Nerine_ Skrevet 30. juli 2020 #21 Skrevet 30. juli 2020 Nei, tar aldri kollektivtransport, og skal ikke på flytur.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #22 Skrevet 30. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: men disse fra zalando, er de til å stole på? står jo "Dette produktet er ikke en kirurgisk- eller åndrettsmaske, og kan ikke brukes for personlig beskyttelse eller i medisinsk sammenheng. Produktet er kun beregnet for privat bruk og er ikke egnet for medisinsk bruk eller som beskyttelse i yrkesliv. Masken beskytter ikke mot infeksjoner." på alle... de funker for absolutt ingenting da. Det er rett og slett en falsk pynteobjekt på lik linje som et smykke! Anonymkode: 7280d...470 Det er jo ikke for å beskytte meg, men for å beskytte dem rundt meg hvis jeg skulle være en asymptomatisk bærer og/eller der det er vanskelig å holde avstand. Anonymkode: 7b69a...16c 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #23 Skrevet 30. juli 2020 Niks. Jeg kommer ikke til å bruke munnbind før myndighetene truer meg med strenge bøter for å ikke gjøre det. Anonymkode: f410b...168 1
Callisto83 Skrevet 30. juli 2020 #24 Skrevet 30. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke for å beskytte meg, men for å beskytte dem rundt meg hvis jeg skulle være en asymptomatisk bærer og/eller der det er vanskelig å holde avstand. Anonymkode: 7b69a...16c Takk! Endelig noen som påpeker en av de viktigste funksjonene med masken. For det handler ikke kun om frykt for å bli smittet, slik de aller fleste som får uttale seg i mediene snakker om. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #25 Skrevet 30. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke for å beskytte meg, men for å beskytte dem rundt meg hvis jeg skulle være en asymptomatisk bærer og/eller der det er vanskelig å holde avstand. Anonymkode: 7b69a...16c Det er i så fall andres problem. Jeg er ikke redd for å bli smittet. Jeg prøver å holde litt avstand, men om det er vanskelig å holde avstand så er ikke det mitt problem. Dersom andre er redd for å bli smittet, så er det deres ansvar å holde avstand. Anonymkode: f410b...168 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #26 Skrevet 30. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke for å beskytte meg, men for å beskytte dem rundt meg hvis jeg skulle være en asymptomatisk bærer og/eller der det er vanskelig å holde avstand. Anonymkode: 7b69a...16c det vet jeg, det gjelder jo så å si alle av disse munnbindene man nå får kjøpt og folk bruker. Som jeg skrev, det er liten vits for meg å bruke maske når mange tusen andre på samme kjøpesenter ikke gjør det. Jeg beskytter dem, de beskytter ikke meg. Men, disse maskene for zalando, fungerer de? Det står jo ingenting om at de faktisk funker slik et munnbind skal funke, altså for å unngå å spre smitte. Ja masker fungerer til en viss grad, men ikke 100%, og ja de er bedre enn ingenting når man er i nærheten av noen som er syke. Men, de må brukes riktig og brukes sammen med andre smitteverntiltak. Sånn at det er nevnt. Men sånn i utgangspunktet så er de mest for å forhindre at syke sprer smitte, ikke beskytte mot smitte. Anonymkode: 7280d...470
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #27 Skrevet 30. juli 2020 Jeg har null tro på et slik påbud her langt utpå landet. Jeg reiser aldri kollektivt og er ikke i store folkemasser, handler kun tidlig på morgen eller sent på kveld og alt det der. Anonymkode: 56d56...492
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #28 Skrevet 30. juli 2020 Jeg har flere. Både munnbind som beskytter bare meg, munnbind som beskytter bare andre (funker bare i miljøer der alle har munnbind på, typ de lyseblå på apoteket), og munnbind som beskytter både andre og meg selv. Synes forøvrig det er ille at FHI ikke har gitt noen som helst råd om dette på mange måneder. Ble lei meg da jeg så en reportasje om en jente i går som brukte munnbind fordi hun var redd for å bli smittet fordi bestemoren var i faresonen. Jenta brukte lyseblått munnbind. Som beskytter kun de rundt deg, men ikke deg selv. Folk i Norge vet svært lite om munnbind. Anonymkode: 9946b...9cd
