AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 Hei! Jeg har rotet det til veldig for meg selv de siste årene. Har aldri visst hva jeg ville bli eller hva jeg var flink i, og tok vikar jobber her og der. Begynte så på en utdannelse i 2018 som jeg var veldig usikker på, men hadde ikke det beste snittet så måtte bare hoppe i det. I januar i år tok jeg ta en pause/avbrøt studiet etter en forferdelig praksis og en veileder jeg ikke kom overens med. Ettersom at jeg avbrøt studiet der og da, så ville jeg blitt forsinket med 1 år i utdannelsen. Prøvde å søke meg innpå et nytt studiet til høsten, men kom selvfølgelig ikke inn og må nå bite det sure eplet og fullføre det jeg startet på. Jeg kommer til å være 30 år når jeg blir ferdig med min første bachelor grad. Andre på min alder har sannsynligvis vært i jobb i mange år eller starter på master/doktor grad osv. Jeg føler meg som en taper og at jeg har kastet bort så mange år på å ta meg sammen og bli mer voksen. Jeg sliter veldig med bitterhet og angrer på alle beslutninger jeg har tatt. Er det noen som har vært i lignende situasjon? Har du det fint i dag eller går du rundt å angrer på ting du skulle ha gjort? Anonymkode: 7fcca...f80
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 Jeg er 30 og starter på en ny bachelor i år. Har ikke panikk over det , jeg er bare glad jeg endelig har funnet noe jeg har lyst til å drive med Anonymkode: 58c0f...257 5
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #3 Skrevet 30. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 30 og starter på en ny bachelor i år. Har ikke panikk over det , jeg er bare glad jeg endelig har funnet noe jeg har lyst til å drive med Anonymkode: 58c0f...257 Men du har en bachelor grad fra før? TS Anonymkode: 7fcca...f80
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #4 Skrevet 30. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: Men du har en bachelor grad fra før? TS Anonymkode: 7fcca...f80 Mastergrad. Men den får jeg ikke brukt til noe fornuftig, så da starter jeg like gjerne på nytt. Jobber fortsatt i butikk, så jeg tok lenge med følelsen av at jeg hadde rotet til livet mitt og valgt helt feil. Men jeg vet at mange voksne tar bachelor, det var flere på studiet mitt sist jeg gikk på universitetet også. Det er ikke noe galt i å være ferdig når man er 30. Det eneste som bekymrer meg nå er når jeg skal få tid til å få barn. Anonymkode: 58c0f...257 2
Knirke Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 Jeg fullførte bachelor da jeg var 35. Hadde ingen ferdige grader fra før, bare surr. Ville nok ikke anbefalt andre å starte så sent, men når alternativet er å jobbe i lavtlønnede dritjobber resten av livet så må man nesten bare ta et valg. Det var to stykker på studiet som var over 40 da de begynte. 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #6 Skrevet 30. juli 2020 Jeg begynte på mitt i fjor som 37 åring. Aldri for sent. Hadde en nesten ferdig fra før av, men den var ikke fullført så det teller ikke. Viktig å ikke sammenligne seg med andre. Hvis jeg går videre på master så kommer jeg fremdeles til å ha 25-27 år i arbeidslivet hvis helsa holder. Og det er årene jeg virkelig kan satse på karrièren siden barna begynner å bli store. Anonymkode: 7d9c1...3d3 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #7 Skrevet 30. juli 2020 Aldri for seint, min mor tok bachelor i en alder av 48. Men det kan være lurt å komme seg i jobb snart om man skal ha noe igjen som pensjonist. Vår generasjon er ikke akkurat vinnere i pensjonslotteriet. Anonymkode: 2b3a5...421 2
niffin Skrevet 30. juli 2020 #8 Skrevet 30. juli 2020 Jeg er 28 og blir ferdig med bacheloren min til sommeren. Altså året jeg fyller 29. Null stress! Håper på å ta master etter det! Jeg kan ikke akkurat spole tiden bakover, så da må man fortsette videre
Buldre Skrevet 30. juli 2020 #9 Skrevet 30. juli 2020 Det er da aldri for sent om man ønsker seg en. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #11 Skrevet 30. juli 2020 Jeg ble ferdig med min mastergrad da jeg var 30, begynte å jobbe. Fant fukt ut at jeg hadde null interesse i fagfeltet. ( jeg vet ikke hvorfor i verden jeg tok en mastergrad i det fagfeltet)! Flere år var bort kastet... så måtte jeg lære mye nytt mens jeg jobbet for å kunne arbeide med noe annet som jeg er interessert i. Det har gått bra hittil. Stå på Anonymkode: bbf56...f1a 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #12 Skrevet 30. juli 2020 3 timer siden, Knirke skrev: Jeg fullførte bachelor da jeg var 35. Hadde ingen ferdige grader fra før, bare surr. Ville nok ikke anbefalt andre å starte så sent, men når alternativet er å jobbe i lavtlønnede dritjobber resten av livet så må man nesten bare ta et valg. Det var to stykker på studiet som var over 40 da de begynte. Kan jeg spørre hvilken bachelor grad det var? Og hvilken jobb hadde du før du studerte? Sliter du med bitterhet osv? Anonymkode: 7fcca...f80 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #13 Skrevet 30. juli 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble ferdig med min mastergrad da jeg var 30, begynte å jobbe. Fant fukt ut at jeg hadde null interesse i fagfeltet. ( jeg vet ikke hvorfor i verden jeg tok en mastergrad i det fagfeltet)! Flere år var bort kastet... så måtte jeg lære mye nytt mens jeg jobbet for å kunne arbeide med noe annet som jeg er interessert i. Det har gått bra hittil. Stå på Anonymkode: bbf56...f1a Hvilken grad var dette om jeg kan spørre? Anonymkode: 7fcca...f80 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #14 Skrevet 30. juli 2020 1 time siden, Buldre skrev: Det er da aldri for sent om man ønsker seg en. Det er det som er problemet mitt. Jeg vet ikke om jeg vil dette engang. Kunne jeg tatt en OK kontorjobb uten utdannelse, hadde jeg gjort det. Jeg tar en utdannelse fordi jeg må og vil ikke jobbe med tunge løft på lager eller i butikk.. Anonymkode: 7fcca...f80
Jdz Skrevet 30. juli 2020 #15 Skrevet 30. juli 2020 Jeg begynner etter planen i år, i en alder av 37. Hvis 30 år for sent, så er det i alle fall ikke noe håp for meg.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #16 Skrevet 30. juli 2020 Jeg er ikke ferdig med min første bachelor før jeg er 31 🤷🏼♀️ Fortsatt maaange år igjen av arbeidslivet, i tillegg har jeg en del livserfaring som 20 åringer ofte ikke har. Anonymkode: d15ff...06c 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #17 Skrevet 30. juli 2020 Jeg fikk bacheloren min i år, i en alder av 30! Første bachelor, innenfor noe jeg liker og trives med. Angrer ikke på noe. Kan ikke se hvilken annen vei jeg kunne ha gått for å komme dit jeg er nå 😌🙏🏻✨ Anonymkode: 2206b...502
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #18 Skrevet 30. juli 2020 Jeg begynner på et femårig studie nå, og jeg er 36. Altså 41 når jeg tar master. Er litt nervøs for skolestart, håper det er flere enn meg som er over 20 😂 Anonymkode: 7ea84...e85 1
Mjart Skrevet 30. juli 2020 #19 Skrevet 30. juli 2020 Jeg blir ferdig med bacheloren min når jeg er 32. Og i mitt kull er jeg langt ifra eldst. har ikke stresset med alderen min en eneste gang.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #20 Skrevet 30. juli 2020 Jeg var ferdig med bacheloren da jeg var 31, ferdig med master da jeg var 35. Begynner nå på et årsstudium (for å bygge på) som jeg blir ferdig med når jeg er 39. Aldri for sent med utdanning! Anonymkode: 77d8d...5ea 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå