AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 Flere òg flere land anbefaler munnbind i forskjellige settinger. Er du forberedt på at et pålegg kan komme i Norge? Har du skaffet deg munnbind? Selv bestilte jeg en pakken herved om dagene som kombinerer i dag. Så har jeg hvis jeg skulle trenge. Anonymkode: 7d950...a7d 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Flere òg flere land anbefaler munnbind i forskjellige settinger. Er du forberedt på at et pålegg kan komme i Norge? Har du skaffet deg munnbind? Selv bestilte jeg en pakken herved om dagene som kombinerer i dag. Så har jeg hvis jeg skulle trenge. Anonymkode: 7d950...a7d Blir sprø av autocorrecten! Selv bestilte jeg en pakke her om dagen som kom i dag, skulle det stå. Anonymkode: 7d950...a7d
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #3 Skrevet 30. juli 2020 Blir lang kø i munnbindbutikken den dagen det blir påbudt Anonymkode: e389d...521 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 Har sydd selv. Har ikke råd til å gå for engangsmasker fra apoteket, de er så utrolig dyre, og de i stoff man kan kjøpe kan ofte bare vaskes på 60, så har laget i stoff som kan kokvaskes. Anonymkode: ba6bd...781
Den Sagnomsuste Skrevet 30. juli 2020 #6 Skrevet 30. juli 2020 Har munnbind nok for en god stund fremover. Tror pandemien kan være til 2022 før jeg går tom...
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #7 Skrevet 30. juli 2020 Jeg har kjøpt noen på apoteket til viktige hendelser der det er tett avstand over tid(typisk optiker/hudpleie). Ellers har jeg en pakke i tøy som er til andre formål. Ellers er jeg enormt påpasselig med avstand og håndvask, og har troen på at vi kommer veldig langt med det Anonymkode: f402b...476 1
Jdz Skrevet 30. juli 2020 #8 Skrevet 30. juli 2020 Har en stor pakke liggende, men bruker det foreløpig kun på flyturer.
Lønneberget Skrevet 30. juli 2020 #10 Skrevet 30. juli 2020 Har kjøpt litt via nettbutikk de siste dagene for å være føre var. Har på følelsen at det etterhvert kan bli anbefalt også her i Norge, og jeg er lite giret på å stresse rundt samtidig som alle andre etter det. Ellers kan det jo være greit å ha i tilfelle det skulle bli nødvendig med en flyreise de neste årene.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #11 Skrevet 30. juli 2020 Har familie på Island så må ha til flyturene. Ellers ikke. Ingen i familien er i risikogruppe. Anonymkode: 62c15...716
GammelKaktus Skrevet 30. juli 2020 #12 Skrevet 30. juli 2020 Ja, det har jeg. Har et par i stoff, både til meg og guttungen. Har en venninne i USA så begynte å lage disse og så sendte hun en et par til oss. Men har ikke skikkelige munnbind, det trenger vi ikke for vi skal ikke noe sted der det er påbudt. Blir det påbudt så holder det nok med de i stoff og skal vi på sykehus eller noe så regner jeg med vi får der.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #13 Skrevet 30. juli 2020 Jeg har en 10 pakk liggende. Slik at jeg slipper å løpe ut ved første mulighet det blir påbud. Og hvis jeg blir syk og skal på sykehuset/fastlegen eller noe sånt. Jeg håper kino, teater og slike ting hvor man sitter side om side kan åpnes 100%, men med påbud om munnbind. Når man sitter skulder til skulder, og det er munnbind-krav så vil man få mer nytte av det. Jeg kommer ikke til å dra på offisielle ting før det skjer. Kollektiv holder jeg meg unna. Er ikke på restauranter, ute å drikker eller noe slikt. Er på butikk, men det å bruke det i butikken i dag er bortkastet penger. For det hjelper lite mot å få smitte, det er mer for å unngå å spre smitte. Så da må alle bruke det, hjelper ikke at 1 tilsynelatende frisk person bruker det i et rom med 5000 andre med 500 syke personer. Det er de 500 som skal bruke munnbind, ikke de andre. Det funker bare om alle bruker det. Håper på et krav snart, med et slikt krav så kan man også åpne mer. Så lenge de andre smittevernrutinene blir fulgt også. Rop ut om du vet om noen i stoff som ikke er så alt for dyre! Fra en trygg nettside/butikk. Er på utgikk etter det men apotekets er svindyre. Anonymkode: 7280d...470
