AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 Går det an å bli overpyntet i et bryllup? Jeg elsker å pynte meg, og til hverdags er jeg nok alltid litt overpyntet uten at jeg syntes det er sjenerende. Men jeg er blitt invitert i et bryllup og jeg er usikker på hva jeg skal ha på meg. Har bare vært i ett bryllup før, men da var jeg ganske ung så det spilte på en måte ingen rolle. Jeg har en kjole jeg gjerne vil bruke som er super EKSTRA, men jeg er så redd for å virke mer pyntet en bruden hvis dere skjønner. Kjenner ikke så godt til den siden av familien og vet ikke hva slags tema det er så vet ikke om folk dukker opp i jeans eller galla. Kan jeg bruke den kjolen? Den viker ikke fra de standardreglene. Er ikke utfordrende, den er pastellrosa, dekker skuldre og ermer. Må sies at alle vet at jeg alltid er superpynta og slike kjoler ikke er et fremmedord for meg Anonymkode: b86c3...ed7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 Kan du ikke bare spørre brudeparet om kleskode? Anonymkode: c6dd9...470 7
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 30. juli 2020 #3 Skrevet 30. juli 2020 Var det ikke du som lagde en lignende tråd for litt siden? Helt samme problemstilling og kjolen var rosa.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 Jeg hadde spurt bruden Anonymkode: b8d91...f5a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #6 Skrevet 30. juli 2020 15 minutter siden, Pusejenta13 skrev: Var det ikke du som lagde en lignende tråd for litt siden? Helt samme problemstilling og kjolen var rosa. Oi nei var det? Det var ikke meg, men link gjerne så jeg kan se den tråden. Godt det ikke bare er meg med sånne problemstillinger haha. Anonymkode: b86c3...ed7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #7 Skrevet 30. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare spørre brudeparet om kleskode? Anonymkode: c6dd9...470 14 minutter siden, exictence skrev: Ja, det går an. Spør bruden. 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde spurt bruden Anonymkode: b8d91...f5a Jeg har aldri møtt bruden før, men kan sikkert sende en melding til brudgommen om nummeret hennes. Takk for hjelp Anonymkode: b86c3...ed7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #8 Skrevet 30. juli 2020 Hva mener du helt presist med 'pyntet' og hva er en 'super EKSTRA' kjole? Snakker vi om mye/ekstrem sminke eller tenker du ta på deg diadem eller noe i den dur? Anonymkode: efb98...c72 8
HopelessFear Skrevet 30. juli 2020 #9 Skrevet 30. juli 2020 Har du bilde av kjolen? Gjør det mye lettere å bedømme om det er for mye eller ikke... 7
maskinisten Skrevet 30. juli 2020 #10 Skrevet 30. juli 2020 Man skal ikke være mer pyntet enn bruden og brudgommen. Utover det er det fritt vilt.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #11 Skrevet 30. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du helt presist med 'pyntet' og hva er en 'super EKSTRA' kjole? Snakker vi om mye/ekstrem sminke eller tenker du ta på deg diadem eller noe i den dur? Anonymkode: efb98...c72 Hahahah! Nei ikke noe mer sminke enn øyeskygge i jordtoner og maskara, ei heller diadem, men det hadde vært noe. 1 time siden, HopelessFear skrev: Har du bilde av kjolen? Gjør det mye lettere å bedømme om det er for mye eller ikke... Fant ikke kjolen på nett, men det er noe ala denne bortsett fra at bakdelen går ned som et slags slep. https://img1.theiconic.com.au/0jFgfLumz3-S4ORWk4xYKuLTkPQ=/fit-in/1000x0/filters:fill(ffffff):quality(85)/http%3A%2F%2Fstatic.theiconic.com.au%2Fp%2Fchi-chi-curve-7444-869454-1.jpg Anonymkode: b86c3...ed7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #12 Skrevet 30. juli 2020 Kan også hende at den ikke er noe særlig ekstra, og at jeg bare føler jeg hauser det opp 😅 Anonymkode: b86c3...ed7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #13 Skrevet 30. juli 2020 Hvis bruden kan finne på å gå med en svært enkel kjole, så ville jeg vært forsiktig med en kjole med slep. Slep blir veldig brude-aktig syns jeg. Det skal mye til for å overpynte seg, men spør brudeparet om du er i tvil ja 😄 Har du ikke fått beskjed om kleskode i invitasjon? Normalt sett står det der. Anonymkode: 553ea...9bc 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #14 Skrevet 30. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis bruden kan finne på å gå med en svært enkel kjole, så ville jeg vært forsiktig med en kjole med slep. Slep blir veldig brude-aktig syns jeg. Det skal mye til for å overpynte seg, men spør brudeparet om du er i tvil ja 😄 Har du ikke fått beskjed om kleskode i invitasjon? Normalt sett står det der. Anonymkode: 553ea...9bc Jeg får høre med de som kjenner dem så vet jeg bedre! Nei var ikke noe informasjon, bare klokkeslett og hvor man skulle møte opp. Kanskje det blir regnet som mer nedtonet da? Anonymkode: b86c3...ed7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #15 Skrevet 30. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fant ikke kjolen på nett, men det er noe ala denne bortsett fra at bakdelen går ned som et slags slep. https://img1.theiconic.com.au/0jFgfLumz3-S4ORWk4xYKuLTkPQ=/fit-in/1000x0/filters:fill(ffffff):quality(85)/http%3A%2F%2Fstatic.theiconic.com.au%2Fp%2Fchi-chi-curve-7444-869454-1.jpg Anonymkode: b86c3...ed7 Jeg synes nå denne var heller underpyntet. Slep har man kun som brud eller på gallamiddag. Anonymkode: 3051a...581 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #16 Skrevet 30. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes nå denne var heller underpyntet. Slep har man kun som brud eller på gallamiddag. Anonymkode: 3051a...581 Ah okei 😄 Kan du vise meg noen kjoler som er passe pyntet? Jeg har ikke særlig peiling på bryllup. Anonymkode: b86c3...ed7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #17 Skrevet 30. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes nå denne var heller underpyntet. Slep har man kun som brud eller på gallamiddag. Anonymkode: 3051a...581 Underpyntet? Neei Anonymkode: f7115...7ab
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #18 Skrevet 30. juli 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: Hahahah! Nei ikke noe mer sminke enn øyeskygge i jordtoner og maskara, ei heller diadem, men det hadde vært noe. Fant ikke kjolen på nett, men det er noe ala denne bortsett fra at bakdelen går ned som et slags slep. https://img1.theiconic.com.au/0jFgfLumz3-S4ORWk4xYKuLTkPQ=/fit-in/1000x0/filters:fill(ffffff):quality(85)/http%3A%2F%2Fstatic.theiconic.com.au%2Fp%2Fchi-chi-curve-7444-869454-1.jpg Anonymkode: b86c3...ed7 Kjolen på bildet har jeg ikke noe imot. Men med langt skjørt (?) kommer den muligvis til å se ut som en lys rosa bryllupskjole? Det ville jeg personlig forsøke å unngå. Hvis den derimot ikke ser ut som noe som kunne forveksles med en bryllupskjole, ser jeg ikke noe problem med det. Anonymkode: efb98...c72 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #19 Skrevet 30. juli 2020 I det første bryllupet jeg deltok i, var jeg forlover, og hadde en veldig pynta "silkeaktig" kjole med stropper som var lang og tettsittende. Da jeg noen år senere ble bedt i bryllup tenkte jeg liksom at det var "bryllupskjolen min", men det var bondebryllup ute på landet der folk flest hadde lette sommerkjoler. Følte meg kjempeteit, i tillegg til at jeg var en av flere gjestefotografer, altså de ville at de av gjestene som kunne bruke et speilreflekskamera tok bilder underveis, så jeg måtte opp og ned på stoler og greier, det føles utrolig ukomfortabelt og vanskelig å bevege seg i, i tillegg til at jeg hadde lagt på meg såpass at det var vondt å spise med den, og jeg følte jeg nesten var mer pynta enn bruden. Veldig ubehagelig, og jeg har bare manglende bryllupserfaring å skylde på, for jeg var i slutten av tjueårene, så ikke så mye ung og dum heller. Så jeg vil alltid sjekke kleskode nå, det føltes som alle så rart på meg når jeg var såpass pynta! Anonymkode: 9b1a6...b80
HopelessFear Skrevet 30. juli 2020 #20 Skrevet 30. juli 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahahah! Nei ikke noe mer sminke enn øyeskygge i jordtoner og maskara, ei heller diadem, men det hadde vært noe. Fant ikke kjolen på nett, men det er noe ala denne bortsett fra at bakdelen går ned som et slags slep. https://img1.theiconic.com.au/0jFgfLumz3-S4ORWk4xYKuLTkPQ=/fit-in/1000x0/filters:fill(ffffff):quality(85)/http%3A%2F%2Fstatic.theiconic.com.au%2Fp%2Fchi-chi-curve-7444-869454-1.jpg Anonymkode: b86c3...ed7 Syns ikke denne virker spesielt overpyntet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå