AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 Måtte ha ny jobb, og fikk en jobb hvor de skrev at "Du bør trives med høyt tempo, korte tidsfrister og varierte arbeidsoppgaver.". Bare jeg som blir usikker av slike formuleringer? Fikk jo jobben gjennom en temmelig omfattende prosess, men kan ikkje si at jeg trives med høyt tempo 24/7. Noen ganger går det mer sakte, men jeg er systematisk i jobben og får det meste gjort etterhvert... Anonymkode: cea98...99a
exictence Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 At du må trives med høyt tempo, betyr ikke at det er høyt tempo hele tiden. Det står jo ikke det at det er hele tiden. Men de gangene det er det, så må du og kunne takle det uten å bli helt stresset. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #3 Skrevet 30. juli 2020 Du trenger ikke trives med det 24/7, bare 7,5 timer i døgnet. Hvis du er litt treig og blir lett stresset å er det kanskje ikke en perfekt jobb for deg, men du blir sikkert vant til det:) Anonymkode: 62fa3...d77 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #4 Skrevet 30. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Måtte ha ny jobb, og fikk en jobb hvor de skrev at "Du bør trives med høyt tempo, korte tidsfrister og varierte arbeidsoppgaver.". Bare jeg som blir usikker av slike formuleringer? Fikk jo jobben gjennom en temmelig omfattende prosess, men kan ikkje si at jeg trives med høyt tempo 24/7. Noen ganger går det mer sakte, men jeg er systematisk i jobben og får det meste gjort etterhvert... Anonymkode: cea98...99a Jeg tenker også at det ikke nødvendigvis handler om at du skal være rask. Men om du trives med å ha mye du skulle gjort på kort tid. Folk er jo forskjellige der. Jeg selv tåler ikke alltid mye press, men jeg er prokrastinerende til det ekstreme, og foretrekker derfor jobber med korte tidsfrister fremfor jobber der man jobber til man selv er fornøyd. Så jeg er treig på egenhånd, men liker jobber som pusher opp tempoet mitt og nekter meg å utsette ting. Uansett ville jeg ikke stresset med det nå. Se på det som en datingprofil - man treffer kanskje ikke alle kriterier, men det er jo bare veiledende ment, det kan være perfekt match likevel. Lykke til Anonymkode: b617c...559
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 Klarer selvfølgelig høyt tempo i perioder. Er litt som deg rett ovenfor, prokrastinerer mye og liker da ting som MÅ bli gjort for da får jeg fingeren ut, men jobber med systemutvikling og å gjøre ting fort er ofte langt ifra det ideelle 😅 Er ikke treg i nøtta, men har vel mer tillit til at det å jobbe grundig og metodisk er viktigere enn å jobbe så utrolig raskt. Men er jo gjerne HR/ledelse som har skrevet mye av stillingsutlysningen, og da bærer det jo ofte preg av hva de ideellt sett ønsker å få inn fremfor hva man realistisk sett klarer å få tak i. Tipset om å se på det som en datingprofil syns jeg er godt. Første date blir i så fall på mandag, og jeg er spent på førsteinntrykket. Anonymkode: cea98...99a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå