AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 Er egentlig utdannet fysioterapeut, men jobber nå i en dagligvare butikk. Helt nytt for meg. I starten var det enormt stressende, mindre stress nå. Men av og til kjenner jeg på at jeg sliter med å må være smilende hele tiden. Kan også bli sliten av å "prate" om vær og vind hele tiden. Det blir så mye jatting. 🙄 Er blid person altså (ikke misforstå) Det er også ikke helt greit når folk kjefter på meg. Fy fy... skulle ikke vært lov. Hva syntes dere som jobber i dette yrket? Du som ikke jobber i yrket tror kanskje det er sært og lavstatus aktig. Det er tøffere enn hva jeg trodde hvertfall. Anonymkode: 8a563...583 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 8 år holdt for meg aldri igjen. Anonymkode: 51449...600 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #3 Skrevet 30. juli 2020 Jeg har jobbet i helsa også, å det er mye tøffere yrke på et helt annet vis. Her er deg mer slitsomt, irriterende samne kunder, heldigvis få av dem men. Har lite tolleranse bak kassen ift helseyrket. TS Anonymkode: 8a563...583 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #4 Skrevet 30. juli 2020 Jeg har jobbet i butikk i snart 20 år, men ikke typ matbutikk og slikt. Og det er fryktelig slitsomt, tror ikke folk er helt klar over hvordan det er. Vi må ha kunnskap om alle produkter ned til detaljnivå, hvor mye elastan, hvor mye bomull, vasking, hvilken kropp passer de forskjellige modellene på osv. Itillegg skal vi være psykolog, høre om vær og vind, hva alle mener om coronasituasjonen, hvor synd det er på kunden, hvor lenge de har vært enke, hvor mange oldebarn, hvor dårlig/bra service det er rundt om, reklamasjoner, krangling med kunder osv osv. Men, jeg elsker jobben min 😂 Får høre utrolig mye rart! Men matbutikk og piping av masse varer, det hadde jeg ikke turt. Det hadde blitt for mye for meg. Anonymkode: 9ed40...e3e 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet i butikk i snart 20 år, men ikke typ matbutikk og slikt. Og det er fryktelig slitsomt, tror ikke folk er helt klar over hvordan det er. Vi må ha kunnskap om alle produkter ned til detaljnivå, hvor mye elastan, hvor mye bomull, vasking, hvilken kropp passer de forskjellige modellene på osv. Itillegg skal vi være psykolog, høre om vær og vind, hva alle mener om coronasituasjonen, hvor synd det er på kunden, hvor lenge de har vært enke, hvor mange oldebarn, hvor dårlig/bra service det er rundt om, reklamasjoner, krangling med kunder osv osv. Men, jeg elsker jobben min 😂 Får høre utrolig mye rart! Men matbutikk og piping av masse varer, det hadde jeg ikke turt. Det hadde blitt for mye for meg. Anonymkode: 9ed40...e3e Jeg forstår den😅 All jobb er god jobb på sin måte. En jobb jeg ikke ser på som en fullverdig jobb må være blogging. Beklager. Jeg jobber som sagt i kassen på matvarebutikk. Og alt hva folk sier og forteller. Prøver å drite deg ut foran andre, viser sitt irritable humør, eller tvert imot - kjempe happy som nettopp har kjøpt seg ny hytte!🤩 blæ. Okei, idag er kanskje ikke dagen men. Jeg måtte bare høre. Er 32år, så én ting er sikkert, jeg vil ikke forbli i dette yrket. 🙂 Ts Anonymkode: 8a563...583 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #6 Skrevet 30. juli 2020 Vært bak kassa i tjue år, er leder nå, men er selvsagt i kassa innimellom uansett. Jeg har lært meg å ha en jobbpersonlighet, det er som jeg går inn i en rolle på jobb. Som en skuespiller. Jeg er slett ikke en sosial og hyggelig person utenom jobb, men bak kassa smiler og ler jeg. Det krever energi, men jeg er aldri personlig på jobb. Jeg er bare "i rollen min", og så går jeg hjem og er meg selv. Anonymkode: ffcb4...eee 8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #7 Skrevet 30. juli 2020 Jeg blir helt sprø av det. Enkelte dager er jeg så sliten at jeg bare blir sittende å gråte foran Netflix etter jobb. Anonymkode: 9b2ba...6b3 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #8 Skrevet 30. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir helt sprø av det. Enkelte dager er jeg så sliten at jeg bare blir sittende å gråte foran Netflix etter jobb. Anonymkode: 9b2ba...6b3 Enig😅 i min butikk har vi mye av de samme kundene. En gjenganger må jo være type "Oi, jeg skulle egentlig baaare ha en ting, men ender jo alltid opp med mer *LATTER* hoho. Jeg jeg ler! 😫 Anonymkode: 8a563...583 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #9 Skrevet 30. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vært bak kassa i tjue år, er leder nå, men er selvsagt i kassa innimellom uansett. Jeg har lært meg å ha en jobbpersonlighet, det er som jeg går inn i en rolle på jobb. Som en skuespiller. Jeg er slett ikke en sosial og hyggelig person utenom jobb, men bak kassa smiler og ler jeg. Det krever energi, men jeg er aldri personlig på jobb. Jeg er bare "i rollen min", og så går jeg hjem og er meg selv. Anonymkode: ffcb4...eee Hvordan klarer du det? Jeg jobber ikke i kassa på dagligvare,men med noe annet og jeg kunne trengt tips. Jeg tar ting veldig personlig og i mitt yrke møter jeg mange sure folk. Anonymkode: 36337...274 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #10 Skrevet 30. juli 2020 Sosial kjekk jobb Anonymkode: 5ce41...280
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #11 Skrevet 30. juli 2020 Har all verdens respekt for dere som står bak kassene 😃 jeg har sett litt av hvert opp igjennom årene om hva dere må deale med. Dere møter jo alle typer mennesker. Tøffinger er dere! Jeg setter pris på et hei, et smil og et hadet bra. Utover det forventer jeg ikke mer, dere blir sikkert møkkalei av å måtte være så over happy. Anonymkode: 80edb...820 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #12 Skrevet 30. juli 2020 Syns det var forferdelig, enkelte mennesker kan være så slemme. Slet med angst og pleide å begynne skjelve på hendene sånn at jeg pep inn samme vare to ganger osv. Spesielt hvis det begynte å bli kø. Følte hundre par øyne sto å glodde på meg og fulgte med på alt jeg gjorde. Kundene ble sinte hvis jeg slo inn 2 ganger pga skjelvingen på hendene, det hjalp ikke å beklage og rette opp i det med en gang.. Som kunde selv kunne jeg aldri gjort dette mot en ung jente i kassa. Anonymkode: 5af30...428 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #13 Skrevet 30. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vært bak kassa i tjue år, er leder nå, men er selvsagt i kassa innimellom uansett. Jeg har lært meg å ha en jobbpersonlighet, det er som jeg går inn i en rolle på jobb. Som en skuespiller. Jeg er slett ikke en sosial og hyggelig person utenom jobb, men bak kassa smiler og ler jeg. Det krever energi, men jeg er aldri personlig på jobb. Jeg er bare "i rollen min", og så går jeg hjem og er meg selv. Anonymkode: ffcb4...eee Samme her, men jeg jobber i helsevesenet. Anonymkode: ccc8d...c5b 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #14 Skrevet 30. juli 2020 Jeg har ikke jobbet i dagligvare, men de som sier "bare sitte i kassa" skulle fått et spark på leggen og en måneds jobb i nettopp kassa....de hadde jo dødd 🤯 Anonymkode: eb82c...3fe 11
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #15 Skrevet 30. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarer du det? Jeg jobber ikke i kassa på dagligvare,men med noe annet og jeg kunne trengt tips. Jeg tar ting veldig personlig og i mitt yrke møter jeg mange sure folk. Anonymkode: 36337...274 Hmm, jeg vet ikke helt hvordan jeg fikk det til, men da jeg var ung og hadde min første jobb med mye kundekontakt forsto jeg ganske fort at man ikke trenger å være seg selv. Man kan bare se på det som en rolle man har. De første årene tok jeg ting veldig personlig, hvis en kunde kjeftet kunne det ødelegge hele kvelden og noen ganger tenkte jeg på det i dagevis. Men etter hvert lærte jeg meg å distansere meg fra "meg" som person og rollen min som ansatt. Å smile og være hyggelig er en del av jobben, men jeg vet liksom alltid at dette er et spill, dette er rollen min, jeg trenger ikke å være meg selv når jeg jobber. Anonymkode: ffcb4...eee
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #16 Skrevet 30. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig😅 i min butikk har vi mye av de samme kundene. En gjenganger må jo være type "Oi, jeg skulle egentlig baaare ha en ting, men ender jo alltid opp med mer *LATTER* hoho. Jeg jeg ler! 😫 Anonymkode: 8a563...583 Til å spy av. Møtte samme greie i en annen jobb, alle trodde de var originale og morsomme -jeg hørte det ørten ganger hver dag 🤮 Anonymkode: eb82c...3fe 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #17 Skrevet 30. juli 2020 Jeg jobber som resepsjonist for fysioterapeuter/kiropraktorer, og møter mange forskjellige humør. De fleste har jo vondter her eller der, og det er alltid noen som må klage og uffe seg hver eneste gang de er innom. Det er ikke det at jeg ikke forstår det, men noen oppfører seg jo som om de er de eneste med smerter. Og det er mange som mener det er akutt, men så viser det seg at det ikke er det. Da er det gjerne jeg som får pepper for å ha booket dem inn på en hastetime, og selv etter en runde skjenn fra en stadig sur sjef, må jeg sitte smilende i resepsjonen. Kommentaren jeg oftest hører er "du sitter jo bare i resepsjonen...". Ja, nettopp, så la være å sutre så utrolig mye til MEG, det er ikke JEG som kan fikse ryggen din🙄 Slutter så fort jeg finner meg noe annet. Anonymkode: 739c4...78f 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #18 Skrevet 30. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Enig😅 i min butikk har vi mye av de samme kundene. En gjenganger må jo være type "Oi, jeg skulle egentlig baaare ha en ting, men ender jo alltid opp med mer *LATTER* hoho. Jeg jeg ler! 😫 Anonymkode: 8a563...583 Vil du ha med kvitteringen? Nei, den skal du få av meg! ÅJA TUSEN TAKK HAHAHA Anonymkode: 9b2ba...6b3 7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #19 Skrevet 30. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil du ha med kvitteringen? Nei, den skal du få av meg! ÅJA TUSEN TAKK HAHAHA Anonymkode: 9b2ba...6b3 Vil du ha pose? hva tror du da? Ser det ut som jeg får plass i lomma? 😅🙄 Anonymkode: ddc97...343 1
Minya Skrevet 30. juli 2020 #20 Skrevet 30. juli 2020 Etter 20 år i dagligvare og servicebransjen, kan jeg fortelle deg at vi blir noen jævler på skuespill og meningsløst småprat. Og de evinnelige vitsene som er *litt* morsomme den aller første uka du jobber, men som bare blir eldre og mer dust jo lenger du har vært i bransjen. Jeg klarer ikke engang å smile av "scanner den ikke? Da er den jo gratis da! Ohahahha" lenger. Jeg setter heller et lettere oppgitt uttrykk i kunden og spør om de kan gjette hvor mange ganger jeg hører den per uke, og så be dem gange det opp med 20 år. Da skjønner de hvorfor jeg ikke gidder. Ser jo selvfølgelig an kunden, noen tåler jo ikke at man snakker tilbake til dem selv når vi svarer på spørsmål de stiller. Men noen av mine nærmeste venner har jeg også møtt ved å være kasserer/butikkmedarbeider når de kom inn som kunder. Det er naturlig å like enkelte mennesker bedre enn andre, og når du har vært lenge nok på ett sted, stopper de alltid og prater en stund før de må fly videre. Det er de små gledene som gjør dagen, men dessverre kan én skikkelig møkkakunde ødelegge resten av dagen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå