AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 Jeg synes det er utrolig vanskelig og sammerbeide med han.. jeg har vært fleksibel med han om og bytte timene i samværet men han er ikke fleksibel tilbake.. Jeg skal på hyttetur nå i morgen og siden båtene ikke helt kommer når han kommer og henter i tiden hans så sier han at jeg må komme tidligere. Når jeg har har forklart han dette og at han kan komme og hente barnet når vi kommer igjen som er 1-2 timer senere en hente timen hans, men han skal være så vanskelig Takler han snart ikke. Hvorfor må mødrene være mer fleksible en fedrene må? synes det er så dårlig gjort av han. Anonymkode: 1c3c8...3c1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 Var det du som gikk fra ham? Muligens payback som vil vare i all mulig framtid... Anonymkode: ff83c...4dc
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #4 Skrevet 30. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det du som gikk fra ham? Muligens payback som vil vare i all mulig framtid... Anonymkode: ff83c...4dc Har aldri vært i et forhold med han så nei. ikke meg Anonymkode: 1c3c8...3c1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 Skjønner ikke helt den konkrete situasjonen du prøver å forklare her, men jeg kan i alle fall skrive under på at det å dele barn med en eks handler om å svelge kameler til den store gullmedalje. 😅 Mine beste råd om hente/levere-avtaler er: 1. Si ifra i så god tid som mulig hvis det blir endringer. 2. Spør på en fin/ydmyk måte. Det er han som gjør deg en tjeneste hvis dere går bort fra avtalen, og det er fint å handle deretter. 3. Prøv å ikke vær anklagende i tonen hvis du skal minne han på at du har gjort lignende avtaler for han tidligere. Med mindre gjengjeld var spesifikt avtalt, så er det ingenting han må forholde seg til, men hvis du legger det frem på en hyggelig måte, så kanskje du får litt goodwill. 4. Hvis han fortsatt ikke vil rikke seg for deg, men stadig forventer at du skal gjøre det, prøv å invitere på et møte i «fredstid» der dere får snakket ut og kanskje blir enige om hva dere kan gjøre for å forhindre lignende situasjoner i fremtiden. Anonymkode: 94a51...53a
regine Skrevet 30. juli 2020 #6 Skrevet 30. juli 2020 Den enkleste måten er å holde seg slavisk til avtalen, bestandig. Det betyr at du sier nei når han vil ha endring og også forholder deg til avtalen og aldri selv spør om endring selv heller. Rigid? Absolutt, men da blir det ingen forventinger om at avtalen bare er veiledende og man skal egentlig kunne endre ting hele tiden. Mye enklere å forholde seg til at sånn er det, det har vi avtalt og det forholder vi oss til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå