Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo 

Jeg skal egentlig tilbake på jobb på mandag etter ferie. 

Pga mange ting, har jeg bestemt meg for å slutte der. Men nå er jeg litt usikker på hvilken måte som tar seg best ut. 

Burde jeg ringe, sende mail idag eller møte opp for så å si at jeg slutter? Sjefen har selv ferie, og arbeidsplassen er stengt. 

Det er ingen oppsigelsestid da det kun er prøvetid enda. 

Anonymkode: 28a60...ed4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er å overlevere et oppsigelsesbrev personlig. 

Hvis det ikke er praktisk mulig, ring og send oppsigelsen pr epost. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare ring og gi beskjed at oppsigelsen er levert på mail. 

Anonymkode: d2411...dd7

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar 😊

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hallo 

Pga mange ting, har jeg bestemt meg for å slutte der. Men nå er jeg litt usikker på hvilken måte som tar seg best ut. 

Burde jeg ringe, sende mail idag eller møte opp for så å si at jeg slutter? Sjefen har selv ferie, og arbeidsplassen er stengt. 

Sikker på at du ikke har oppsigelsestid? Det er vanlig å ha 14 dager oppsigelsestid i prøvetiden.

Anonymkode: d83df...c0b

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at du ikke har oppsigelsestid? Det er vanlig å ha 14 dager oppsigelsestid i prøvetiden.

Anonymkode: d83df...c0b

Det er umiddelbart 

AnonymBruker
Skrevet

Oj skulle skrive som anonym men jaja 

AnonymBruker
Skrevet

Skriv en lapp. Teip den på en murstein og kast den gjennom vinduet til sjefen.

Anonymkode: 50ef7...efb

• Liker 2
Skrevet

Bare vær obs på at dersom du ikke har noen skriftlig avtale med arbeidsgiver så har du ikke avtalt prøvetid, og da er det arbeidsmiljølovens standard oppsigelsesfrist på 1 måned som gjelder.

Dersom du har avtalt prøvetid i kontrakten, men ikke lengde på prøvetiden, så er det arbeidsmiljølovens standard oppsigelsesfrist på 14 dager som gjelder.

Altså den eneste måten du faktisk kan si opp med umiddelbar virkning i prøvetiden er dersom du har en arbeidskontrakt med arbeidsgiver som tydelig spesifiserer en prøvetid på en viss periode(maks 6 måneder), og at det tydelig står i kontrakten at du som arbeidstaker kan si opp med umiddelbar virkning.

Og jeg skal ikke påstå at disse kontraktene ikke finnes - men jeg vil tørre å påstå at de er sjeldne. Så kontroller dette for å være helt sikker på det du gjør og kan forvente.

• Liker 1
Skrevet
På 30.7.2020 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Hallo 

Det er ingen formkrav til oppsigelsen når arbeidstaker sier opp, så du kan sende mail, brev, sms, ringe eller si det muntlig. Er alltid greit å ha skriftlighet så mail er bra. Fint å få bekreftelse på att det er mottatt også

Ingen oppsigelsestid er ikke lov så det høres merkelig ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...