AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 Har en god del nedpress, hatt det mye de siste kanskje 14 dagene. Kjennes ut som hele underlivet er stort og hovent og at ting faller ut😅 Idag har jeg i tillegg fått litt menssmerter, mest i ryggen. Tok en selvtest for UVI pga mensmurringene, slo ut biiittelitt på leukocytter, men det var alt. Det kan jo også være fra utflod. Har en del kynnere, men de er ikke vonde. Er 24 uker på vei. Er dette normalt, eller noe å bekymre seg for? Vil nødig ringe føden og komme inn på en sjekk, har veldig lang reisevei så blir ikke bare en svipptur! Anonymkode: 2472d...ae5
undulat2018 Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 Jeg ringte føden for mensmurringer over en lengre periode. Måtte inn på sjekk, livmorhalsen hadde halvvert seg og jeg ble satt på riehemmende i 48 timer. Babyene holder deg fortsatt inne - 3 uker senere! Dette var da i uke 31. Jeg ville kanskje ringt 🤷🏽♀️ 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #3 Skrevet 30. juli 2020 2 timer siden, undulat2018 skrev: Jeg ringte føden for mensmurringer over en lengre periode. Måtte inn på sjekk, livmorhalsen hadde halvvert seg og jeg ble satt på riehemmende i 48 timer. Babyene holder deg fortsatt inne - 3 uker senere! Dette var da i uke 31. Jeg ville kanskje ringt 🤷🏽♀️ Hmm ja det var det jeg fryktet. Hvor lenge gikk du med murringer? Tok paracet ikveld og det hjalp en del, så ble ikke til at jeg ringte ikveld. Er ikke sånn at det er kjempevondt, men regner med at de evt ville bedt meg ta paracet hvis jeg hadde ringt dem.. Anonymkode: 2472d...ae5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #4 Skrevet 30. juli 2020 Jeg har også hatt mensmurringer de siste dagene, i tillegg kvalme også kjennes underlivet hovent og ømt ut.. bør kanskje ringe føden jeg også? Er i uke 36.. Anonymkode: 0f732...66a
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #5 Skrevet 31. juli 2020 Jeg trodde det var normalt må jeg innrømme. Uff, så uvitende jeg føler meg til tider. Men, om du er i tvil eller usikker på noe, så alltid ring. Det er min holdning ihvertfall. Om ikke annet bare for å få ro på og slippe og bekymre deg. Jeg har ringt legen to ganger (alt for mye «skummel» info i disse Facebook termin gruppene), og det var aldri noe alvorlig. Men jeg var jo kjempe bekymra, så det betydde mye for meg å få en sjekk. Anonymkode: 78117...b1b
undulat2018 Skrevet 31. juli 2020 #6 Skrevet 31. juli 2020 Jeg gikk med mensmurringer en dag 🤷🏽♀️ Jeg trodde også det var heeelt normalt. Det var ei venninne som overtalte meg til å ringe. Nå er holdningen «ring heller en gang for mye». Ofte ber jordmødrene om å se det litt ann uansett, men det er bedre å «drodle» litt med de - som faktisk har peiling 😁
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #7 Skrevet 31. juli 2020 Mensmurringer i starten er gjerne livmor som utvider seg. Lenger ut i graviditeten skal man være obs på mensmurringer, da er det vel strengt tatt livmor som trekker seg sammen, så bør ikke bli for mye av de. Her kom de som et tydelig tegn på å roe ned, sammen med mye kynnere. Fikk økt graden av sykemelding og beskjed om å roe ned så ikke det ble noe tull. Ble aldri det, men jeg var nok litt treg på å høre på kroppen ja. Man ønsker liksom å leve som normalt fordi alle sier man skal det, med jobb, trening, aktiviteter og i svangerskap nr to et barn til å ta seg av. Så det sitter vel litt inne for oss å roe nok ned. Men det hjalp, ble ikke mer murringer før fødsel. Anonymkode: fa466...c68
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #8 Skrevet 31. juli 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde det var normalt må jeg innrømme. Uff, så uvitende jeg føler meg til tider. Men, om du er i tvil eller usikker på noe, så alltid ring. Det er min holdning ihvertfall. Om ikke annet bare for å få ro på og slippe og bekymre deg. Jeg har ringt legen to ganger (alt for mye «skummel» info i disse Facebook termin gruppene), og det var aldri noe alvorlig. Men jeg var jo kjempe bekymra, så det betydde mye for meg å få en sjekk. Anonymkode: 78117...b1b Vet det er normalt i første trimester, men ja.. Huff ja termingrupper på Facebook kan være skumle😅 alltid noen som har opplevd noe man ikke vil oppleve! Godt du fikk sjekk når du ba om det👌 10 timer siden, undulat2018 skrev: Jeg gikk med mensmurringer en dag 🤷🏽♀️ Jeg trodde også det var heeelt normalt. Det var ei venninne som overtalte meg til å ringe. Nå er holdningen «ring heller en gang for mye». Ofte ber jordmødrene om å se det litt ann uansett, men det er bedre å «drodle» litt med de - som faktisk har peiling 😁 Oi hjelp, én dag! Det er jo ingenting - skummelt!! 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Mensmurringer i starten er gjerne livmor som utvider seg. Lenger ut i graviditeten skal man være obs på mensmurringer, da er det vel strengt tatt livmor som trekker seg sammen, så bør ikke bli for mye av de. Her kom de som et tydelig tegn på å roe ned, sammen med mye kynnere. Fikk økt graden av sykemelding og beskjed om å roe ned så ikke det ble noe tull. Ble aldri det, men jeg var nok litt treg på å høre på kroppen ja. Man ønsker liksom å leve som normalt fordi alle sier man skal det, med jobb, trening, aktiviteter og i svangerskap nr to et barn til å ta seg av. Så det sitter vel litt inne for oss å roe nok ned. Men det hjalp, ble ikke mer murringer før fødsel. Anonymkode: fa466...c68 Sjekket de deg? Hadde det noe innvirkning på livmorhals osv? Ja er en vanskelig balanse! Dette er ikke min første heller så er jo nærmest umulig å ta det med ro, ihvertfall nå i ferien med barn hjemme. Anonymkode: 2472d...ae5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå