AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #21 Skrevet 30. juli 2020 Den er ganske lys og litt brudekjoleaktig med de blondene og stoffet på skjørtet. spesielt om din kjole har langt slep. Den hadde gått om det hadde vært kort skjørt, men det er alltid sært å se noen som ligner på bruden i et bryllup. Jeg tror jeg valgt noe annet. Anonymkode: 9cbb8...1ec 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #22 Skrevet 30. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan også hende at den ikke er noe særlig ekstra, og at jeg bare føler jeg hauser det opp 😅 Anonymkode: b86c3...ed7 Jeg tror at du er usikker på kjolen for en grunn. Anonymkode: 9cbb8...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #23 Skrevet 30. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Den er ganske lys og litt brudekjoleaktig med de blondene og stoffet på skjørtet. spesielt om din kjole har langt slep. Den hadde gått om det hadde vært kort skjørt, men det er alltid sært å se noen som ligner på bruden i et bryllup. Jeg tror jeg valgt noe annet. Anonymkode: 9cbb8...1ec Ja, enig. Problemet er ikke at kjolen er for 'pyntet' men at den potensielt kunne forveksles med en brudekjole. Samme kjolen i olivengrønn eller annen mørkere farge hadde ikke vært noe problem. Anonymkode: efb98...c72 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #24 Skrevet 30. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Går det an å bli overpyntet i et bryllup? Jeg elsker å pynte meg, og til hverdags er jeg nok alltid litt overpyntet uten at jeg syntes det er sjenerende. Men jeg er blitt invitert i et bryllup og jeg er usikker på hva jeg skal ha på meg. Har bare vært i ett bryllup før, men da var jeg ganske ung så det spilte på en måte ingen rolle. Jeg har en kjole jeg gjerne vil bruke som er super EKSTRA, men jeg er så redd for å virke mer pyntet en bruden hvis dere skjønner. Kjenner ikke så godt til den siden av familien og vet ikke hva slags tema det er så vet ikke om folk dukker opp i jeans eller galla. Kan jeg bruke den kjolen? Den viker ikke fra de standardreglene. Er ikke utfordrende, den er pastellrosa, dekker skuldre og ermer. Må sies at alle vet at jeg alltid er superpynta og slike kjoler ikke er et fremmedord for meg Anonymkode: b86c3...ed7 Det er en gylden regel: hvis du tror du er overpyntet, så pynt deg «ned». Dropp extra pynt og superextra kjole i bryllupet Anonymkode: 0d948...2c1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #25 Skrevet 30. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, enig. Problemet er ikke at kjolen er for 'pyntet' men at den potensielt kunne forveksles med en brudekjole. Samme kjolen i olivengrønn eller annen mørkere farge hadde ikke vært noe problem. Anonymkode: efb98...c72 Du skal selvfølgelig ikke bruke den. Duver ung, så du vet sikkert lite om kleskode, men hvitt, svart og rødt er fy fy i bryllup. Det gjelder også kjoler som kan ligne på brudekjole. Du må finne noe annet så klart. Anonymkode: 0d948...2c1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #26 Skrevet 30. juli 2020 Jeg var overpyntet en gang, brukte samme kjole som jeg hadde brukt i tre andre bryllup og som var veldig passende da, så trodde jeg var helt trygg og at var rutinert på dette. Men i det ene bryllupet så var min kjole helt feil, var så overpyntet at det var flaut. Alle andre gikk i korte sommerlige kjoler og jeg i lang "juleballkjole" 🙈 blir flau av å tenke på det. Har lært leksa min og fra nå av skal jeg ihvertfall alltid spørre bruden eller ihvertfall andre jeg kjenner som skal gå. Anonymkode: 49539...13f
Rant Skrevet 30. juli 2020 #27 Skrevet 30. juli 2020 Om du kommer med tiara og store juveler, samt kler deg i en ballkjole ala Disneyprinsesse-stil - hadde jeg nok tenkt du var overpyntet. Man skal ikke ta oppmerksomheten fra bruden, den oppmerksomheten kan du spare til du selv gifter deg eller feirer en eller annen bursdag. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #28 Skrevet 31. juli 2020 Takk for alle svar folkens, beskjeden jeg fikk fra de som skal gifte seg er "kom naken eller med brudekjole så lenge du kommer" så da tenker jeg at den kjolen går sikkert an å bruke, MEN jeg har funnet en annen jeg har mer lyst å bruke. Må bare ta litt selvbruning først haha. Anonymkode: b86c3...ed7
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #29 Skrevet 1. august 2020 Men altså. Hva er kleskoden? Det er DET som avgjør om du er overpyntet eller ikke. Anonymkode: 91f4f...57f 1
Million Skrevet 1. august 2020 #30 Skrevet 1. august 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men altså. Hva er kleskoden? Det er DET som avgjør om du er overpyntet eller ikke. Anonymkode: 91f4f...57f Se innlegget rett over ditt, fra TS. Innlegg #28 Endret 1. august 2020 av Million
Gjest ti10 Skrevet 1. august 2020 #31 Skrevet 1. august 2020 Hvis kjolen din har slep, hadde jeg droppet det. Hvis du mener at den er lengre bak, bør det gå helt fint, med mindre du vet at det dreier seg om formiddagsbryllup eller noe lignenede. Og hvis dresskoden er jeans, som du nevnte, bør du da ha fått beskjed om det på forhånd. Tror egentlig den kjolen din kommer til å funke helt fint
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #32 Skrevet 2. august 2020 Slep er det kun bruden som kan bruke, ingen andre! Anonymkode: 7cf15...9ad
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #33 Skrevet 2. august 2020 På 1.8.2020 den 11.18, Million skrev: Se innlegget rett over ditt, fra TS. Innlegg #28 Og? Det stod jo ingenting om kleskode der? Anonymkode: 91f4f...57f 1
Million Skrevet 3. august 2020 #34 Skrevet 3. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Og? Det stod jo ingenting om kleskode der? Anonymkode: 91f4f...57f Øh, leste du overhodet? Det står klart og tydelig at bruden ikke bryr seg om noen kleskode, siden hun svarer (sitat fra innlegg 28): "beskjeden jeg fikk fra de som skal gifte seg er "kom naken eller med brudekjole så lenge du kommer" 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå