Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor sannsynlig er det? 
har vært i samme jobb etter VGs, jobbet der i ca 13 år. Men begynner å bli veldig lei alle de jeg jobber med nå, og selve type jobb. Har så lyst til å gjøre noe annet. Hva er sannsynligheten for at jeg kan finne noe uten å ha en utdannelse? 
Jeg trenger ikke tips og råd om å ta utdannelse, det har jeg ikke kapasitet til.

Anonymkode: 1cfc3...ef7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva liker du ? det er en del jobber du kan jobbe uten utdannelse

AnonymBruker
Skrevet

Sykehjem eller barnehage. Men sikkert lettest å få helgejobb og kortere vikariat. Men som regel får man mange ekstravakter. Og kan nok ta utdanning på siden. 

Anonymkode: 363c3...bf0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ganske lav dessverre. Men prøv deg som assistent i barnehage/helsesektor, ev. ulike typer butikk/parfymeri? Bruk nettverket!

Anonymkode: 7828e...2e3

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykehjem eller barnehage. Men sikkert lettest å få helgejobb og kortere vikariat. Men som regel får man mange ekstravakter. Og kan nok ta utdanning på siden. 

Anonymkode: 363c3...bf0

Kan man kontakte sykehjem selv uten utdannelse? Jeg ser bare annonser hvor de spør etter sykepleiere og helsefagarbeidere 

Anonymkode: bbb44...45b

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan kontakte dem å høre om de trenger ringevikarer/fast 3 hver helg. Du får ofte mye jobb om du jobber flere steder. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan kontakte dem å høre om de trenger ringevikarer/fast 3 hver helg. Du får ofte mye jobb om du jobber flere steder. 

Ok, tusen takk🥰 ser jo ut som en givende jobb da, spennende om man får prøvd seg

Anonymkode: bbb44...45b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnehage, sykehjem, bolig for psykisk utviklingshemmede eller lignende, butikk (alt fra matvarer til klær og alt annet), apotek, kafé, bensinstasjon. Det er ganske mange muligheter! Sett deg ned, tenk gjennom hva du liker å gjøre og hvor du kunne tenkt deg å jobbe så skriver du en generell søknad og cv og tar med deg og oppsøker alle stedene du kunne tenkt deg å jobbe. Det gjorde jeg  for 7 år siden, og nå har jeg fast stilling på et av stedene jeg var innom. :) 

Lykke til! :) 

Anonymkode: fc951...2ff

AnonymBruker
Skrevet

Brukerstyrt personlig assistent? 🙂 

Anonymkode: decd9...728

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke VGs regnet som utdannelse?? 

Tydeligvis ikke vits å gå VGs.. 

Anonymkode: 9ca37...852

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke VGs regnet som utdannelse?? 

Tydeligvis ikke vits å gå VGs.. 

Hvis det er allmennfag hun har gått har hun vel ikke noe utdanning som er relevant for å få jobb noe sted.

Anonymkode: 436ec...f4c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er allmennfag hun har gått har hun vel ikke noe utdanning som er relevant for å få jobb noe sted.

Anonymkode: 436ec...f4c

Så bortkastet tid altså. 

Kjekt å vite

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig, vært ledig lenge selv nå. Etter nesten 15år i fast jobb.

Nesten umulig å få "hva som helst". Prøvd hardt.

Anonymkode: 80ecd...416

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så bortkastet tid altså. 

Kjekt å vite

Almennfag er bortkastet ja.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Butikk, kundeservice på chat/telefon (dette er IKKE telefonsalg, men at kunder ringer til deg/bedriften for hjelp med faktura, teknisk, bestilling etc.), sykehjem, barnehage, renholder, jobbe på kino, servitør, bartender, lagerarbeider, jobbe med oppsett av konserter/arrangementer ved konserthaller/scener/teatere, resepsjonist (feks på hotell)... Selv om mange ønsker at man skal ha fullført VGS eller "ønskelig med bachelor" så er det bare å søke. Nøkkelen er en god søknad og en oversiktlig CV, og attest/referanse fra tidligere arbeidsgiver. Er flere jobber jeg har hatt eller hvor jeg har kommet til intervju, hvor det var "krav om utdannelse", men hvor jeg i forhold til de utdanna hadde mye mer erfaring i bransjen fra å faktisk få muligheten til å jobbe, så ikke la sånne ting stoppe deg fra å søke!

Jeg er enda i 20-årene og har vært innom omtrent alle yrkene jeg nevnte, uten utdanning. Gikk rett ut i arbeid etter ungdomskolen og fikk aldri tid til å gå på skole. Vurderer å ta opp videregående som privatist dersom jeg finner ut at jeg vil bli noe som krever utdannelse i 30-årene, og så vil jeg bli ferdig med i hvertfall videregående (i tilfelle jeg ønsker å studere) før jeg, bank i bordet, skulle fått barn. 

Nå jobber jeg fulltid i en bedrift der jeg tjener 30 000kr før skatt i måneden, og det synes jeg er veldig greit i forhold til at jeg kun har jobberfaring og ikke skole! Kommer langt med en ren politiattest, gode referanser og god erfaring! 😊

Anonymkode: 409d6...8ca

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke om man vil studere videre. Da er allmennfag i høyeste grad nyttig. Det er også enkelte arbeidsgivere som krever bestått videregående skole som minimum, så jeg synes ikke vgs er bortkastet.

Anonymkode: f00fd...2c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke helt bortkastet. Man stiller nok sterkere på arbeidsmarkedet enn en som har droppet ut av videregående. Men man blir jo ikke kvalifisert til noe annet enn å komme inn på høyere utdanning...

Anonymkode: d7866...290

AnonymBruker
Skrevet

Du stiller nok veldig mye sterkere med fullført almenfag enn med bare ungdomskole. Det er jo mange bachelor og master-grader som heller ikke er spesielt yrkesrettet. 

Anonymkode: 1a1df...5a0

AnonymBruker
Skrevet
På 30.7.2020 den 9.25, AnonymBruker skrev:

Hvor sannsynlig er det? 
har vært i samme jobb etter VGs, jobbet der i ca 13 år. Men begynner å bli veldig lei alle de jeg jobber med nå, og selve type jobb. Har så lyst til å gjøre noe annet. Hva er sannsynligheten for at jeg kan finne noe uten å ha en utdannelse? 
Jeg trenger ikke tips og råd om å ta utdannelse, det har jeg ikke kapasitet til.

Anonymkode: 1cfc3...ef7

Hvis du har 13 års jobb erfaring har du jo verdifull erfaring :) Tror ikke det skal være vanskelig å finne jobb da.

Anonymkode: b965a...b5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...