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #29 Skrevet 30. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: det vet jeg, det gjelder jo så å si alle av disse munnbindene man nå får kjøpt og folk bruker. Som jeg skrev, det er liten vits for meg å bruke maske når mange tusen andre på samme kjøpesenter ikke gjør det. Jeg beskytter dem, de beskytter ikke meg. Men, disse maskene for zalando, fungerer de? Det står jo ingenting om at de faktisk funker slik et munnbind skal funke, altså for å unngå å spre smitte. Ja masker fungerer til en viss grad, men ikke 100%, og ja de er bedre enn ingenting når man er i nærheten av noen som er syke. Men, de må brukes riktig og brukes sammen med andre smitteverntiltak. Sånn at det er nevnt. Men sånn i utgangspunktet så er de mest for å forhindre at syke sprer smitte, ikke beskytte mot smitte. Anonymkode: 7280d...470 Det er sydd in lomme i flere av dem som er til filter. Anonymkode: ba6bd...781
tussi84 Skrevet 30. juli 2020 #30 Skrevet 30. juli 2020 Nei har ikke munnbind, og kommer ikke til å kjøpe noen med mindre jeg skal ut å fly/det blir påbudt andre steder jeg må ferdes. Jeg er ikke redd for corona/bli syk, og lever som vanlig. Det vil si drar på butikk, kjøpesenter, restaurant, deltar i små familie selskaper, møter venner og familie, drar til lege/sykehus/,behandlinger. Kommer også til å delta i konfirmasjon nå i august. Tar buss om jeg Absolutt må. Eneste er at jeg holder avstand til fremmede ute og holder meg hjemme hvis jeg har et minste tegn på sykdom. Viruset er der uansett, og livet er for kort til å la bekymringene rundt det ta fullstendig overhånd. Det skal ikke få lov til å hemme eller begrense livskvaliteten. Har brukt munnbind to ganger da siden mars fordi jeg ble tvunget. Ene gang på legevakta, og andre gangen hos dyrlegen. Det klødde og jeg ble klam i hele fjeset. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #31 Skrevet 30. juli 2020 Er det ingen av dere som lurer på hvorfor Kina tar dette viruset så seriøst, og prøvde å få tak i masker tidligere i år når alt vi pratet om var den berømte "IS kvinnen med sykt barn".. Viruset oppsto i Kina, og de ville vært de første til å "drite i tiltak" hvis det er så ufarlig, eller rammet økonomien. Jeg kan forresten meddele at og ikke få puste, å drukne i luften, er noe av det mest jævligste og skumleste jeg har opplevd! Jeg har havnet på akutten to ganger pga astmaanfall, og det ville fått den tøffeste her inne på KG til å pisse på seg. At noen av dere tør å være så nonchalante sier jeg bare... Personlig håper jeg grensene stenger snart. Vi har tydeligvis ikke gjort oss fortjent til den lille friheten vi hadde etter bølge nr.1. Anonymkode: 4d34a...055
Jr.Garcon Skrevet 31. juli 2020 #32 Skrevet 31. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere òg flere land anbefaler munnbind i forskjellige settinger. Er du forberedt på at et pålegg kan komme i Norge? Har du skaffet deg munnbind? Selv bestilte jeg en pakken herved om dagene som kombinerer i dag. Så har jeg hvis jeg skulle trenge. Anonymkode: 7d950...a7d Jepp, har vært på apoteket. Håper påbud om munnbind på alt av offentlige plasser osv. innføres asap. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #33 Skrevet 31. juli 2020 Hva slags munnbind bør man ha? jeg har en del kirurgiske fra apotek. Men hva må man ha for å beskytte seg selv? Ikke så mye annet å få kjøpt? og hvorfor beskytter ikke disse en selv? Hvis de hindrer ting å komme ut må de jo til en viss grad hindre ting å komme inn også? Anonymkode: ccdb3...662
Fremhevede innlegg