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #14 Skrevet 30. juli 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere òg flere land anbefaler munnbind i forskjellige settinger. Er du forberedt på at et pålegg kan komme i Norge? Har du skaffet deg munnbind? Selv bestilte jeg en pakken herved om dagene som kombinerer i dag. Så har jeg hvis jeg skulle trenge. Anonymkode: 7d950...a7d Hva skal jeg med det? Anonymkode: 5dd85...24f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #15 Skrevet 30. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skal jeg med det? Anonymkode: 5dd85...24f 😂😂😂. Brukes når det blir påbudt i offentlig rom i september 😉 Anonymkode: 55f84...794
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #16 Skrevet 30. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en 10 pakk liggende. Slik at jeg slipper å løpe ut ved første mulighet det blir påbud. Og hvis jeg blir syk og skal på sykehuset/fastlegen eller noe sånt. Jeg håper kino, teater og slike ting hvor man sitter side om side kan åpnes 100%, men med påbud om munnbind. Når man sitter skulder til skulder, og det er munnbind-krav så vil man få mer nytte av det. Jeg kommer ikke til å dra på offisielle ting før det skjer. Kollektiv holder jeg meg unna. Er ikke på restauranter, ute å drikker eller noe slikt. Er på butikk, men det å bruke det i butikken i dag er bortkastet penger. For det hjelper lite mot å få smitte, det er mer for å unngå å spre smitte. Så da må alle bruke det, hjelper ikke at 1 tilsynelatende frisk person bruker det i et rom med 5000 andre med 500 syke personer. Det er de 500 som skal bruke munnbind, ikke de andre. Det funker bare om alle bruker det. Håper på et krav snart, med et slikt krav så kan man også åpne mer. Så lenge de andre smittevernrutinene blir fulgt også. Rop ut om du vet om noen i stoff som ikke er så alt for dyre! Fra en trygg nettside/butikk. Er på utgikk etter det men apotekets er svindyre. Anonymkode: 7280d...470 Jeg kjøpte på bonprix. Anonymkode: 7d950...a7d
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #17 Skrevet 30. juli 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere òg flere land anbefaler munnbind i forskjellige settinger. Er du forberedt på at et pålegg kan komme i Norge? Har du skaffet deg munnbind? Selv bestilte jeg en pakken herved om dagene som kombinerer i dag. Så har jeg hvis jeg skulle trenge. Anonymkode: 7d950...a7d Har 50 engangs, akkurat bestilt 100 til. Må ta kollektivtransport noen ganger i høst og antar at det blir påbudt i det offentlige rom i september / oktober cirka. Anonymkode: 55f84...794
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #18 Skrevet 30. juli 2020 Jeg har 50 engangs fra apoteket, og en del i stoff fra Zalando. De i stoff kan vaskes på 60 grader, og siden håndvask skal funke som et tiltak, så må vel 60-gradersvask av stoffmunnbind holde? Tenker det er bedre å ha noe, sånn i tilfelle. Vurderer sterkt å begynne å bruke dem når jeg tar bussen også. Daglige 45 min lange bussturer på stappede busser som utrolig nok fortsatt har sommerruter... Og når sommerrutene er over skal de deles med enda flere jobbpendlere, studenter og skoleelever her i landets nest største by. Anonymkode: 7b69a...16c
pia mater Skrevet 30. juli 2020 #19 Skrevet 30. juli 2020 Nei. Tar ikke kollektivtransport og har ikke behov for flyreiser i nærmeste fremtid. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #20 Skrevet 30. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har 50 engangs fra apoteket, og en del i stoff fra Zalando. De i stoff kan vaskes på 60 grader, og siden håndvask skal funke som et tiltak, så må vel 60-gradersvask av stoffmunnbind holde? Tenker det er bedre å ha noe, sånn i tilfelle. Vurderer sterkt å begynne å bruke dem når jeg tar bussen også. Daglige 45 min lange bussturer på stappede busser som utrolig nok fortsatt har sommerruter... Og når sommerrutene er over skal de deles med enda flere jobbpendlere, studenter og skoleelever her i landets nest største by. Anonymkode: 7b69a...16c men disse fra zalando, er de til å stole på? står jo "Dette produktet er ikke en kirurgisk- eller åndrettsmaske, og kan ikke brukes for personlig beskyttelse eller i medisinsk sammenheng. Produktet er kun beregnet for privat bruk og er ikke egnet for medisinsk bruk eller som beskyttelse i yrkesliv. Masken beskytter ikke mot infeksjoner." på alle... de funker for absolutt ingenting da. Det er rett og slett en falsk pynteobjekt på lik linje som et smykke! Anonymkode: 7280d...470
Anbefalte innlegg