkert de prøver å være leie - i endel tilfeller kan det hende de har rett. Anonymkode: 6c489...41c
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #13 Skrevet 31. juli 2020 Gikk kjempe bra med begge to! Og de er begge veldig kosete og foreldrenære, men de knyttet seg fint til de voksne i bhg Anonymkode: dbb6b...842
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #15 Skrevet 1. august 2020 Gikk såder..synes ikke barnehagen var spesielt flinke til å gjøre tilvenningen bra for barnet mitt, og gi beskjed hva jeg burde gjøre for å gjøre tilvenningen enklere, typ være der eller dra (selvom jeg spurte, dette er mitt første barn så jeg var usikker selv). Dette var mye senere på året enn de andre, så de hadde jo mulighet liksom.. Jeg satte ned foten, og snakket med pedleder, og det gikk fint. Hun stortrives nå og jeg er veldig fornøyd med de ansatte Anonymkode: c0f4d...9d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå