AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 I går og i dag har jeg grått mange tårer. Permisjonstiden ble absolutt ikke som jeg trodde, har vært tøft hele tiden. Mini her på 11 uker hater vogna. Har prøvd litt hver dag, han klikker helt etter 10 min. Har bæresele men er utslitt av å bære på han 8 timer hver dag. Jeg orker ikke 😭 hvorfor liker han den ikke?? Det er et fantastisk hjelpemiddel som jeg ikke får brukt. Jeg er sliten i hele kroppen nå. Stress med den sela. Blir tungt for kroppen, må kle han bra for alt vær. Bære på tingene mine. Bære kaffekoppen. Bære matvarer. Må også gå rundt konstant, for nekter at jeg stopper. Må la den fine og praktiske vogna mi stå igjen da, gå og kjøpe bærejakke osv. Dyre greier jeg ikke vil ha. Skal jeg bære han hver dag i min permisjon? I desember når det snør også? Det verste er at han ikke elsker den heller. Gråter 15 min før han roer seg i den. Tror dere han liker bilstol? Nei. Så INGENTING annet enn den dimme sela. Får jo ikke avlastning heller ettersom besteforeldre ikke orker å bære Anonymkode: 98f35...d22
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 Min var lik i 5 måneder og 1 dag. Så plutselig elsket hun vogn, bilstol og alt. Så slutten på permisjonen ble veldig bra. Det er håp! Anonymkode: 28569...066
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #3 Skrevet 30. juli 2020 Min og hatet vogn de første 4-5 månedene. Så snudde det brått, nærmest over natten, og han begynte å like vognen. Det er utrolig tungt i starten, og jeg og var så lei meg for at det aldri ble trilleturer og kjente det i ryggen etter timesvis med bæring.. bare fortsett å prøve, mest sannsynlig løsner det etterhvert! 😊 Anonymkode: 3b5d7...563
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #4 Skrevet 30. juli 2020 Min hatet også vogn. Når hun ble 5 mnd tok jeg frem sittedelen og da elsket hun den. Jeg synes også det var svært tøft de første 5 mnd da jeg har hund jeg må gå turer med. Så hunden fikk ikke så gode turer som den burde i 5 mnd. Anonymkode: 27d5f...5ad
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 Kan skrive under på innlegget over meg:) Hadde også en vognhater, og det var en stor sorg. Ingen som hadde fortalt meg at det fantes babyer som ikke ville ligge i vogn😅 Sjal og sele hjalp meg jo, men jeg ville ikke bruke det, og utviklet et hat mot bæretøy:p Følte det var upraktisk, varmt, tett og siden jeg er veldig kort og babyen min veldig lang, så klarte jeg ikke å bake, handle og alt annet som bærefanatikere tydeligvis gjør😅 Men da han ble 4 mnd byttet jeg til sittedel, og da løsnet det veldig. Han brukte liggedelen litt mer etter hvert også, altså. Og til slutt ble han en vognelsker som sov 2-3-timersdupper i vogn som sto i ro (var vel sånn ca rundt da far tok over perm🤪). Må le litt nå over hvor fortvilet jeg var da det sto på, for det er jo virkelig en kort periode, men sekundviseren går baklengs i barsel synes jeg. Nå venter jeg straks ny baby, og er spent på om jeg nå får en vognbaby, eller om jeg må finne frem sjalet igjen... Anonymkode: 5797d...318
Ginny Skrevet 30. juli 2020 #6 Skrevet 30. juli 2020 Hvis din er som min så hater han vogna fordi han ikke ser. Min skulle opp og se på verden, helt fra han var nyfødt. Han sov i bagen inne, så det var ikke den faktiske bagen han hatet, men ute var det så mye å se på så der var det ikke sjans. Hvis det var høye trær som hang over veien så han så dem så kunne det gå, men ellers var det bare å glemme... Jeg har brukt en del penger på godt bæretøy, det var redningen her. Det ble bedre da han begynte å sitte, da kunne han sitte i bagen og det var mer greit. Etter at vi byttet til sittedelen er vogna super 😊 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #7 Skrevet 30. juli 2020 Thats life for veldig mange. Min likte ikke vogn før han var 7 mnd. Veldig vanlig, og ingenting annet å gjøre enn å prøve regelmessig og bærebærebære. Anonymkode: c0374...146 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #8 Skrevet 30. juli 2020 Min likte heller ikke vogn den første tiden, men det gikk seg til etter hvert. 😊 Anonymkode: 09708...22c
Chara Skrevet 30. juli 2020 #9 Skrevet 30. juli 2020 Vesla mi likte heller ikke vogn, skreik med en gang hun ble lagt ned og hylte til jeg tok henne opp. Dette fra hun var født til hun var rundt 2 mnd. Så kom jeg over en side hvor det sto at mor bør legge en genser eller liknende ved siden av babyen, en genser som mor har brukt, slik at babyen lukter mammaen sin hele tiden. Og fra første dagen vi gjorde det så sov hun både 2 og 3 timer i vogna. Elsket vogna så lenge hun luktet meg. Det er ikke sikkert det funker for alle, men det er absolutt verdt å prøve. 😊🤞🤞 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #10 Skrevet 30. juli 2020 Min hatet også vogna helt frem til vi kunne bytte til sittedelen. Som en annen her også skriver om, ville min baby se og følge med på alt rundt seg, helt fra han var nyfødt. Det var jo umulig i liggedelen- altså hatet han å ligge der. Vi skiftet til sittedelen da han var 4,5 mnd, og vips, fikk vi en baby som ELSKET å trille tur i vogna! Anonymkode: a1d67...84b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #11 Skrevet 30. juli 2020 Tipper det blir sittedel som blir det saliggjørende. Dette er nok en av tingene som absolutt ingen forteller på forhånd! Anonymkode: 912ee...54e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #12 Skrevet 30. juli 2020 Kan det være refluks eller lignende? Anonymkode: a9450...8cd
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #13 Skrevet 30. juli 2020 Samme her, helt til vi kunne bruke sittedel og han fikk sett litt mer av verden. Anonymkode: 7238b...521
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #14 Skrevet 30. juli 2020 Vår kunne ikke ligge våken i vogn. Så vi kunne kun trille på tur om han sov, altså legge ham i vognen når han var så trøtt av han var klar til å sove. Våknet han på turen, var det hylskriking til han ble plukket opp. Anonymkode: 6c110...daf
Gjest Albbas Skrevet 30. juli 2020 #15 Skrevet 30. juli 2020 Begge mine var helt like frem til de kunne bytte til sportsdel. Jeg aksepterte det raskere med nr 2, og det gjorde det sååå mye bedre å bare akseptere det og drite i den vogna i stedetfor å mislykkes dag etter dag. Begge likte vogn fra de kunne sitte i sportsdel. Hvis du har vogn med ergonomisk sittedel kan du bytte fra ca 4 mnd! Mi minste er plutselig motsatt, vil heller i vogn enn å bæres. Skaff deg et godt vevd sjal eller en meh dai eller halvklips sele. Jeg lover, det avlaster enda bedre enn en sele! Tingene dine kan du ha i en sekk. Kjøp deg en stor gymball til 150 kroner som du kan "bumpe" på inne, så kan du se tv eller lese bok eller til og med strikke mens baby sover. Aksepter at slik er det og det varer IKKE for evig.
Gjest Albbas Skrevet 30. juli 2020 #16 Skrevet 30. juli 2020 Og husk at vogn er en veldig moderne oppfinnelse, det er ikke noe naturlig for en baby å ligge i en vogn, så babyen din er ikke rar eller noe som ikke liker det.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #17 Skrevet 30. juli 2020 Min baby var og sånn, hun skulle se alt rundt seg, og ville ikke sitte i vogn, før vi tok i bruk sittedelen. Men hun ble aldri glad i vogna si, og startet å gå tidlig, og fra hun var 1 år, ville hun gå og ikke sitte i vogna. Vi kunne gå 4 timer i skogen, hadde jo med vogna, men hun nektet. Da sov hun jo i 4 timer da vi kom hjem og. Anonymkode: 82297...9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå