AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #1 Skrevet 30. juli 2020 Hei! Baby kom til verden for kort tid siden, da var mange i nærmeste familie reist på ferie. De fleste av de på camping ferie med fornøyelsesparker, offentlige sanitærforhold, ferger osv.. Nå begynner de å komme hjem, og spørsmål om å få komme på besøk for å se/ holde baby begynner å dukke opp. Jeg kjenner jeg er skeptisk med tanke på oppblomstringen av smitte den siste tiden, men føler meg også utrolig kjip og hysterisk om jeg ber om at de venter en stund etter hjemkomst før de dukker opp. Noen andre med nyfødte her som har gjort seg opp noen tanker rundt dette? Eller noen som har noe innspill? Anonymkode: dc983...fdd
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 Jeg fikk baby i mars, rett etter restriksjonene ble innført. Jeg var kjempestreng med hvem som fikk komme på besøk. Kun foreldrene mine og svigers fikk holde, de var jeg trygge på siden de var i frivillig karantene. Jeg ville gjort det samme igjen nå om jeg hadde helt nyfødt baby. Vi vet ikke om babyen tåler korona, og det siste du trenger i barseltiden er å bli syk. Anonymkode: 5ea3f...ece
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #3 Skrevet 30. juli 2020 Jeg ville ikke latt så mange holde baby. Har ei jente på noen mnd og her er det ikke mange som får holde. Besteforeldre som vi omgås ofte her fått holde Anonymkode: 551d9...09d
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #4 Skrevet 30. juli 2020 Jeg er streng. Bedre det enn å bli sjuk i barsel. Hvis de farter rundt, oppholder seg i store folkemengder og sånn så får de vente en stund før de får holde baby. I byen her er det skikkelig utbrudd av rhinovirus og jeg har ikke så veldig lyst på det heller 😅 Anonymkode: 6abde...d3b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 Jeg lar alle jeg kjenner som er friske og som har vasket hendene holde. Jeg er svært lite redd for at de skal smitte baby for korona. Ut fra tallene og studiene så har det vært svært få spedbarn som har blitt syke, og enda færre som har blitt alvorlig syke. Var nettopp en tråd om det samme hvor det ble publisert kilder. Jeg er mye mer redd for "vanlige" forkjølelsesvirus, som jevnlig gjør babyer syke (feks RS, som gir mange babyer på pustestøtte og respirator hvert år), enn korona! Derfor skal de som holder være friske og ha nyvaskede hender. Men min erfaring er at det faktisk er få som spør om å holde, faktisk få som kommer spesielt nær også. Så det har begrenset seg automatisk. Anonymkode: e5581...425 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå