AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 20 åringen er veldig ivrig etter at jeg, mannen og mindre barn skal reise bort i ferien. Men... Jeg kjenner at jeg ikke er så ivrig etter å legge til rette. Han har bidratt minimalt ibhuset/ familien i sommer, og samler han venner her er det mye herjing ( og mas for å få han til å rydde. Lot ved et tilfelle ølbokser mm bli stående i 2 døgn, og måtte tvinges til å rydde opp i tv-rommet til alle barna). Er dette noe man bare må.regne med, eller er det flere som ville nektet? Har rett og slett ikke energi til å komme hjem til kaotisk hus. Anonymkode: b173f...18e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #2 Skrevet 30. juli 2020 Ved fest hjemme, kreves det at det ryddes opp alt rot, og vaskes gulv og overflater som er tilgriset. Og eventuelle ødelagt inventar må erstattes. Hadde aldri godtatt om mitt voksne barn hadde hatt fest hjemme om festen var et fyllerøl med herjing, og null opprydding uten diskusjon etterpå. Anonymkode: 30a68...f3c 12
Forever22 Skrevet 30. juli 2020 #3 Skrevet 30. juli 2020 Nå er mine barn små enda, men jeg har allerede laget meg tanker rundt veldig masse 😂 mine skal få ha fest hjemme, men jeg skal ha klare regler.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #4 Skrevet 30. juli 2020 Jeg fikk aldri ha skikkelig fest hjemme, men fikk samle noen venner og ha feks grilling ute, eller drikke på hybelen over garasjen. Men foreldrene mine var alltid hjemme, så hadde funka dårlig med fest i huset uansett 😅 Anonymkode: 77fa3...7a0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #5 Skrevet 30. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg fikk aldri ha skikkelig fest hjemme, men fikk samle noen venner og ha feks grilling ute, eller drikke på hybelen over garasjen. Men foreldrene mine var alltid hjemme, så hadde funka dårlig med fest i huset uansett 😅 Anonymkode: 77fa3...7a0 Men så er jeg normal og skjønte at jeg måtte rydde opp selv da. Anonymkode: 77fa3...7a0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #6 Skrevet 30. juli 2020 Såpass grei at vorspiel er ok, fest, nei. Rydd etter dere Anonymkode: f9b0d...726 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #7 Skrevet 30. juli 2020 Noup. Stoler på stedatteren min,men vet hvordan sånn kan eskalere. Og svigermor har lagra møbler hun har arva som betyr mye for henne, og disse kan ikke flyttes på. Så hun kan ha venner på grilling, middag, overnatting, men ikke fest. Det tar vi ikke sjansen på rett og slett. Har hentet henne noen ganger, og det ser ut som mitt verste mareritt.... Anonymkode: a8b5e...427 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #8 Skrevet 30. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: 20 åringen er veldig ivrig etter at jeg, mannen og mindre barn skal reise bort i ferien. Men... Jeg kjenner at jeg ikke er så ivrig etter å legge til rette. Han har bidratt minimalt ibhuset/ familien i sommer, og samler han venner her er det mye herjing ( og mas for å få han til å rydde. Lot ved et tilfelle ølbokser mm bli stående i 2 døgn, og måtte tvinges til å rydde opp i tv-rommet til alle barna). Er dette noe man bare må.regne med, eller er det flere som ville nektet? Har rett og slett ikke energi til å komme hjem til kaotisk hus. Anonymkode: b173f...18e Har 20-åring selv. Han får lov å ha fest hjemme, men han pleier å være flink til å fikse opp i etterkant. Om min hadde vært som din og ikke rydda opp etter tidligere fester i tillegg til å ikke ha gjort noe hjemme i sommer så hadde han ikke fått lov og fått klar beskjed om hvorfor. Om han da nå begynner og skjerpe seg med tanke på husarbeid/bidra hjemme hadde jeg vurdert omhan skulle få lov i løpet av høsten. Anonymkode: e6b49...dc2 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #9 Skrevet 30. juli 2020 Som nabo til noen som er så «greie» at de lar sine store barn ha fest rett som det er er svaret: NEI! Jeg har ikke tall på de gangene vi har ligget våkne til 04.30 (før en av naboene til slutt truer med å ringe politiet, og da er de så fulle at de «glemmer» det etter 5 minutter og det er på’n igjen 🙄), funnet spy i hekken vår, hørt på overstadig berusede unge mennesker stå og hyle ute på verandaen osv. Men dersom du vil ha sure naboer, rydde hele huset etterpå, vaske spy og la noen ha tilfeldig sex i alle husets senger så kjør på! 👍 Anonymkode: 2097f...8c8 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #10 Skrevet 30. juli 2020 Nei! Har ikke fest hjemme selv heller. Alt for mye bråk, styr og gris. Vil ikke komme hjem til herjet hus. Nabodatteren her hadde fest for noen år siden, de kom hjem til ødelagt stue. Anonymkode: 09b05...31f
