Gå til innhold

Familien min hater meg..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

HELE familien min hater meg. Forrige uke valgte jeg å ta hull i ørene på min datter som er 7 mnd. jeg mener at dette er en bagatell og at hun selv kan få velge å ta de ut seinere dersom hun ønsker det. Problemet er at jeg ble utskjelt av hele familien, spesielt av barnefar (vi er ikke sammen). de sier jeg er egoistisk. Men dette er jo noe folk gjør hele tiden?! Jeg skjønner det ikke.

er snakk om 2 hull i ørene, noe de fleste jenter har. Men nå er jeg lei av å forsvare meg til familien. Noen tips til hva jeg kan si eller gjøre?

Anonymkode: 16d34...156

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Forever22 skrev:

Hull i ørene til ei på 7 mnd? Det er jævlig EGOISTISK! Og uten å fortelle til barnefar først? Nei, ingen empati fra meg dessverre. Stakkars lille.

Enig.

Barnet kan jo heller bestemme selv senere om hun vil på det tidspunktet. Hvis hun nå skal bestemme, blir det værende to hull i øreflippene. Nei, de gror ikke helt dammen. Mine har grodd sammen, men man kan tydelig se spor etter hullene. Ikke pent.

• Liker 24
Skrevet
Akkurat nå, exictence skrev:

Enig.

Barnet kan jo heller bestemme selv senere om hun vil på det tidspunktet. Hvis hun nå skal bestemme, blir det værende to hull i øreflippene. Nei, de gror ikke helt dammen. Mine har grodd sammen, men man kan tydelig se spor etter hullene. Ikke pent.

Ja. Jeg mener det unødvendig smerte også til et lite barn som ikke kan fortelle selv hva hun ønsker. Det gjør jo vondt!! Skjønner ikke hvorfor de skal utsettes for dette...

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Forever22 skrev:

Hull i ørene til ei på 7 mnd? Det er jævlig EGOISTISK! Og uten å fortelle til barnefar først? Nei, ingen empati fra meg dessverre. Stakkars lille.

Hvorfor er det egoistisk? Mange foreldre velger å gjøre dette. Det er ikke en ny trend som plutselig har dukket opp. Hun gråt kun i noen få minutter! I tillegg så er det jo slik at hun kan velge å ta de ut når hun blir eldre.

jeg fortalte det ikke til barnefar fordi det er meg hun er hos aller mest. Han ser henne kun i helgene! 

Ts

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det egoistisk? Mange foreldre velger å gjøre dette. Det er ikke en ny trend som plutselig har dukket opp. Hun gråt kun i noen få minutter! I tillegg så er det jo slik at hun kan velge å ta de ut når hun blir eldre.

jeg fortalte det ikke til barnefar fordi det er meg hun er hos aller mest. Han ser henne kun i helgene! 

Ts

Jeg orker ikke fortelle deg hvorfor det er egoistisk en gang. Jeg skjønner bare ikke hvorfor du måtte utsette henne for dette? For å få litt pynt i ørene? 

har du tenkt over infeksjoner som kan oppstå? Små barn og spesielt så små barn skjønner ikke at de ikke kan fikle borti i ørene. Hun kan risikere og dra og rive i det. Jeg får helt vondt på hennes vegne. 

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor dere angriper sånn.

om dere leser dere opp på nett så står det faktisk at det IKKE er skadelig. Tone damli tok hull i ørene på sin datter når hun var spedbarn, er jo virkelig ikke noe farlig. 

ts

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er egoistisk fordi barnet ikke har bedt om det, ikke har behov for det eller Ikke bryr seg om det. Hva om det hadde gått betennelse i sårene?

Hull i ørene på små barn er helt unødvendig.

Endret av Jentadi
  • Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

... Jeg tror dette er et troll som vil lage en diskusjon.. 

Anonymkode: a5e85...745

• Liker 48
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

... Jeg tror dette er et troll som vil lage en diskusjon.. 

Anonymkode: a5e85...745

Jeg mistenker også det, men det gjør bare at kvinner som vurderer det samme for barn i fremtiden kan finne denne tråden og forhåpentligvis innse hvor egoistisk det er!

Anonymkode: fc54b...d38

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor dere angriper sånn.

om dere leser dere opp på nett så står det faktisk at det IKKE er skadelig. Tone damli tok hull i ørene på sin datter når hun var spedbarn, er jo virkelig ikke noe farlig. 

ts

Når ble det andre gjør en fasit for hva du gjør? Du må lære deg å tenke selv. 

Anonymkode: 5080d...034

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke et ”troll??“. Jeg begynner bare å bli lei av og diskutere med familien min. Det var mitt valg og min datter kan som sagt få bestemme når hun blir stor. Dette er jo noe som folk har gjort i flere tiår! 

Ts

Gjest lillefrøkengrei
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

SÅ fordi mange foreldre gjør det så er det ikke egoistisk? 

Selvøflgelig er det egoistisk, du har jo ikke tatt hull i ørene på din 7 mnd gamle baby fordi babyen hadde lyst på det, du gjorde det fordi du synes det er fint og du hadde lyst. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke et ”troll??“. Jeg begynner bare å bli lei av og diskutere med familien min. Det var mitt valg og min datter kan som sagt få bestemme når hun blir stor. Dette er jo noe som folk har gjort i flere tiår! 

Ts

Men HVORFOR?

Babyen din har ikke behov for å pynte seg. Hun har behov for å være varm, ren, tørr og mett, og behov for å bli tatt hånd om og elsket og passet på. 

Det er ditt behov for å pynte henne som er bakgrunnen for at du tar hull i ørene hennes. Kan du ikke få utløp for det ved å kle henne slik du ønsker?

Hull i ørene er smertefullt og kan gi infeksjoner. Klær har ikke de bivirkningene.

Anonymkode: 33ef9...131

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Han er allikavel faren har du glemt det? Hun burde fått bestemme dette selv når hun er stor. Jeg fikk hull i ørene da jeg var liten og sliter med nikkel allergi etter dette, jeg er i 50 årene i dag. Nytter ikke med gull heller da klør jeg og får store sår på ørene. I bunn og grus kan jeg ikke bruke smykker heller. Legen mener at det er at hullet i ørene utløste allergien så den må jeg har resten av livet. 

Anonymkode: d38be...63f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er egoistisk på grunn av at du påfører datteren din smerte og mulige fremtidige plager som allergi og infeksjoner kun for overfladiske årsaker, babyer trenger ikke å pyntes på på den måten. Hun trenger at du dekker hennes grunnleggende behov.

og ja, mange gjorde dette før, men et fåtall gjør det nå lengre, nettopp fordi at man vet bedre.

Anonymkode: 0f3b4...e22

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Egoistisk og umodent.

Bare utsagnet om at hele familien hater deg, og så handler det egentlig om at familien din reagerer på det du har utsatt babyen din for vitner om svært lite selvinnsikt. Håper for babyens skyld at du modnes fort.:

Anonymkode: 62a19...7e7

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Folk har omskjært barna sine enda lenger, betyr ikke at det heller er greit. 

Barnets kropp, barnets valg. Kan ikke barnet ta et valg, så venter du. Er ikke akkurat som om det er vanskelig å ta hull i ørene i voksen alder. 

Anonymkode: 27532...051

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...