AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 Hallo Jeg skal egentlig tilbake på jobb på mandag etter ferie. Pga mange ting, har jeg bestemt meg for å slutte der. Men nå er jeg litt usikker på hvilken måte som tar seg best ut. Burde jeg ringe, sende mail idag eller møte opp for så å si at jeg slutter? Sjefen har selv ferie, og arbeidsplassen er stengt. Det er ingen oppsigelsestid da det kun er prøvetid enda. Anonymkode: 28a60...ed4
stan Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 Det beste er å overlevere et oppsigelsesbrev personlig. Hvis det ikke er praktisk mulig, ring og send oppsigelsen pr epost. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #3 Skrevet 30. juli 2020 Bare ring og gi beskjed at oppsigelsen er levert på mail. Anonymkode: d2411...dd7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #4 Skrevet 30. juli 2020 Tusen takk for svar 😊 Anonymkode: 28a60...ed4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hallo Jeg skal egentlig tilbake på jobb på mandag etter ferie. Pga mange ting, har jeg bestemt meg for å slutte der. Men nå er jeg litt usikker på hvilken måte som tar seg best ut. Burde jeg ringe, sende mail idag eller møte opp for så å si at jeg slutter? Sjefen har selv ferie, og arbeidsplassen er stengt. Det er ingen oppsigelsestid da det kun er prøvetid enda. Anonymkode: 28a60...ed4 Sikker på at du ikke har oppsigelsestid? Det er vanlig å ha 14 dager oppsigelsestid i prøvetiden. Anonymkode: d83df...c0b 3
Fuglemor Skrevet 30. juli 2020 #6 Skrevet 30. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at du ikke har oppsigelsestid? Det er vanlig å ha 14 dager oppsigelsestid i prøvetiden. Anonymkode: d83df...c0b Det er umiddelbart
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #7 Skrevet 30. juli 2020 Oj skulle skrive som anonym men jaja Anonymkode: 28a60...ed4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #8 Skrevet 30. juli 2020 Skriv en lapp. Teip den på en murstein og kast den gjennom vinduet til sjefen. Anonymkode: 50ef7...efb 2
nomore82 Skrevet 1. august 2020 #9 Skrevet 1. august 2020 Bare vær obs på at dersom du ikke har noen skriftlig avtale med arbeidsgiver så har du ikke avtalt prøvetid, og da er det arbeidsmiljølovens standard oppsigelsesfrist på 1 måned som gjelder. Dersom du har avtalt prøvetid i kontrakten, men ikke lengde på prøvetiden, så er det arbeidsmiljølovens standard oppsigelsesfrist på 14 dager som gjelder. Altså den eneste måten du faktisk kan si opp med umiddelbar virkning i prøvetiden er dersom du har en arbeidskontrakt med arbeidsgiver som tydelig spesifiserer en prøvetid på en viss periode(maks 6 måneder), og at det tydelig står i kontrakten at du som arbeidstaker kan si opp med umiddelbar virkning. Og jeg skal ikke påstå at disse kontraktene ikke finnes - men jeg vil tørre å påstå at de er sjeldne. Så kontroller dette for å være helt sikker på det du gjør og kan forvente. 1
Loff77 Skrevet 1. august 2020 #10 Skrevet 1. august 2020 På 30.7.2020 den 10.54, AnonymBruker skrev: Hallo Jeg skal egentlig tilbake på jobb på mandag etter ferie. Pga mange ting, har jeg bestemt meg for å slutte der. Men nå er jeg litt usikker på hvilken måte som tar seg best ut. Burde jeg ringe, sende mail idag eller møte opp for så å si at jeg slutter? Sjefen har selv ferie, og arbeidsplassen er stengt. Det er ingen oppsigelsestid da det kun er prøvetid enda. Anonymkode: 28a60...ed4 Det er ingen formkrav til oppsigelsen når arbeidstaker sier opp, så du kan sende mail, brev, sms, ringe eller si det muntlig. Er alltid greit å ha skriftlighet så mail er bra. Fint å få bekreftelse på att det er mottatt også Ingen oppsigelsestid er ikke lov så det høres merkelig ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå