Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått nye naboer nedenunder og det er en utenlandsk familie med  baby og noen små gutter på 3-4 år. Barna krangler og hyler nesten hele tiden, babyen gråter innimellom, og det er veldig slitsomt å høre på høye hylende stemmer og mødre som kjefter annethvert minutt. 

Dette er en lavblokk fra 50-tallet som er dårlig isolert, men frem til nå har det gått ganske bra, fordi det har ikke bodd små barn her og alle mine naboer tar hensyn til hverandre. 

Nå er ikke disse nyinnflyttede klar over at det er så lytt her, så jeg kan jo ikke stå på døren deres med en gang og gi beskjed, men jeg kjenner det skal bli veldig slitsomt med høye hylende kranglende små barnestemmer hver eneste dag🙄Barna går ikke i bhg. 

Jeg sliter mye med hodepine så jeg er avhengig av å slappe av på sengen i fred og ro, og det går ikke nå.

Kan jeg klage på at ungene hyler og skriker på dagtid? 

Anonymkode: f5ac1...dbf

Videoannonse
Annonse
Gjest MrTeddy29
Skrevet (endret)

Jeg ville enkelt og greit hengt en lapp på døra demmes hvor det står

"Hei, jeg er en av naboene i blokken. Ville bare informere om at blokken er fra gamle tider, og man hører veldig godt gjennom vegger og gulv. Og lurer på om dere kan dempe lydnivået litt da det høres veldig godt, håper dere forstår :)"

Blir det værre så kan du klage til styret, selv om det er midt på dagen så betyr det ikke at man skal være en plage for andre naboer.  Om de er oppegående mennesker, så burde dem forstå dette. 

Snakker av erfaring da jeg selv bor i en blokke, og har hatt mye problemer med dette, men jeg har alltid gitt beskejd på en saklig måte og normalt sett blir det roligere etter det

Bedre og gi beskjed veldig tidlig en sent da de ikke sikker er klar over hvor høyt det virkelig er. .

Endret av MrTeddy29
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått nye naboer nedenunder og det er en utenlandsk familie med  baby og noen små gutter på 3-4 år. Barna krangler og hyler nesten hele tiden, babyen gråter innimellom, og det er veldig slitsomt å høre på høye hylende stemmer og mødre som kjefter annethvert minutt. 

Dette er en lavblokk fra 50-tallet som er dårlig isolert, men frem til nå har det gått ganske bra, fordi det har ikke bodd små barn her og alle mine naboer tar hensyn til hverandre. 

Nå er ikke disse nyinnflyttede klar over at det er så lytt her, så jeg kan jo ikke stå på døren deres med en gang og gi beskjed, men jeg kjenner det skal bli veldig slitsomt med høye hylende kranglende små barnestemmer hver eneste dag🙄Barna går ikke i bhg. 

Jeg sliter mye med hodepine så jeg er avhengig av å slappe av på sengen i fred og ro, og det går ikke nå.

Kan jeg klage på at ungene hyler og skriker på dagtid? 

Anonymkode: f5ac1...dbf

Uff! Slet med det samme, blokk fra 50-tallet. Verste var om sommeren, de var inne hver dag hele tiden, og hadde noen ganger en annen familie på besøk slik at der var 7-8 bråkete unger som herjet hele tiden.. Og vaskemaskin hadde de lite erfaring med. Ødelagt av alt juggelpyntet.

Mareritt! Kunne ikke selge heller da jeg ville tapt flere hundre tusen. 

De flyttet til slutt men tok 5-6 år.

Anonymkode: 9659d...283

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, darkrobin28 skrev:

Jeg ville enkelt og greit hengt en lapp på døra demmes hvor det står

"Hei, jeg er en av naboene i blokken. Ville bare informere om at blokken er fra gamle tider, og man hører veldig godt gjennom vegger og gulv. Og lurer på om dere kan dempe lydnivået litt da det høres veldig godt, håper dere forstår :)"

Blir det værre så kan du klage til styret, selv om det er midt på dagen så betyr det ikke at man skal være en plage for andre naboer.  Om de er oppegående mennesker, så burde dem forstå dette. 

Snakker av erfaring da jeg selv bor i en blokke, og har hatt mye problemer med dette, men jeg har alltid gitt beskejd på en saklig måte og normalt sett blir det roligere etter det

Bedre og gi beskjed veldig tidlig en sent da de ikke sikker er klar over hvor høyt det virkelig er. .

Dessverre er der vanskelig for 3-4-åringer og babyer å ta hensyn, så dette hjelper nok lite.

Anonymkode: 9659d...283

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i enebolig, med to mål hage rundt, og fikk beskjed fra naboen om å bråke minst mulig fra barna. Av typen rop og hyl i hage. Og vi tok det pent og prøver å justere oss. Selv om gudene vet hvordan de klarer å høre noe som helst over den distansen. Vi får heller ikke lov til å grille.

Anonymkode: 0ec12...c0b

AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve å si ifra selv, eller til styret. Hjelper ikke dette er det i realiteten fint lite du kan gjøre. Det stopper der desverre. 

Sånn er det når boligprisene er hinsides. Da tvinges småbarnsfamilier inn i blokker. Er selv mor til småbarn og bor i gammel blokk. Vi lever som normalt. Til gjengjeld røyker ei eldre kjerring ofte under oss. Vi kommer ingen vei med det selv om vi nærmest passiv røyker så mye at vi kunne like så godt starta selv. 

Sånn er det å bo i blokk. Take it or leave it.

Anonymkode: 675f4...171

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...