AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 Føler jeg må gi et ultimatum snart, for dette het gidder jeg ikke mer. Mamma og min samboer sier ikke noe til hverandre om dette, men jeg er ikke dum og merker at de ikke liker hverandre. Og jeg blir så forbanna på dette. Kan de ikke bare snakke med hverandre om dett?? Jeg har bedd samboer flere ganger om å fikse opp i dette her men har tør rett og slett ikke konfrontere henne. Og hun gidder heller ikke. Så da blir jeg sittende da, hver ferie og hver gang mamma kommer på besøk, imellom dem og føle at ting er forferdelig ubehagelig. Det er helt jævlig å sitte der og kjenne på at to en er så glad i ikke liker hverandre. Jeg greier ikke mer, det ødelegger alt for meg. Men ingen av dem gidder ordne opp. Skal jeg gi dem et ultimatum om at nå må de fikse opp eller så er det over og ut? Eller la det skure og gå, som det har gjort i et par år nå. ? jeg er så lei. Og blir sliten av å ha det sånn. For det er meg det går ut over. Samboer kommer til meg å forteller hvor irriterende han synes mamma er, isteden for å si det til henne. Tønner alt på meg som om jeg er en søppeldunk for alt psykisk stress. Jeg gidder ikke stå i mellom dem. De får fikse opp sjøl. Skulle bare ønske vi hadde en normal familierelasjon. Hadde de begge vært mer rause så hadde de tolerert hverandre men de er begge sta og litt ego. Så da blir det sånn... gleder meg til ferien er over. Anonymkode: f039a...89b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 Så lenge de ikke er ufine med hverandre kan du ikke tvinge noen til å like hverandre? Hvis de er normalt høflige med hverandre får dere heller tenke over om dere skal tilbringe så mye ferie sammen Anonymkode: 6c408...a02 9
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #3 Skrevet 30. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så lenge de ikke er ufine med hverandre kan du ikke tvinge noen til å like hverandre? Hvis de er normalt høflige med hverandre får dere heller tenke over om dere skal tilbringe så mye ferie sammen Anonymkode: 6c408...a02 Nei ikke ufine, men mamma overser samboer og jeg ser tydelig at hun ikke et glad iver at han er her i det hele tatt. Såvidt hun gidder ha øyekontakt. og han tømmer irritasjonen sine over henne på meg. Skal det bare være sånn da? Anonymkode: f039a...89b
exictence Skrevet 30. juli 2020 #4 Skrevet 30. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge de ikke er ufine med hverandre kan du ikke tvinge noen til å like hverandre? Hvis de er normalt høflige med hverandre får dere heller tenke over om dere skal tilbringe så mye ferie sammen Anonymkode: 6c408...a02 Enig Det er ikke ditt problem, men deres. Og hvis de ikke gidder ordne opp seg imellom (kanskje det ikke går, de er bare forskjellig), så trenger ikke du bry deg heller. Det er selvfølgelig ikke hyggelig for eg. Jeg forstår deg godt, men noen kan man ikke få til å like hverandre. Men at de ikke er ufine mot hverandre, burde være selvfølge. Men det er de jo. Kan forstå det blir ditt problem om de lar klager over det til deg. Da kan du bare si at "det gidder jeg ikke høre på. Vær snill å respekter at det er min mor. Jeg blir lei meg når noen snakker stygt om mine nære personer. Setter pris på at du lar være. "
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 Kanskje de har en hemmelighet sammen? Anonymkode: 7dcb5...aca 1
Fluttershy Skrevet 30. juli 2020 #6 Skrevet 30. juli 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Nei ikke ufine, men mamma overser samboer og jeg ser tydelig at hun ikke et glad iver at han er her i det hele tatt. Såvidt hun gidder ha øyekontakt. og han tømmer irritasjonen sine over henne på meg. Skal det bare være sånn da? Anonymkode: f039a...89b Her høres det ut som det er moren din som er problemet, og jeg mener DU må ta det opp med henne, og gi henne klar beskjed om og skjerpe seg! Hvis ikke, så synes jeg så absolutt samboeren din må få komme til deg med frustrasjonen. 14
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #7 Skrevet 30. juli 2020 1 minutt siden, Fluttershy skrev: Her høres det ut som det er moren din som er problemet, og jeg mener DU må ta det opp med henne, og gi henne klar beskjed om og skjerpe seg! Hvis ikke, så synes jeg så absolutt samboeren din må få komme til deg med frustrasjonen. Hvorfor skal jeg stå imellom dem og megle? De er voksne mennesker begge to, og i full stand til å snakke om hva de føler. De er ikke barn. Anonymkode: f039a...89b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #8 Skrevet 30. juli 2020 Føler med deg TS, min mor og tidligere stefar hadde også et kjølig forhold de siste årene før det ryk, spesielt mamma klarte ikke vise kjærlighet. Tydelig at hun holdt ut med han pga felles barn og økonomi. Når det ble slutt lyste hun opp og har en ny kjæreste det funker med. Stemningen er nå en helt annen og det var vondt i min ungdom å merke den dårlige stemningen mellom dem og se mamma oppføre seg så barnslig. Dessverre lite du får gjort med det, men du kan jo si til din mor hva du observerer og at det er lite trivelig for de i rundt når hun oppfører seg sånn. Kanskje får hun en vekker! Anonymkode: 036b6...610
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #9 Skrevet 30. juli 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal jeg stå imellom dem og megle? De er voksne mennesker begge to, og i full stand til å snakke om hva de føler. De er ikke barn. Anonymkode: f039a...89b Fordi det høres ut som at dette kommer fra din mor og ikke fra samboeren din. Da bør du vise samboeren din at du holder til ham. Du bør ikke akseptere at mora di behandler ham dårlig. Ta det opp med henne på en ok måte. Ellers får du heller dra på besøk til henne alene. Samboeren din skal ikke måtte finne seg i å bli dårlig behandlet av en gjest. Anonymkode: f0683...3ff 8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #10 Skrevet 30. juli 2020 Jammen HVA er egentlig problemet mellom de to ? Er det en speisell hendelse eller har det over tid blitt sånn at de rett og slett er så forskjellige at de ikke klarer hverandre ? Man kan ikke løse et problem uten å se på den faktiske årsaken , altså hvorfor er problemet oppstått ? Anonymkode: eb43b...e18 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. juli 2020 #11 Skrevet 30. juli 2020 Men du må jo snakke med henne? Hva er grunnen til at hun ikke liker samboeren din? Har han gjort henne noe? For om de bare er ulik så burde hun være voksen nok til å klare å være sammen og ha det hyggelig sammen uten at en trenger å ha så mye til felles. Man kan snakke om hverdagen, spørre om hvordan det går og vise interesse for personen som elsker datteren og vil tilbringe livet med henne. Hva om dere får barn? Skal hun behandle han sånn da også tenker hun? For det hadde jeg aldri godtatt. Om han er en flott mann med gode kvaliteter og som elsker deg fortjener han respekt og bli behandlet pent.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #12 Skrevet 30. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jammen HVA er egentlig problemet mellom de to ? Er det en speisell hendelse eller har det over tid blitt sånn at de rett og slett er så forskjellige at de ikke klarer hverandre ? Man kan ikke løse et problem uten å se på den faktiske årsaken , altså hvorfor er problemet oppstått ? Anonymkode: eb43b...e18 Akkurat DETTE ville jeg sagt til de det gjelder! Det er ikke ts sin oppgave å løse problemene mellom de, men ved å stille disse spørsmålene, kan ts hjelpe de med å identifisere problemet og muligens starte en prosess. Anonymkode: 036b6...610
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #13 Skrevet 30. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Akkurat DETTE ville jeg sagt til de det gjelder! Det er ikke ts sin oppgave å løse problemene mellom de, men ved å stille disse spørsmålene, kan ts hjelpe de med å identifisere problemet og muligens starte en prosess. Anonymkode: 036b6...610 Tull og tøys ! Det er famile, man oppfører seg ikke som et dataprogram da. TS er bindeleddet mellom de to , hun kjenner begge, så hvis hun har litt klokskap innabords , så burde hun klare å ta seg en samtale med både mor og samboer og finne et komprimiss. Anonymkode: eb43b...e18 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #14 Skrevet 30. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull og tøys ! Det er famile, man oppfører seg ikke som et dataprogram da. TS er bindeleddet mellom de to , hun kjenner begge, så hvis hun har litt klokskap innabords , så burde hun klare å ta seg en samtale med både mor og samboer og finne et komprimiss. Anonymkode: eb43b...e18 Dataprogram? Hva mener du egentlig? Mener du at ts må bare finne seg i at de avskyr hverandre og at det skal være utrivelig å være sammen med dem? Ts høres ung ut, å det er ikke barnas oppgave å være parterapeuter for de voksne! Anonymkode: 036b6...610
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #15 Skrevet 30. juli 2020 Kvinner har lett for å legge andre til hat, selv om det ikke er noen grunn til det. Familieforhold kan være håpløst, selv unngår jeg bare mennesker jeg ikke passer med. Anonymkode: eb7be...425 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #16 Skrevet 30. juli 2020 Beklager, ser nå at det sår MIN samboer.. Trodde det handler om MORENS samboer 🤣 så feil kan man ta! Bare ignorer alt jeg skrev! Enig med de andre Anonymkode: 036b6...610
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #17 Skrevet 30. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dataprogram? Hva mener du egentlig? Mener du at ts må bare finne seg i at de avskyr hverandre og at det skal være utrivelig å være sammen med dem? Ts høres ung ut, å det er ikke barnas oppgave å være parterapeuter for de voksne! Anonymkode: 036b6...610 Mener kald , uten følelser. TS er ikke et barn i den forstand lenger , hun er voksen nok til å ha samboer . Anonymkode: eb43b...e18 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #18 Skrevet 30. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager, ser nå at det sår MIN samboer.. Trodde det handler om MORENS samboer 🤣 så feil kan man ta! Bare ignorer alt jeg skrev! Enig med de andre Anonymkode: 036b6...610 Ok, da forstår jeg jo kommentaren din 🙂 Anonymkode: eb43b...e18
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #19 Skrevet 30. juli 2020 Forstår at dette er ubehagelig for deg. Er det en spesifikk konflikt som ligger til grunn for dette, eller har de rett og slett bare dårlig personkjemi? Samboeren din trenger ikke å sutre til deg, synes han at moren din er så til de grader irriterende, bør han ha en saklig, voksen samtale med din mor om dette. Hva mener han egentlig skal komme ut av å klage til deg, du står da ikke til ansvar for din mors oppførsel/personlighet? Anonymkode: 832f9...1f6 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #20 Skrevet 30. juli 2020 Virker som det er moren din som er problemet. Da tar du samboern din sin side og sier at hun må godta og respektere han og oppføre seg fint mot han, ellers får hun ikke komme på besøk. Såklart er det vanskelig for mannen din å konfrontere henne, hun er moren til kvinnen han elsker - han er i "mindretall" og føler seg nok minst. Moren din som virker som et typisk svigermonster. Snakk til henne og be henne skjerpe seg og prate med han, ellers så kan hun ha det så godt. Anonymkode: a085a...043 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå