Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp!! Begynner utdanning i lektor (nordisk) ved UiB og står mellom å velge historie eller religion som fag nr. 2. 

Noen som kan anbefale en av de? Noe som lønner seg over det andre?

Anonymkode: fb93a...c6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket trinn ønsker du å jobbe med?

Vet at en del har årsenhet i historie, men det gjelder vel også for religion. Tror du må gå for noe du trives med. 

AnonymBruker
Skrevet

Religion og historie er vel litt likestilt i forhold til attraktivitet i forhold til fast jobb. Hadde gått for det jeg likte best! 

Anonymkode: f9194...21a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta det du liker best :) 

Du kommer til å ha språkhistorie når du studerer norsk, så det blir kanskje lettere å ta historie i tillegg? 

Anonymkode: 57c01...5db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg er ikke sikker på hvilket trinn jeg ønsker å jobbe med.. Sikter kanskje mest mot ungdomsskolen, men er ganske åpen (per dags dato, dette kan jo ha endra seg til jeg skal ut i arbeidslivet)😂

Problemet er bare at jeg liker både historie, religion (og forsåvidt samfunnsfag) like godt. Så derfor har jeg prøvd å tenke på hva som eventuelt lønner seg den dagen jeg skal søke jobb..

Takk igjen for svar, skal ta det med i betraktningen når jeg nå skal velge;)

Anonymkode: fb93a...c6d

Skrevet

Du kan jo lese læreplanene for aktuelle undervisningsfag på ungdomstrinnet og se om det feks er en av de som inneholder flere kompetansemål og innhold du kunne tenke deg å undervise i, enn det andre? :) Jeg stod mellom samfunnsfag og religion for ekstra studiepoeng og ett fag til nå, og valgte religion. Det er VELDIG lurt å velge noe du selv er interessert i, som flere har tipset om!

• Liker 1
Skrevet

Timetallet i samfunnsfag er høyere enn Krle på ungdomstrinnet, også der (i historiedelen) jeg må lese mest for å forberede meg til timer. Ville valgt historie. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går for master i religionsfag nå. Har også psykologi og samfunnsfag 60stp. Etter master og PPU er jeg lektor med tilleggsutdanning. 

Hva tenker dere om jobbmuligheter med disse fagene?

Anonymkode: 1e511...f50

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Går for master i religionsfag nå. Har også psykologi og samfunnsfag 60stp. Etter master og PPU er jeg lektor med tilleggsutdanning. 

Hva tenker dere om jobbmuligheter med disse fagene?

Anonymkode: 1e511...f50

Det spørs veldig hvor i landet du har tenkt til å jobbe. I Oslo kan det bli vanskelig å få jobb med den kombinasjonen.

Anonymkode: d3752...320

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...