Belima Skrevet 30. juli 2020 #11 Skrevet 30. juli 2020 Noen ungdommer kan fint ha fest uten at nabolaget blir rasert. Andre, som naboene tvers over gata her jeg bor har nok hatt sin siste fest uten voksne hjemme. Forrige uke var det party der mandag natt til tirsdag, som til slutt ble stoppet av politiet. Da hadde ungdommene tisset ned på gata fra 5. etasje, de hadde rasert en elektrisk rullestol i bakgården mm. Sigarettsneiper var kastet på andres verandaer De var HØYLYTTE og hadde ikke tanker for at folk skulle på jobb neste morgen. 10-12 fulle ungdommer på en veranda er ikke akkurat stille. Det er ikke første gang det har vært fest i den leiligheten mens de voksne ikke er hjemme , men nå toppet det seg for naboene. Vet fra naboer i samme bygård, at foreldre (far og stemor) blir kastet ut neste gang det blir fest der. Festen startet kl 3 på ettermiddagen med alkohol og endte kl 0230 pga av politiet. Så noen kan fint ha venner på besøk, mens andre mister hodet når de drikker.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #12 Skrevet 30. juli 2020 Helt ærlig så tenker jeg at en 20-åring burde vært flyttet ut, og dermed kan ha best hjemme hos seg selv. Anonymkode: 4074c...7fe 6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #13 Skrevet 30. juli 2020 Jeg har voksne barn, og de har ikke fått lov til det. Ikke fordi de er uansvarlige, men fordi nabolaget her ikke er egnet for privatfester, hverken for godt voksne eller ungdommer. (Jeg skiller på selskap og fest) Hadde vi bodd slik til at en fest ikke ville vært sjenerende for andre ville saken stilt seg annerledes, da kunne de gjerne fått hatt en vennefest, MEN da måtte de også godtatt at foreldrene kom hjem i løpet av natten. Anonymkode: df4a0...ace
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #14 Skrevet 30. juli 2020 Nei, nei og nei!!! Vi lot eldste ha fest på 18-årsdagen, det var første og SISTE fest i dette huset. De hadde ryddet og vasket da vi kom hjem kl 01.30, men det var langt ifra etter min standard... Gulvet enda klissete, noen hadde spydd på badet..(det var vasket bort men de glemte det som hadde kommet på veggen osv..) Det første som møtte oss var oppkast i innkjørselen..fant bokser/flasker på plenen, i hekken.. og jammen; den siste snusposen fant jeg i sommer bak en reol- 2 år etter festen! 🤣🤣 Ingen ting ble ødelagt tross alt, men gulvene måtte vaskes 4-5 ganger. Har sagt de får ha fest i sine egne leiligheter når den tid kommer. Men vi holder oss hjemme i helgene uansett disse årene.😉 (heldigvis hjemmekjære så ikke noe stort offer for oss). Anonymkode: 78a25...cf3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #15 Skrevet 30. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, nei og nei!!! Vi lot eldste ha fest på 18-årsdagen, det var første og SISTE fest i dette huset. De hadde ryddet og vasket da vi kom hjem kl 01.30, men det var langt ifra etter min standard... Gulvet enda klissete, noen hadde spydd på badet..(det var vasket bort men de glemte det som hadde kommet på veggen osv..) Det første som møtte oss var oppkast i innkjørselen..fant bokser/flasker på plenen, i hekken.. og jammen; den siste snusposen fant jeg i sommer bak en reol- 2 år etter festen! 🤣🤣 Ingen ting ble ødelagt tross alt, men gulvene måtte vaskes 4-5 ganger. Har sagt de får ha fest i sine egne leiligheter når den tid kommer. Men vi holder oss hjemme i helgene uansett disse årene.😉 (heldigvis hjemmekjære så ikke noe stort offer for oss). Anonymkode: 78a25...cf3 Minner meg om meg selv som fikk ha fest hjemme i min ungdom (men det skulle selvsagt være vasket og ryddet etterpå og tas hensyn til naboer). Vasket sikkert ikke godt nok de første gangene, men erfaringsvis er dette noe som må læres over tid! Du virker litt streng som aldri lat poden få ha fest igjen etter noe så uskyldig. De prøvde liksom. Kanskje vasker han bedre neste gang hvis du går igjennom alle detaljer som her? Bare noen tanker 😁 Men vi er ulike, og snart bor han vel for seg selv og kan feste så mye han vil og leve i griset sitt 🤣 Anonymkode: 49ca6...e85
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #17 Skrevet 30. juli 2020 Mine er ikke så gamle enda, men det er ikke aktuelt når de blir det. Jeg husker fester jeg både var på og holdt selv i min ungdom, og det blir ikke i mitt hjem. Jeg er kjempenøye på renhold og ryddighet, og det er ikke sjangs at ungdom hadde klart å få det som jeg vil ha det. Jeg skal ikke ha noe tilfeldig sex rundt om, spy, søl, rot osv. De skal selvsagt få ha besøk,filmkveld, middag osv, men fest får vente til de flytter ut. Og du som sier de må få øve på det for å bli flinkere til å rydde etter seg: det får de øve på hos seg selv når den tid kommer. Jeg kan rådgi om flekkfjerning osv på telefon😂 Anonymkode: 452a8...853 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #18 Skrevet 30. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Minner meg om meg selv som fikk ha fest hjemme i min ungdom (men det skulle selvsagt være vasket og ryddet etterpå og tas hensyn til naboer). Vasket sikkert ikke godt nok de første gangene, men erfaringsvis er dette noe som må læres over tid! Du virker litt streng som aldri lat poden få ha fest igjen etter noe så uskyldig. De prøvde liksom. Kanskje vasker han bedre neste gang hvis du går igjennom alle detaljer som her? Bare noen tanker 😁 Men vi er ulike, og snart bor han vel for seg selv og kan feste så mye han vil og leve i griset sitt 🤣 Anonymkode: 49ca6...e85 Meg igjen: hadde jeg vært streng i oppveksten hadde HUN nok kunnet vaske skikkelig. Så egentlig meg som har feilet.🙈 Anonymkode: 78a25...cf3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #19 Skrevet 30. juli 2020 Hvis ungen min viser at hn klarer å ta ansvar osv så skal de få ha bord, men ikke fest. Nabogutten her har innimellom vors med vennene sine. De rydder opp og skrur ned volumet 23.00 hver gang. Blir nesten litt imponert. Håper mine blir så ansvarlige også 😂 Anonymkode: a162a...ccb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå