AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #1 Skrevet 29. juli 2020 Har aldri i mitt liv vært en «sånn forelder» som gleder seg til barnehagestart. Har alltid gledet meg til hver ferie og nytt fri med barna. Nå må jeg innrømme at jeg er luta lei! Jeg er selv lærer og har fri litt lenger, men denne sommeren skal barna tilbake i barnehage og SFO tidligere. Jeg tror det er Coronaen som tok knekken på meg. Flere som føler at årets ferie har vært i tøffeste laget? Anonymkode: 1b538...7fc
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #2 Skrevet 29. juli 2020 Ja blir bra å slippe lekende barn i butikkene hele dagen. Anonymkode: eff21...8fd 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #4 Skrevet 29. juli 2020 Yep! Ferien har vært fin nok den, noen uker hos foreldrene mine i år som i fjor med bading, krabber og uendelig mange runder med brettspill. Men nå skal det bli godt med hverdag igjen, få snakke med voksne mennesker om ting som ikke omhandler jentungen, få litt ny input og en pause fra 'mammmamammamamma'. Med vårens hjemmeskole (det er helt klart svært fornuftig at jeg ikke er lærer) pluss tildels pjuskete vær i ferien har jeg og jentungen definitivt tråkket oppå hverandre nok for en stund. Anonymkode: 872b1...578 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #5 Skrevet 29. juli 2020 Motsatt her - jeg pleide å glede meg til barnehagen åpnet, men nå skulle jeg ønske det var mer igjen av skoleferien, og sender dem ikke på SFO. Men nå er de så store at det går an å slappe av sammen med dem, ingen som trenger å følges med hele tiden. Ikke krangler de noe særlig heller. Men mulig de blir lei av hverandre i løpet av den tiden som er igjen, sånn at det blir godt å sende dem på skolen likevel. 😛 Anonymkode: f7b88...d4d
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #6 Skrevet 29. juli 2020 For hvert år har det blitt lettere med feriene, og for hvert år har feriene blitt lengre😆 Det er i grunnen koselig å ha barna rundt her hele tiden, men jeg merker at vi alle er litt slappe/late. Alle er mer effektive når vi har mer rutiner på dagene, og da føles faktisk dagene mer meningsfulle. Føler de ni ukene med lockdown forsvant i et sort hull, og det samme med sommerferien. Så sånn sett skal det bli deilig med vanlig hverdagsliv igjen. Krysser bare fingrene for at det blir en tilnærmet normal skolehøst 🤞 Anonymkode: 0ef4a...d7c 2
Arkana Skrevet 29. juli 2020 #8 Skrevet 29. juli 2020 Nei, jeg kan med hånden på hjertet si at jeg elsker lange ferier og mye tid med familien og synes det er vemodig når hverdagen er tilbake. Ingen av våre har vært i barnehage/på SFO i skoleferiene. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #9 Skrevet 29. juli 2020 Skulle tro det var jeg som skrev dette innlegget😂 er selv lærer og har da fri ei god stund. Jeg gleder meg enormt til mandag da det er oppstart i bhg for minstejenta og SFO på tirsdag for eldste. Har koset oss masse i sommer og skapt mange fine minner, men jeg er så sliten.. Anonymkode: 02004...bc2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #10 Skrevet 29. juli 2020 Nja.. Jeg koser meg i feriene❤️ men jeg skal innrømme at jeg er ekstra sliten nå, er i første trimester og vil bare sove. Pappaen hennes har ikke ferie, det er litt for lite å finne på i denne byen, så ja.. Blir nok gøy for jenta vår å se vennene sine igjen, men jeg vil heller være hjemme med henne enn å dra tilbake på jobb. Anonymkode: 9eea8...18e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #11 Skrevet 29. juli 2020 Ikke i år, men kjenner følelsen fra barna var litt mindre. Her er yngste blitt 7 år og feriene er bare nydelige... Anonymkode: c8866...499
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #12 Skrevet 30. juli 2020 Syns egentlig den har gått overraskende bra. Men må innrømme at jeg ser frem til barnefri helg nå. Ikke fordi jeg blir sliten av sønnen min for det blir jeg ikke,han er lett å ha med å gjøre. Men fordi jeg ønsker å sove lenge om morgenen,kunne se en voksenfilm midt på dagen,kunne dra på shopping,kunne gå på standup show osv. Jeg trenger å være noe mer enn bare "mammaen til Per". Anonymkode: fbe8d...cb2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #13 Skrevet 30. juli 2020 Haha ja, jeg gleder meg til barnehage og jobb igjen. Satt opp 5 ukers ferie på 3 åringen i år, skjønner ikke helt hva jeg tenkte med.. Anonymkode: 68ac4...0cd
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #14 Skrevet 30. juli 2020 Ja, gleder meg veldig. Fem uker Corona-stengt, sykdom etterpå og deretter fem uker ferie var mer enn nok akkurat nå. I perioden med corona ble det masse overtid før jeg ble syk og innlagt på sykehus et par ganger. Deretter fødsel og en liten baby som ikke sover når søsknene er hjemme. Tror vi alle har godt av litt rutiner igjen. Anonymkode: e760d...a21
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #15 Skrevet 30. juli 2020 Siste uken av ferien var et mareritt, og det var utrolig deilig å sende ungen i bhg på mandag.. Vi har en på 2,5, som har kommet i verste trassalderen. Det har vært så mye hyl og skrik og skrål, vil ingenting. Hjemme har han bare rast omkring, ingen av lekene er gøy, bare kaster ting veggimellom og alt er galt. Prøver vi dra et sted, som i parken, på lekeplassen, i skogen, er det galt det også, bare legger seg ned og hylskriker... Kjøpesentertur måtte vi gi opp, da lå han bare på gulvet og vrælte så fikk stygge blikk av folk.. Så. Slitsomt... Hjelper ikke på at jeg er gravid i første trimester, og sliter veldig med kvalme og oppkast og utmattelse.. Anonymkode: 7c0b7...57a 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #16 Skrevet 30. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har aldri i mitt liv vært en «sånn forelder» som gleder seg til barnehagestart. Har alltid gledet meg til hver ferie og nytt fri med barna. Nå må jeg innrømme at jeg er luta lei! Jeg er selv lærer og har fri litt lenger, men denne sommeren skal barna tilbake i barnehage og SFO tidligere. Jeg tror det er Coronaen som tok knekken på meg. Flere som føler at årets ferie har vært i tøffeste laget? Anonymkode: 1b538...7fc Jeg tror også koronaen har en innvirkning her. Vi rakk liksom bare noen få nesten-normale uker mellom lang hjemmeskole/hjemmebarnehageperiode og lang sommerferie. I tillegg har både mannen min og jeg hatt hver våre helseproblemer med sykehus og operasjon. Synes vi er ganske flinke som har klart oss igjennom denne sommeren uten altfor mye sliten-krangling og sur stemning. Gleder meg til hverdagen kommer og håper aldri vi får en tilsvarende sommer igjen! Anonymkode: 1e831...dab 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #17 Skrevet 30. juli 2020 Gleder meg. Er sliten. Dårlig vær gjør at vi går mye oppå hverandre. Blir intenst Anonymkode: baf4c...163 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #18 Skrevet 30. juli 2020 Jeg er også lærer, og det kunne ikke falle meg inn og sende barna i barnehage/SFO for at andre skal passe dem, samtidig som jeg selv har fri. Det er også en av grunnene til at jeg fortsetter i læreryrket; muligheten til lang ferie sammen med barna mine. Anonymkode: 136e4...0d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå