Gå til innhold

Hvorfor ringer kommunelegen fra skjult nummer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke smittet og har ikke satt meg i en posisjon hvor jeg har kunnet bli smittet på lenge, men hvorfor ringer kommunelegen fra skjult nummer ved smittesporing? Hva er greia? Kan man ikke etablere et nummer i hver kommune tilknyttet smittesporing? Dersom man unnlater å ta telefonen ved anrop kunne man i det minste 1881-ene nummeret...? Da burde smittesporing feks Oslo kommune kommet opp..

Synes hele prosessen med sporing preges av amatørmessighet for å være ærlig....

Anonymkode: f8568...b7b

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommunelegen ringer frå skjult nummer fordi han skal slippe å bli oppringt av folk i eninga. 

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet

Når de ringer med skjult nummer vil det føre til at mange ikke tar telefonen, og heller ikke får beskjed om at de har Corona

Anonymkode: 7339e...579

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Kommunelegen ringer fra skjult nummer for å unngå at folk misbruker nummeret og ringer og plager vedkommende med all slags trivielle spørsmål.

Anonymkode: b6f17...1d7

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Bingeline skrev:

Kommunelegen ringer frå skjult nummer fordi han skal slippe å bli oppringt av folk i eninga. 

Burde vært en vakttelefon av noe slag...

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når de ringer med skjult nummer vil det føre til at mange ikke tar telefonen, og heller ikke får beskjed om at de har Corona

Da er man passe dum. Man vet jo at man har testet seg og venter på et svar.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke spesielt dum, men jeg tar ALDRI telefonen dersom det er ukjent nummer...

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke spesielt dum, men jeg tar ALDRI telefonen dersom det er ukjent nummer...

Så kommunelegen har et nummer du kjenner igjen?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det sendes SMS dersom kommunelegen ikke når fram på telefon, slik at man kan ta kontakt selv dersom man ikke når telefonen eller ikke tar pga skjult nummer.

Anonymkode: 8dbf8...c3e

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Idiotisk spør du meg. Mange ønsker ikke å ta telefon når det er ukjent nummer, blant annet fordi det har vært så mye spam og misbruk i det siste. De kan jo sperre nummeret for inngående hvis de er redde for å bli ringt tilbake i ett sett. 

Anonymkode: 8f821...b62

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei det kan også være snakk om folk som skal varsles fordi en annen person har testet positivt.

Anonymkode: ccb18...90f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Idiotisk spør du meg. Mange ønsker ikke å ta telefon når det er ukjent nummer, blant annet fordi det har vært så mye spam og misbruk i det siste. De kan jo sperre nummeret for inngående hvis de er redde for å bli ringt tilbake i ett sett. 

Det er passe teit å sette seg i en slik situasjon at man går glipp av viktig informasjon, egentlig. Spesielt når situasjonen er som  den er og det ikke finnes perfekte systemer der alle har tenkt på alt når det gjelder pandemien. 

Anonymkode: c733b...065

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er passe teit å sette seg i en slik situasjon at man går glipp av viktig informasjon, egentlig. Spesielt når situasjonen er som  den er og det ikke finnes perfekte systemer der alle har tenkt på alt når det gjelder pandemien. 

Anonymkode: c733b...065

Det er useriøst å ringe fra skult nummer. Hvis jeg ikke hadde vært testet for korona og heller ikke vært i nærheten av andre enn familie, ville jeg ikke ha trodd hvis de ringte fra skult nummer og sa at jeg måtte i karantene. Det har allerede vært en god del koronasvindel og pranks, så nei takk. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så mange idioter nå til dags som ikke evner å ta telefonen når noen ringer! Hva er det i veien med folk? Redd det skal komme demoner ut av røret??

Anonymkode: 9ef5b...d3b

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mange idioter nå til dags som ikke evner å ta telefonen når noen ringer! Hva er det i veien med folk? Redd det skal komme demoner ut av røret??

Anonymkode: 9ef5b...d3b

Det er faktisk noen av oss som sliter med telefon angst. Jeg snakker kun med mennesker jeg kjenner godt på telefon, klarer ikke ta telefonen hvis jeg ikke vet hvem det er. Så ringer det ett ukjent nr til meg så tar jeg den ikke! Det er fordi det i 99% av tilfellene er telefonselgere. 

Anonymkode: 0fbcf...a44

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er useriøst å ringe fra skult nummer. Hvis jeg ikke hadde vært testet for korona og heller ikke vært i nærheten av andre enn familie, ville jeg ikke ha trodd hvis de ringte fra skult nummer og sa at jeg måtte i karantene. Det har allerede vært en god del koronasvindel og pranks, så nei takk. 

Det er mulig du synes det er useriøst, men de fleste seriøse telefoner kommer faktisk fra skjult nummer. Jeg nevner i fleng: sykehuset, fastlege, politiet, kommunen, fylkeskommunen, NAV, skatteetaten og som vi nå vet, kommunelegen. Lista er ikke komplett. Jeg tenker at det mest useriøse her er voksne mennesker som nekter å la seg oppringe av det offentlige og å ta  tilnærmet alle ekstremt viktige telefoner. Man skulle tro de fleste ville vite det raskt hvis de har hatt innbrudd hjemme eller har et familiemedlem som er blitt akutt innlagt, men nei. Det er ikke alltid like gøy eller interessant å ta telefoner fra skjult nummer, men det er jammen ikke alltid like gøy eller interessant å henge opp klesvasken, betale regninger eller rense sluket heller, men som voksne mennesker gjør de fleste av oss det likevel. 

Anonymkode: adc8a...49a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk noen av oss som sliter med telefon angst. Jeg snakker kun med mennesker jeg kjenner godt på telefon, klarer ikke ta telefonen hvis jeg ikke vet hvem det er. Så ringer det ett ukjent nr til meg så tar jeg den ikke! Det er fordi det i 99% av tilfellene er telefonselgere. 

Da hadde det vel ikke hjulpet om de ringte fra et nummer, eller kjenner du kommunelegen personlig?

Anonymkode: adc8a...49a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kjenner vel neppe telefonnummeret til kommunelegen, så da er du like langt.

Det hadde ikke vært nødvendig å ha skjult nummer dersom folk ikke misbrukte det. Kjenner både leger og tannleger som ikke vil ha nummeret sitt i «telefonkatalogen», på grunn av duster som skal ringe midt på natten for filleting.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at telefonselgere, "windows-svindlere", meningsmålinger osv ikke ringer fra skjult nummer.

Så egentlig er det tryggere å besvare skjult nummer enn ukjent nummer.

Anonymkode: 5073f...6b2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Leger og sykehus ringer da ikke fra skjult nummer??? Jeg har 180-appen, og får opp at det er XXXXX legekontor eller XXXXX sykehus som ringer.

Anonymkode: cda1a...fab

• Liker 8
  • Opprett ny...