Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er gravid i uke 5 tror jeg, litt usikker på når første dag i siste mens var.

I dag på jobb fikk jeg mens lignende smerter i 13 tiden, men disse var kun under bevegelse og gikk over når jeg satte meg ned litt, men kom tilbake når jeg begynte og bevege meg igjen. De ble borte etter en times tid. 

Klokken 17 ca oppdaget jeg litt brunt utflod, men ikke mye

Klokken 22.30 ca kom smertene tilbake, og da med litt friskt blod i tillegg. Smertene er enda og små blør enda.  

Hatt SA tidligere, men lengre ut i svangerskapet og da fikk jeg store smerter samtidig med stor blødning. 

Merker nå at det er mindre smerter hvis jeg klarer og slappe av. 

Kontakter lege i morgen hvis jeg fortsatt er usikker.

Anonymkode: 3688f...b50

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er gravid i uke 5 tror jeg, litt usikker på når første dag i siste mens var.

I dag på jobb fikk jeg mens lignende smerter i 13 tiden, men disse var kun under bevegelse og gikk over når jeg satte meg ned litt, men kom tilbake når jeg begynte og bevege meg igjen. De ble borte etter en times tid. 

Klokken 17 ca oppdaget jeg litt brunt utflod, men ikke mye

Klokken 22.30 ca kom smertene tilbake, og da med litt friskt blod i tillegg. Smertene er enda og små blør enda.  

Hatt SA tidligere, men lengre ut i svangerskapet og da fikk jeg store smerter samtidig med stor blødning. 

Merker nå at det er mindre smerter hvis jeg klarer og slappe av. 

Kontakter lege i morgen hvis jeg fortsatt er usikker.

Virker dessverre som en SA, men det er ikke umulig at det er helt ufarlig. Jeg blør innimellom i første trimester uten at det var noe galt. Har det kommet klumper?

Håper det går bra med deg❤️

Anonymkode: 32f76...370

AnonymBruker
Skrevet

Ingen klumper, kun litt rent blod, og sterke "mens smerter" 

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Ikke nødvendigvis, hadde småblødninger ved anstrengelser i begynnelsen av mitt svangerskap. Ta deg fri fra jobb i morgen, ikke risiker noe og ikke overanstrengt deg. Hvile og ring legen for en sjekk.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, MadameDeRosa skrev:

Ikke nødvendigvis, hadde småblødninger ved anstrengelser i begynnelsen av mitt svangerskap. Ta deg fri fra jobb i morgen, ikke risiker noe og ikke overanstrengt deg. Hvile og ring legen for en sjekk.

Jeg skal heldigvis ikke på jobb i morgen uansett, men tenker og ta en tur til legen, så slipper jeg og gå rundt og være i tvil.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal heldigvis ikke på jobb i morgen uansett, men tenker og ta en tur til legen, så slipper jeg og gå rundt og være i tvil.

Høres lurt ut! Håper på det beste for deg 🙌🏻

• Liker 1
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til, håper på det beste

AnonymBruker
Skrevet

Nå kommer det klumper også, så nå er jeg ikke i tvil lengre 😭 blør ikke så mye at det kommer mye ut, men er ganske sikker uansett 😔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå kommer det klumper også, så nå er jeg ikke i tvil lengre 😭 blør ikke så mye at det kommer mye ut, men er ganske sikker uansett 😔

Så leit å lese 💔 føler virkelig med deg 🥺

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig leit! ❤️ gi deg selv tid og rom til å reagere! ❤️ 

Anonymkode: e576d...f27

• Liker 1
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var trist å lese, føler med deg💙

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trist. Men da er det ikke noe poeng i å gå til legen. En spontanabort så tidlig er veldig vanlig og ikke noe legen kan gjøre noe med. 

Anonymkode: 6c1e0...f34

Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

❤️❤️ Har nettopp vært igjennom SA selv. 

Startet med bittelitt rødt blod, så litt brunlig og små klumper i noen dager, og så flere dager med rødt blod. Blødd svært lite hele tiden. Mindre enn en vanlig mens. 

Var 5+? da blødningene startet. Husker ikke helt hvor mange dager der var, men 5+noen dager. Jeg sendte en melding til legen min som sa jeg skulle komme inn å ta prøver. Jeg hadde ikke mulig å komme før ca 1.5 uke etter første blødning. 

Dag 7 med blødning hadde jeg også smerter, type middels til sterke mensensmerter. så tilfeldig en stor geleaktig klump i toalettet etter et dobesøk. Sa ifra til legen, og hen ønsket at jeg skulle ta prøvene uansett. Så har idag tatt en blodprøve og skal tilbake på mandag. 

Ca 3 dager etter første blødning mistet jeg symptomene mine som ømme bryst. De var ikke vonde lenger på dag 4.

Er veldig leit og trist, men "trøster" meg med at dette sikkert skjedde fordi det ikke var liv laga.. Heller dette nå enn evt et barn som trenger hjelp 24/7.. Det er ikke noe liv for verken oss eller barnet.. 😶

Venter en mens og så prøver vi pånytt ❤️

Endret av supernaturalfan
Tilleggsinformasjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...