Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg har jobbet ca 3 månder nå etter mammaperm.

Bebisen er straks 11 mnd og pappan klarer seg kjempe bra. Det som er med meg er at jeg sliter med å finne livsgnisten etter jobb. Jeg har en kontorjobb og nå i korona-perioden er det hjemmekontor, noe som har vært bra for min del da jeg kan kose litt med frøkna vår. Men jeg er så sliten når hun er lagt og kvelden kommer. Føler jeg ikke går ut av huset, jobb er her, treningssykkelen er i stua, alt er liksom på samme sted. Jeg har vært flink med å trene i hele korona-tiden, men nå føler jeg at jeg har gått på veggen. Jeg føler meg som en dass, har ikke energi til å gå en liten tur på kvelden, bare ligger på sofaen... og rydder da, føler jeg rydder hele tiden. 

Har det ikke noe bra med meg selv, er virkelig utslitt, savner å ha energi, venner og kose meg i eget selskap. Jeg elsker og ordne meg, freshe meg opp, men nå har jeg ikke energi til å ha på meg vanlig klær en gang. Går rundt i kosebokse og bare daffer rundt.

jeg er mye alene da jeg er sammen med noen som driver med fotball 24/7, og når vi skal finne på noe sammen så faller valget lett på netflix og sofaen.

Verdt å nevne at jeg har lavt stoffskifte, så kan være at jeg burde kommet meg til legen for å sjekke at dosen på levaxin er høy nok. 

Men jeg trenger litt råd og tips til hvordan jeg kan få det bedre med meg selv. Tar imot alt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen konkrete råd, men kjenner meg igjen...

Anonymkode: 57bc1...f4c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det ganske likt etter permisjon, bortsett fra at jeg var på kontoret og jeg hadde ikke lavt stoffskifte. Det varte ganske lenge den perioden med lite energi og lite livsgnist. Det ble bare verre og verre for meg. Var alltid trøtt, hadde vondt i hodet, vanskelig å konsentrere på jobb, begynte å grine av ingenting osv. Jeg ble til slutt sykmeldt en periode. Jeg var deprimert. 

- ta blodprøve. Jeg hadde lite jern. 

- prøv å gjøre koselig ting som f.eks café med venninne

- tving deg selv til å ha kroppen i bevegelse noen ganger

- hvil

- gi det tid

Anonymkode: 0480e...990

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Har følt det samme nå i det siste, pluss vondt i ledd. I dag fikk jeg feber! Kansje du er syk?

Anonymkode: af2d6...e95

AnonymBruker
Skrevet

Tja, dette kan nok være mye mentalt. Du trenger nok mer variasjon i hverdagen, å være bare hjemme er ikke bra. 

Derfor fint å kunne dra på jobb å møte noen andre/være et annet sted for mijøskifte.....merket det selv. Kom meg opp igjen mentalt etter jeg startet med 3 kontordager i uken, resten hjemme. Men jeg starter alltid morgenen med en gåtur på ca 1 t før hjemmekontor, den hjelper sinnsykt. Lever på den videre utover dagen :) 

Anonymkode: 2c19a...38b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også sånn. Bare at jeg ikke jobber enda. Har gått hjemme med minste nå i 1 år og 4 mnd. Og jeg holder på å spy, føler meg fengslet. Jeg har studert, og er ferdig utdannet nå. Har gått deltid så har fått mye tid hjemme med begge ungene, men nå er jeg veldig forskynt, jeg kjenner ikke meg selv igjen lenger. Men nå er det barnehagen fra mandag, det hjelper nok noe her hvertfall

Anonymkode: 76c2d...252

Skrevet

«Godt» å høre at jeg ikke er den eneste. Takk for gode tips! ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Det skjer noe med oss mentalt når vi bare blir sittende. Tror rett og slett ikke vi egentlig var skapt for så mye ro og stillesitting i utgangspunktet. Bare det moderne samfunnet som har sørget for at det blir mye av det.

Beste tipset er å trene! Ute i frisk luft. Man blir så glad ❤️

Anonymkode: 502af...ac3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...