AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 Har 10 uker igjen til termin, og har allerede lagt på meg over 14 kg🙈. Er veldig spent på hvordan det blir med vektnedgang etter fødselen. Hører jo stadig om graviditetskiloer som ikke forsvinner, men samtidig hører man at det bare renner av etter fødsel. Hva er det mest vanlige? Hvor mye gikk du opp og hvor lang tid tok det før du evt. var tilbake til startvekt? Eller satt kiloene bom fast? Må legge til at jeg ikke har så mye vann i kroppen, mye av vekta er nok litt for mye sjokolade og boller.. Anonymkode: e504c...e5f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 De fleste sliter faktisk IKKE med å gå ned i vekt etter fødsel. De som ammer, går som regel raskere ned i vekt enn de som ikke ammer. Amming forbrenner ca 500 kcal i døgnet, så det hjelper jo på. Jeg la på meg 9 kg (fødte litt før termin også, så hadde nok lagt på meg mer om jeg gikk hele svangerskapet). Syv av dem var borte da jeg kom hjem fra sykehuset etter fem dager. De resterende to forsvant helt av seg selv den neste måneden. Uten at jeg trente eller gjorde noe. Jeg hadde til og med forbud mot å ta med babyen ut døren, siden han var så liten og det var veldig kaldt ute, så jeg var knapt ute av huset på den måneden. Så ikke bekymre deg for mye om det på forhånd. De fleste som spiser normalt sunt og beveger seg normalt (trenger ikke være trening engang), går ned av seg selv i løpet av et års tid, viser studier. Da vi endelig fikk gå trilleturer, gikk jeg enda litt mer ned i vekt, til tross for at jeg på det tidspunktet hadde fått fødselsdepresjon og trøstespiste sjokolade og snop hver eneste dag... Anonymkode: a3e9a...252 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #3 Skrevet 30. juli 2020 Er man tynn i utgangspunktet er ikke 14kg mye å gå opp i graviditeten. Om man går fort ned kommer jo an på hva du spiser selvfølgelig. Amming forbrenner en del kalorier, men jeg raste ned i vekt både da jeg fikk babyen jeg ammet, og han jeg ikke ammet. Tror lite søvn, lite fokus på meg og matinntak, litt angst og fødselsdepresjon, og mye stress tok kiloene fort. Ikke en slankekur å anbefale akkurat, men ble veldig tynn hvertfall😅 Anonymkode: 3f1b4...82d 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #4 Skrevet 30. juli 2020 Med førstemann opp 7 kg (fødte prematurt) og ned 13 kg i løpet av en måned. Med nr. 2 opp 11 kg (fødte to uker før termin) og har hittil gått ned 13 kg to uker etter fødsel. Anonymkode: 0718f...456
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 Første svangerskap gikk jeg opp 9kg, alle kiloene var borte 2 uker etter fødsel. Denne gangen har jeg gått opp 10kg til nå, enda 2 måneder igjen til termin. Spent på hvor fort jeg blir kvitt kiloene denne gangen. Anonymkode: dd364...0d9
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #6 Skrevet 30. juli 2020 Jeg la på meg veldig mye begge gangene, opp mot 30 kg. Og gikk ned igjen i en rasende fart. Var slankere enn utgangspunktet 2-3 måneder etter. Spiste normalt, ammet mye. Anonymkode: 04570...ac4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #7 Skrevet 30. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har 10 uker igjen til termin, og har allerede lagt på meg over 14 kg🙈. Er veldig spent på hvordan det blir med vektnedgang etter fødselen. Hører jo stadig om graviditetskiloer som ikke forsvinner, men samtidig hører man at det bare renner av etter fødsel. Hva er det mest vanlige? Hvor mye gikk du opp og hvor lang tid tok det før du evt. var tilbake til startvekt? Eller satt kiloene bom fast? Må legge til at jeg ikke har så mye vann i kroppen, mye av vekta er nok litt for mye sjokolade og boller.. Anonymkode: e504c...e5f Har halvannen uke igjen til termin og har gått opp 11,5 kg. Ser derfor for meg at jeg er tilbake til utgangspunktet rimelig kjapt.😅 Anonymkode: ed7f7...e02
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #8 Skrevet 30. juli 2020 Opp 20 kg, ned 20 kg etter 4 måneder. Anonymkode: 60c58...ece
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #9 Skrevet 30. juli 2020 Jeg veier meg ikke ofte (gadd ikke kjøpe ny badevekt etter at den gamle gikk i stykker) så vet ikke nøyaktig takt - men jeg la på meg over 15 kg i graviditeten, og var tilbake på startvekt før hun fylte ett år, uten å gjøre noe aktivt for å gå ned i vekt. (Hadde sikkert gått fortere om jeg hadde spist mindre sjokolade i barselperioden, ble sykt sulten av å amme hele tiden.) Anonymkode: 4e16a...5e0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #10 Skrevet 30. juli 2020 De kiloene du har spist på deg vil du selvfølgelig måtte jobbe masse for å få vekk. Selv gikk jeg bare opp det anbefalte og var da tilbake til startvekt etter noen dager. Anonymkode: 55277...b12
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #11 Skrevet 30. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De kiloene du har spist på deg vil du selvfølgelig måtte jobbe masse for å få vekk. Selv gikk jeg bare opp det anbefalte og var da tilbake til startvekt etter noen dager. Anonymkode: 55277...b12 Det er ikke skrevet i stein. Jeg jobbet ikke for å gå dem ned i det heletatt. Anonymkode: ce13d...601 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #12 Skrevet 30. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De kiloene du har spist på deg vil du selvfølgelig måtte jobbe masse for å få vekk. Selv gikk jeg bare opp det anbefalte og var da tilbake til startvekt etter noen dager. Anonymkode: 55277...b12 Nei. Som omtrent alle over har skrevet: det var ikke masse jobb å få vekten av igjen.. Undersøkelser viser at de aller fleste er tilbake til startvekt innen et par år etter fødselen - de aller fleste innen et år, og det uten masse arbeid. Anonymkode: a3e9a...252 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #13 Skrevet 30. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Som omtrent alle over har skrevet: det var ikke masse jobb å få vekten av igjen.. Undersøkelser viser at de aller fleste er tilbake til startvekt innen et par år etter fødselen - de aller fleste innen et år, og det uten masse arbeid. Anonymkode: a3e9a...252 Ser jo godt på venninnene mine som la på seg ekstra under svangerskapet, de er ikke akkurat tynn etterpå. Så tror det er motsatt av det du sier, veldig mange er altfor overvektig etter å ha fått barn. Anonymkode: 55277...b12 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #14 Skrevet 30. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser jo godt på venninnene mine som la på seg ekstra under svangerskapet, de er ikke akkurat tynn etterpå. Så tror det er motsatt av det du sier, veldig mange er altfor overvektig etter å ha fått barn. Anonymkode: 55277...b12 Det må du gjerne tro, forskning viser altså noe annet.. Men du vet vel bedre enn forskerne, for du har jo sikkert tusenvis av venninner som representerer et bredt utvalg av befolkningen og derfor gir like god statistikk som det forskerne har... Anonymkode: a3e9a...252 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #15 Skrevet 30. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må du gjerne tro, forskning viser altså noe annet.. Men du vet vel bedre enn forskerne, for du har jo sikkert tusenvis av venninner som representerer et bredt utvalg av befolkningen og derfor gir like god statistikk som det forskerne har... Anonymkode: a3e9a...252 Men så vis til kilder, da. Anonymkode: 55277...b12 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #16 Skrevet 30. juli 2020 Har svangerskap diabetes og har gått opp 30 kilo. Fikk beskjed å gå mye etter fødsel med barnevog xD amme 🤱 og vare i aktivitet så skal vel kiloene gå ned håper ihvertfall det. Ei venninne av meg var overvektig da hun fikk sitt første barn, etter ungen kom til verden så lever hun et sunnere liv og har gått ned masse. Hun sier ofte at hun har så mye å gjøre at hun glemmer å spise selv 😂 Anonymkode: 36822...031
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #17 Skrevet 30. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må du gjerne tro, forskning viser altså noe annet.. Men du vet vel bedre enn forskerne, for du har jo sikkert tusenvis av venninner som representerer et bredt utvalg av befolkningen og derfor gir like god statistikk som det forskerne har... Anonymkode: a3e9a...252 https://www.vg.no/forbruker/helse/i/E6vga/barnefoedsler-kan-utloese-fedme Anonymkode: 55277...b12 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #18 Skrevet 30. juli 2020 Gikk opp fra 75 til 100 (turte ikke gå på vekten etter dette), 6 mnd etter fødsel, var vekta 64. De som går opp enorme mengder og ikke tar av seg igjen, bør virkelig se på hva de putter i munnen mens de er hjemme i permisjon. Må spise mengder med mat når man i tillegg forbrenner mye ved amming. Anonymkode: 6f0f9...287
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #19 Skrevet 30. juli 2020 Gått opp tredve kilo begge gangene. Var på grensa til undervektig før begge graviditetene. Med førstemann gikk jeg ned mer enn 30 kg på 4 mnd. Babyen nå er tre måneder og jeg har igjen 5 kg av de 30. Anonymkode: e9812...df8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #20 Skrevet 30. juli 2020 Jeg har tre barn. Felles for alle tre gangene, er at min vekt sto bom stille så lenge jeg ammet. Når ammingen opphørte, så raste kiloene av og jeg gikk tilbake til startvekt med BMI på 20. Anonymkode: 1a337...1d5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå